På tal om gifta sig eller ej....
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    På tal om gifta sig eller ej....

    Måste jag ju dela med mig av min underbara lilla Ellens pinsamma komentar i affären idag.....
    Minns inte vad vi eg. pratade om från början, men iaf så säger hon.
    Ellen-Mamma, jag skulle egentligen vilja bo själv, men det kan man ju inte.
    Jag- Vaddå, när du blir stor?
    E-Ja, när jag blir stor.
    Jag-Men man kan bo själv om man vill, det gör dom flesta först när dom flyttar hemifrån.
    E- ja, man behöver ju faktiskt inte bo med någon och kn***a.....!!!

    Jag höll på smälla av, men höll mig helt lugn och sansad. Frågade vem hon lärt sig det av, och svaret blev inte helt otippat att det var från Tilda. Frågade om hon visste vad det betyder, och jodå, det där man gör så man får barn, blev svaret....

    Ja, jag förklarade att man inte använder det ordet, utan kan använda andra ord. När man är så liten som du säger man att man kramas och pussas....

    Tyckte inte det var dax att tala om blommor och bin ännu, även fast Tilda var 2.5 år när hon höll en föreläsning för barn och fröknar på dagis om hur bebisar blir till, allt från snoppen i snippan till frön och ägg och bebis som kom ut från sippan. Fröknarna blev så häpna att de bara gapade och sa, ja, så går det till!

    Vart Tilda lärt sig sånt som 2. 5 åring vetegudarna....
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    På tal om gifta sig eller ej.... Måste jag ju dela med mig av min underbara lilla Ellens pinsamma komentar i affären idag.....
    Minns inte vad vi eg. pratade om från början, men iaf så säger hon.
    Ellen-Mamma, jag skulle egentligen vilja bo själv, men det kan man ju inte.
    Jag- Vaddå, när du blir stor?
    E-Ja, när jag blir stor.
    Jag-Men man kan bo själv om man vill, det gör dom flesta först när dom flyttar hemifrån.
    E- ja, man behöver ju faktiskt inte bo med någon och kn***a.....!!!

    Jag höll på smälla av, men höll mig helt lugn och sansad. Frågade vem hon lärt sig det av, och svaret blev inte helt otippat att det var från Tilda. Frågade om hon visste vad det betyder, och jodå, det där man gör så man får barn, blev svaret....

    Ja, jag förklarade att man inte använder det ordet, utan kan använda andra ord. När man är så liten som du säger man att man kramas och pussas....

    Tyckte inte det var dax att tala om blommor och bin ännu, även fast Tilda var 2.5 år när hon höll en föreläsning för barn och fröknar på dagis om hur bebisar blir till, allt från snoppen i snippan till frön och ägg och bebis som kom ut från sippan. Fröknarna blev så häpna att de bara gapade och sa, ja, så går det till!

    Vart Tilda lärt sig sånt som 2. 5 åring vetegudarna....
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Vissa snappar upp mer än andra

    Är ju en bra egenskap i vissa fall, men just när det gäller fula ord är man ju glad om de kan hålla öronen lite stängda. Jag kan höra killarna använda ett helt annat språk tillsammans med kompisar, än hemma. Än så länge *peppar, peppar* har det inte runnit av så mycket nedåt. I går sa iofs Sara "f-a", men då var det minsta lillebror som ryckte in och sa att så där säger man verkligen inte, det är inget bra ord. Vad det betydde hade hon dock ingen aning om.
  4. 2
    Vissa snappar upp mer än andra Är ju en bra egenskap i vissa fall, men just när det gäller fula ord är man ju glad om de kan hålla öronen lite stängda. Jag kan höra killarna använda ett helt annat språk tillsammans med kompisar, än hemma. Än så länge *peppar, peppar* har det inte runnit av så mycket nedåt. I går sa iofs Sara "f-a", men då var det minsta lillebror som ryckte in och sa att så där säger man verkligen inte, det är inget bra ord. Vad det betydde hade hon dock ingen aning om.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Oj, just det ordet har jag inte hört från lill-Katja ännu. Jag får mest jobba med att undvika ett kryddande av språket med "shit" och "fan", vilket inte är så farligt ännu. Hon har flera böcker om hur barn blir till och jag tror att de har på dagis också så det vet hon, men hon har ännu så länge inte verkat så intresserad av det. Otroligt med Tilda som kunde "allt" så tidigt :-)
  6. 3
    Oj, just det ordet har jag inte hört från lill-Katja ännu. Jag får mest jobba med att undvika ett kryddande av språket med "shit" och "fan", vilket inte är så farligt ännu. Hon har flera böcker om hur barn blir till och jag tror att de har på dagis också så det vet hon, men hon har ännu så länge inte verkat så intresserad av det. Otroligt med Tilda som kunde "allt" så tidigt :-)
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Ha ha, ja, har man syskon i rätt ålder så har man.... Men Tilda vägrar erkänna att hon lärt henne det.
  8. 4
    Ha ha, ja, har man syskon i rätt ålder så har man.... Men Tilda vägrar erkänna att hon lärt henne det.

Liknande trådar

  1. Gifta sig eller inte...
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 21:41
  2. Ni som ska på bröllop eller ska gifta er
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 19:55
  3. Är ni gifta eller sambos?
    By anonymt namn in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 19:41
  4. Sambo eller gifta
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 09:40
  5. gifta sig eller?
    By anonymajag in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 19:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar