Blödning med slem
Missfall
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Blödning med slem

    Befinner mig på semester och fick dag 2 en blödning efter vi haft sex. Tänkte inte så mycket mer på det men dagen efter fortsatte det. Det som är mest oroande är att det var tjockt och segt blodigt slem som kom ut när jag gick på toaletten (endast då) och det hängde som en lång tråd hela vägen ner i vattnet. Detta höll på i fyra dagar och nu har slemmet försvunnit men färskt blod kommer det fortfarande lite av (endast på papperet när jag torkar mig). Det har alltså inte kommit några klumpar som kan liknas vid något "foster". Ringde bm hemma i Sverige men hon sa bara att jag skulle avvakta. Vill ju så gärna veta nu om jag fått missfall eller inte då denna graviditet var väldigt välkommen (har försökt i nästan 1 år).

    Någon som känner igen denna typ av blödning och har några erfarenheter?
  2. 1
    Blödning med slem Befinner mig på semester och fick dag 2 en blödning efter vi haft sex. Tänkte inte så mycket mer på det men dagen efter fortsatte det. Det som är mest oroande är att det var tjockt och segt blodigt slem som kom ut när jag gick på toaletten (endast då) och det hängde som en lång tråd hela vägen ner i vattnet. Detta höll på i fyra dagar och nu har slemmet försvunnit men färskt blod kommer det fortfarande lite av (endast på papperet när jag torkar mig). Det har alltså inte kommit några klumpar som kan liknas vid något "foster". Ringde bm hemma i Sverige men hon sa bara att jag skulle avvakta. Vill ju så gärna veta nu om jag fått missfall eller inte då denna graviditet var väldigt välkommen (har försökt i nästan 1 år).

    Någon som känner igen denna typ av blödning och har några erfarenheter?
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Upplevede ungeför detsamma när vi var på Mallorca i våras. Först bruna/leverat blod som flytningar och sedan färskt blod med klumpar i och mycket slem. Ringde också hem och BM svarade att det är inte så mycket man kan göra, utan man får avvakta och se vad som händer. Vad som hände var att det var dags för hemfärd, mådde mycket dåligt under resan och fick åka direkt till akuten, där det konstaterades missfall, och att det var stora rester kvar och fick då göra en skraping. Efter det stannade blödingen av efter några dagar och jag hade inte ont längre.
    Ta det lugnt och avvakta vad som sker. Tänk bara att om du tar ett grav test så kan det visa pos i flera veckor efteråt.
  4. 2
    Upplevede ungeför detsamma när vi var på Mallorca i våras. Först bruna/leverat blod som flytningar och sedan färskt blod med klumpar i och mycket slem. Ringde också hem och BM svarade att det är inte så mycket man kan göra, utan man får avvakta och se vad som händer. Vad som hände var att det var dags för hemfärd, mådde mycket dåligt under resan och fick åka direkt till akuten, där det konstaterades missfall, och att det var stora rester kvar och fick då göra en skraping. Efter det stannade blödingen av efter några dagar och jag hade inte ont längre.
    Ta det lugnt och avvakta vad som sker. Tänk bara att om du tar ett grav test så kan det visa pos i flera veckor efteråt.

Liknande trådar

  1. Slem
    By michelino in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 14:35
  2. slem?
    By zibzib in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 15:19
  3. SLEM!
    By LindaTi in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 17:48
  4. Slem, slem, slem...
    By Anna-Mia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 22:01
  5. slem...
    By Maria m K&M in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar