Jo då..!
_1106 Junibarn
  1. Juni?
    #1

    Jo då..!

    Jag höll mig från klockan 22 igår till 8.30 imorse. Var så kissnödig när jag väl gick på toa att jag knappt fick in muggen under strålen. Doppade testet och väntade.

    Den här gången tog det inte mer än kanske en minut innan skuggan av ett streck i rätt riktning syntes. Nu har det gått en halvtimme snart, och till skillnad från det förra testet så har det här inte ändrat sig. Skuggan av strecket har inte blivit starkare, men den är där. Den är där!

    Både AFFs och Familjelivs graviditetskalendrar säger mig att bf blir i slutet på maj. Den 27e närmare bestämt. Men jag håller mig kvar här ändå. Jag lär väl gå över tiden, om det hela vill sig väl
    Smyger nog in i maj-gruppen också dock, så får jag två hem här på AFF.

    Hoppas hoppas hoppas nu bara att allt går bra! Nu är jag nervös.
    Skall till doktorn idag och tänkte passa på att be om illamåendetabletter. Förra graviditeten var inte nådig..

    Nu håller jag tummarna att ni andra också får stanna här!!
    Kram!
  2. 1
    Jo då..! Jag höll mig från klockan 22 igår till 8.30 imorse. Var så kissnödig när jag väl gick på toa att jag knappt fick in muggen under strålen. Doppade testet och väntade.

    Den här gången tog det inte mer än kanske en minut innan skuggan av ett streck i rätt riktning syntes. Nu har det gått en halvtimme snart, och till skillnad från det förra testet så har det här inte ändrat sig. Skuggan av strecket har inte blivit starkare, men den är där. Den är där!

    Både AFFs och Familjelivs graviditetskalendrar säger mig att bf blir i slutet på maj. Den 27e närmare bestämt. Men jag håller mig kvar här ändå. Jag lär väl gå över tiden, om det hela vill sig väl
    Smyger nog in i maj-gruppen också dock, så får jag två hem här på AFF.

    Hoppas hoppas hoppas nu bara att allt går bra! Nu är jag nervös.
    Skall till doktorn idag och tänkte passa på att be om illamåendetabletter. Förra graviditeten var inte nådig..

    Nu håller jag tummarna att ni andra också får stanna här!!
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    jag visste det!!!

    jättegrattis, vad härligt. jag blir lite avis också
    hoppas jag får hänga kvar också! kram
  4. 2
    jag visste det!!!

    jättegrattis, vad härligt. jag blir lite avis också
    hoppas jag får hänga kvar också! kram
  5. Juni?
    #3
    Nu är jag alldeles pirrig i kroppen. Wow! En bebis. Skall jag ha en bebis? Hur skall det gå? Jag har glömt hur man gör!

    Jag hoppas också att du får vara kvar! Jag tror du får det. Känner det på mig!

    Kram!
  6. 3
    Nu är jag alldeles pirrig i kroppen. Wow! En bebis. Skall jag ha en bebis? Hur skall det gå? Jag har glömt hur man gör!

    Jag hoppas också att du får vara kvar! Jag tror du får det. Känner det på mig!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    tack, åh vad gullig du är

    det gick så oförskämt lätt förra gången (gravid 2½ månad efter att jag slutade med p-piller, då använde vi inte några ÄL-tester heller) så jag är jättenervös för att det ska bli svårt denna gång...å andra sidan så säger min logiska sida att vi inte har nånting som talar emot oss - vi är båda unga (28 och 30 år), vi röker inte, vi lever rätt sunt med träning osv osv....så en del av mig hoppas ju så fruktansvärt mycket!!
  8. 4
    tack, åh vad gullig du är

    det gick så oförskämt lätt förra gången (gravid 2½ månad efter att jag slutade med p-piller, då använde vi inte några ÄL-tester heller) så jag är jättenervös för att det ska bli svårt denna gång...å andra sidan så säger min logiska sida att vi inte har nånting som talar emot oss - vi är båda unga (28 och 30 år), vi röker inte, vi lever rätt sunt med träning osv osv....så en del av mig hoppas ju så fruktansvärt mycket!!
  9. Stigge
    #5
    Jag håller alla mina tummar!

    Förstår verkligen att du hoppas! Det kommer gå bra! Å så får du ju en himla massa mys på köpet
  10. 5
    Jag håller alla mina tummar!

    Förstår verkligen att du hoppas! Det kommer gå bra! Å så får du ju en himla massa mys på köpet
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Grattis!!!!

    Åh, vill också!

    Kram!
  12. 6
    Grattis!!!!

    Åh, vill också!

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Grattis! Höll alla mina tummar för dig att det skulle bli plus!
  14. 7
    Grattis! Höll alla mina tummar för dig att det skulle bli plus!
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    ja, mycket mys ska det bli! min sambo ringde mig för en stund sen och då deklarerade jag minsann vad jag har för planer för ikväll
  16. 8
    ja, mycket mys ska det bli! min sambo ringde mig för en stund sen och då deklarerade jag minsann vad jag har för planer för ikväll
  17. Stigge
    #9
    Tusen tack! Det hjälpte uppenbarligen
  18. 9
    Tusen tack! Det hjälpte uppenbarligen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar