Trögt, trögt, trögt
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Trögt, trögt, trögt

    Det är hur det går för mig. Motivationen infinner sig inte riktigt. Har det lite småtrist på jobbet, ont i halse och är trött. Allt detta gör att det är svårt att sköta sig.....

    Sen tror jag att det finns en till faktor som påverkar och det är att jag känner mig inte direkt överviktig, inte smal heller utan helt ok för det mesta. Och då är det mycket svårare att motivera sig att gå ner i vikt. Fler som känner igen sig?

    För info kan jag ju säga att jag väger ca 73 kg till mina 167 cm dvs ett BMI på 26,1.

    /Therese
    Thess
  2. 1
    Trögt, trögt, trögt Det är hur det går för mig. Motivationen infinner sig inte riktigt. Har det lite småtrist på jobbet, ont i halse och är trött. Allt detta gör att det är svårt att sköta sig.....

    Sen tror jag att det finns en till faktor som påverkar och det är att jag känner mig inte direkt överviktig, inte smal heller utan helt ok för det mesta. Och då är det mycket svårare att motivera sig att gå ner i vikt. Fler som känner igen sig?

    För info kan jag ju säga att jag väger ca 73 kg till mina 167 cm dvs ett BMI på 26,1.

    /Therese
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Det är ju bara du själv som kan bestämma om du vill gå ner. Du är ju som sagt inte överviktig. Vad sporrar dig OM du nu vill gå ner mer? Varför ville du gå ner i vikt från början?
  4. 2
    Det är ju bara du själv som kan bestämma om du vill gå ner. Du är ju som sagt inte överviktig. Vad sporrar dig OM du nu vill gå ner mer? Varför ville du gå ner i vikt från början?
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Visst är det bara jag som bestämmer!

    En stor anledning till att jag vill gå ner i vikt är att jag har kläder som passar om ca 4 kg.

    /Therese
  6. 3
    Visst är det bara jag som bestämmer!

    En stor anledning till att jag vill gå ner i vikt är att jag har kläder som passar om ca 4 kg.

    /Therese
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Då skulle jag vilja gå ner de där fyra kilona. Men du kan ju låta det ta lite tid?
  8. 4
    Då skulle jag vilja gå ner de där fyra kilona. Men du kan ju låta det ta lite tid?
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Ja, jag tror att det kan vara svårt att motivera sig om det känns ok för det mesta. Varför skall man då gå ner öht? Men OM man VILL gå ner, då får man väl skita i om man är motiverad eller inte och köra på. Få se om det känns lite lättare för dig snart igen.
  10. 5
    Ja, jag tror att det kan vara svårt att motivera sig om det känns ok för det mesta. Varför skall man då gå ner öht? Men OM man VILL gå ner, då får man väl skita i om man är motiverad eller inte och köra på. Få se om det känns lite lättare för dig snart igen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Trötthet kan leda till att man istället känner sig hungrig. Det kan jag känna igen. Ja-a det är rätt vidrigt att vara trött (sliten) och sen kanske t o m sjuk uppe på det. Jag försöker vara så utvilad det bara går (hinns med) att vara. Det har jag märkt hjälpt mig en hel del på vägen... (men det har jag säkert redan beskrivit vid flera tillfällen här) Hoppas Du snart finner motivation att göra det du känner att du _vill_, när det gäller vikten. Lycka till!
  12. 6
    Trötthet kan leda till att man istället känner sig hungrig. Det kan jag känna igen. Ja-a det är rätt vidrigt att vara trött (sliten) och sen kanske t o m sjuk uppe på det. Jag försöker vara så utvilad det bara går (hinns med) att vara. Det har jag märkt hjälpt mig en hel del på vägen... (men det har jag säkert redan beskrivit vid flera tillfällen här) Hoppas Du snart finner motivation att göra det du känner att du _vill_, när det gäller vikten. Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Ja jag känner nog igen mig lite.
    Grejjen är väl mer att jag blivit för fet några byxor.
    Och jag rör mkt på mig, det går ju periodvis men nu sen några veckor har det blivit mkt, har liksom satt sig på hjä'rna, men "glömmer" bor toch äter för mkt så inte så konstigt att jag inte tappar vikt.
    Men jag gillar inte att var ahungrig, och när jag rör på mig, blir jag mer hungrig ju.
    Väger ca 76 kg(vill/behöver ner till 70 kg) och är 173 cm lång.
  14. 7
    Ja jag känner nog igen mig lite.
    Grejjen är väl mer att jag blivit för fet några byxor.
    Och jag rör mkt på mig, det går ju periodvis men nu sen några veckor har det blivit mkt, har liksom satt sig på hjä'rna, men "glömmer" bor toch äter för mkt så inte så konstigt att jag inte tappar vikt.
    Men jag gillar inte att var ahungrig, och när jag rör på mig, blir jag mer hungrig ju.
    Väger ca 76 kg(vill/behöver ner till 70 kg) och är 173 cm lång.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Det är ju på intet sätt hälsofarligt att ha BMI 26, och jag vet ju att du inte ser tjock ut. Du är kompakt och fördelar kilona väl. Kanske ska du inte väga mer, men kanske inte måste väga så mycket mindre heller.
  16. 8
    Det är ju på intet sätt hälsofarligt att ha BMI 26, och jag vet ju att du inte ser tjock ut. Du är kompakt och fördelar kilona väl. Kanske ska du inte väga mer, men kanske inte måste väga så mycket mindre heller.
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Jag känner så igen mig Kan ha de mesta kläder jag vill ha, känner mig rätt normal och då är det svårt!

    Vad ska vi göra tycker du?
  18. 9
    Jag känner så igen mig Kan ha de mesta kläder jag vill ha, känner mig rätt normal och då är det svårt!

    Vad ska vi göra tycker du?

Liknande trådar

  1. Hmm..går trögt
    By ciska in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 19:09
  2. Trögt!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 11:42
  3. OT Trögt
    By guldparlans in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:09
  4. är det trögt
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 11:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar