Sista BM-besöket???
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Sista BM-besöket???

    Var iväg idag, fyra veckor sedan sist. Magen var 35 cm, hjärtljuden 140, 110 Hb, och 110/60 tryck. 4,7 socker och inget trassel på stickan som mäter äggvita och sånt. Har gått upp 16kg själv - så minus allt efter förlossningen, vad tror ni jag hamnar på?
    BM estimerade att bebis väger 3700g nu :-s och de lägger väl på sig 250g eller så/v? Kommer han nästa v har vi en 4kg's bebbe!

    Vi snackade förlossning, sög i oss lustgas (I like) och kollade in rummen igen. Jag måste föda där, det är så mysigt. Vill inte nån annanstans - håll tummarna!!! Annars vägrar jag gå ur taxin! Eller så stannar jag hemma ;-)

    Det som gjorde mig liiiite nervös var att jag inte kommer ha en monitor för att kolla värkförändringarna (mer än lite grann). Dvs mannen kommer få sin livs största uppgift - att klocka mina värkar och hålla koll på när de börjar och när jag ska sluta andas - typ. Vilket är efter några andetag...
    Jag som lutat mig tillbaka och varit helt avslappnad vad gäller lustgasanvändandet.
    Jaja, jag tänker inte nojja, utan ska öva min avslappning och så, tänker bada så mycket jag kan och sedan blir det bra med det.

    Min första föddes 10 dagar innan - om 8-10 dagar motsvarande så nu hoppas jag att lillen i magen gör sig redo illa kvickt. Annars får vi ju en stooor bebis!
  2. 1
    Sista BM-besöket??? Var iväg idag, fyra veckor sedan sist. Magen var 35 cm, hjärtljuden 140, 110 Hb, och 110/60 tryck. 4,7 socker och inget trassel på stickan som mäter äggvita och sånt. Har gått upp 16kg själv - så minus allt efter förlossningen, vad tror ni jag hamnar på?
    BM estimerade att bebis väger 3700g nu :-s och de lägger väl på sig 250g eller så/v? Kommer han nästa v har vi en 4kg's bebbe!

    Vi snackade förlossning, sög i oss lustgas (I like) och kollade in rummen igen. Jag måste föda där, det är så mysigt. Vill inte nån annanstans - håll tummarna!!! Annars vägrar jag gå ur taxin! Eller så stannar jag hemma ;-)

    Det som gjorde mig liiiite nervös var att jag inte kommer ha en monitor för att kolla värkförändringarna (mer än lite grann). Dvs mannen kommer få sin livs största uppgift - att klocka mina värkar och hålla koll på när de börjar och när jag ska sluta andas - typ. Vilket är efter några andetag...
    Jag som lutat mig tillbaka och varit helt avslappnad vad gäller lustgasanvändandet.
    Jaja, jag tänker inte nojja, utan ska öva min avslappning och så, tänker bada så mycket jag kan och sedan blir det bra med det.

    Min första föddes 10 dagar innan - om 8-10 dagar motsvarande så nu hoppas jag att lillen i magen gör sig redo illa kvickt. Annars får vi ju en stooor bebis!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Härligt att allt såg bra ut!! Ja, då får vi hoppas bebis vill komma ut snart ;-)

    Har mitt sista BM-besök imorgon, 12 dgr innan snittet... De har tippat på att han då kommer väga ca 3700 g, men vet så många de har haft tokfel på, så man får helt enkelt vänta å se ;-)

    Kram
  4. 2
    Härligt att allt såg bra ut!! Ja, då får vi hoppas bebis vill komma ut snart ;-)

    Har mitt sista BM-besök imorgon, 12 dgr innan snittet... De har tippat på att han då kommer väga ca 3700 g, men vet så många de har haft tokfel på, så man får helt enkelt vänta å se ;-)

    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Så det blir den 28:e, vad trevligt att se fram emot det. Här håller jag på att förgås av ovissheten när han ska dimpa ner! Intressant att se vad han väger sen då, om det är 3700g. Hur många dagar innan bf är snittet?
  6. 3
    Så det blir den 28:e, vad trevligt att se fram emot det. Här håller jag på att förgås av ovissheten när han ska dimpa ner! Intressant att se vad han väger sen då, om det är 3700g. Hur många dagar innan bf är snittet?
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Ja visst å se hur de tippat liksom ;-)

    8 dgr innan..
  8. 4
    Ja visst å se hur de tippat liksom ;-)

    8 dgr innan..

Liknande trådar

  1. Sista BVC-besöket
    By fru_bill in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 10:48
  2. Sista BM-besöket
    By kama74 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 18:33
  3. Sista BM besöket
    By annamber in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 19:36
  4. Sista bm besöket
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 18:18
  5. Sista BM-besöket
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar