Jag igen...
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Jag igen...

    Varför blir inte värkarna regelbundna?
    Ibland är det tre min imellan, ibland 10 min.
    Dom gör ont som fasen men dom vill ju inte samarbeta alls :S grr..

    Nu var 15 min!
  2. 1
    Jag igen... Varför blir inte värkarna regelbundna?
    Ibland är det tre min imellan, ibland 10 min.
    Dom gör ont som fasen men dom vill ju inte samarbeta alls :S grr..

    Nu var 15 min!
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Jag vet inte, har aldrig haft så oregelbundet. Vad säger de på förlossningen? Har du ringt och pratat med dem?
    Du kanske borde ta en sväng in och kolla läget?
    Har du ledsnat på att bada? Jag badade i timmar senaste förlossningen och min mamma knackade på och tjatade "ska du inte komma upp nu...???" Näe, ropade jag, låt mig va! Och man kan nu (2010) bada även när vattnet har gått (enligt min bm) ...det gick inte för sig 2009, nämligen..
    Har du proppat i dig alvedon och sånt?
  4. 2
    Jag vet inte, har aldrig haft så oregelbundet. Vad säger de på förlossningen? Har du ringt och pratat med dem?
    Du kanske borde ta en sväng in och kolla läget?
    Har du ledsnat på att bada? Jag badade i timmar senaste förlossningen och min mamma knackade på och tjatade "ska du inte komma upp nu...???" Näe, ropade jag, låt mig va! Och man kan nu (2010) bada även när vattnet har gått (enligt min bm) ...det gick inte för sig 2009, nämligen..
    Har du proppat i dig alvedon och sånt?
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Hur har du förresten kunnat sova de senaste dagarna? För skulle det vara så att du inte öppnat dig och sovit dåligt kanske du kan få något och sova på förlossningen... Eller nåt?
  6. 3
    Hur har du förresten kunnat sova de senaste dagarna? För skulle det vara så att du inte öppnat dig och sovit dåligt kanske du kan få något och sova på förlossningen... Eller nåt?
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Jag tycker att det hela verkar mysko.
    Jag har inte ringt. Jag är lite mesig och tänker att det kanske inte behövs, då har man ringt i onödan etc. Fast jag vet att dom liksom är där för mig.
    Jag kanske ska ta och ringa iaf...

    Haha, ja jag har ju fått gå upp och kissa stup i kvarten och tömt ut lite vatten, fyllt på flera ggr. Låg i två timmar. Sambon kom in med en radio och lite juice så jag har bara legat där och haft det hyffsat bra Mycket skönare att ligga i badet än att vara i sängen.
    Visst är det konstigt vilken skillnad det kan vara på ett år
    Jag är nu en pillermissbrukare. Jag har aldrig tyckt om att ta tabletter men jag knaprar Alvedon och längtar efter att klockan ska gå så jag kan ta en ny. Hehe
  8. 4
    Jag tycker att det hela verkar mysko.
    Jag har inte ringt. Jag är lite mesig och tänker att det kanske inte behövs, då har man ringt i onödan etc. Fast jag vet att dom liksom är där för mig.
    Jag kanske ska ta och ringa iaf...

    Haha, ja jag har ju fått gå upp och kissa stup i kvarten och tömt ut lite vatten, fyllt på flera ggr. Låg i två timmar. Sambon kom in med en radio och lite juice så jag har bara legat där och haft det hyffsat bra Mycket skönare att ligga i badet än att vara i sängen.
    Visst är det konstigt vilken skillnad det kan vara på ett år
    Jag är nu en pillermissbrukare. Jag har aldrig tyckt om att ta tabletter men jag knaprar Alvedon och längtar efter att klockan ska gå så jag kan ta en ny. Hehe
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Några timmar har jag fått sovit. Men jag har ju dåsat till mellan de glesa värkarna. Tillochmed i badkaret.
    Jag ska nog ta och ringa som sagt. Se vad de säger.
  10. 5
    Några timmar har jag fått sovit. Men jag har ju dåsat till mellan de glesa värkarna. Tillochmed i badkaret.
    Jag ska nog ta och ringa som sagt. Se vad de säger.
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Ja, ring. Skriv ned lite snabbt hur det har varit så du inte kommer bort dig (eller vad heter det?) mitt i samtalet. Kan tänka mig att du är lite lagom snurrig. Ska bli intressant att höra vad de säger - meddela omgående!
  12. 6
    Ja, ring. Skriv ned lite snabbt hur det har varit så du inte kommer bort dig (eller vad heter det?) mitt i samtalet. Kan tänka mig att du är lite lagom snurrig. Ska bli intressant att höra vad de säger - meddela omgående!
  13. På besök
    #7
    hej!

    Hoppas värkarna kommit igång ordentligt och att du befinner dig på förlossningen nu.

    Jag har fött 2 barn och ALDRIG haft ett regelbundet värkarbete. Sista barnet så tyckte de på förlossningen att jag skulle avvakta men vi åkte in i alla fall. Väl inne va jag öppen 10 cm, man kände huvudet och jag fick krystvärkar i intagnings rummet.

    Så om du känner dig osäker, be att få komma in på en koll i alla fall...

    Lycka till!
  14. 7
    hej!

    Hoppas värkarna kommit igång ordentligt och att du befinner dig på förlossningen nu.

    Jag har fött 2 barn och ALDRIG haft ett regelbundet värkarbete. Sista barnet så tyckte de på förlossningen att jag skulle avvakta men vi åkte in i alla fall. Väl inne va jag öppen 10 cm, man kände huvudet och jag fick krystvärkar i intagnings rummet.

    Så om du känner dig osäker, be att få komma in på en koll i alla fall...

    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Mar 2010
    #8
    Jag ringde för en stund sen och bm sa att ibland kan det vara långdraget. Men jag skulle komma in vid 19,30-20,00 så skulle de kolla läget med bebisen. Och om jag åker hem igen skulle jag få något lite starkare så jag kan sova inatt.
    Ska bli skönt att komma upp så att man VET att det är okej. Hör av mig senare om vad dom säger.
  16. 8
    Jag ringde för en stund sen och bm sa att ibland kan det vara långdraget. Men jag skulle komma in vid 19,30-20,00 så skulle de kolla läget med bebisen. Och om jag åker hem igen skulle jag få något lite starkare så jag kan sova inatt.
    Ska bli skönt att komma upp så att man VET att det är okej. Hör av mig senare om vad dom säger.
  17. Medlem sedan
    Mar 2010
    #9
    Tyvärr har dom inte kommit igång. Men vi skulle åka in vid halv åtta ungefär det ska bli lite skönt iaf, att få reda på hur det står till.
  18. 9
    Tyvärr har dom inte kommit igång. Men vi skulle åka in vid halv åtta ungefär det ska bli lite skönt iaf, att få reda på hur det står till.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Ja, vad bra att få komma in och kolla läget. Köp något extra gott som du är sugen på, kanske kolla på film eller nåt om det inte kör igång inom de närmaste timmarna. Du är jätteduktig och stark, snart har ni bebisen hos er!
    Lycka till på förlossningen!
  20. 10
    Ja, vad bra att få komma in och kolla läget. Köp något extra gott som du är sugen på, kanske kolla på film eller nåt om det inte kör igång inom de närmaste timmarna. Du är jätteduktig och stark, snart har ni bebisen hos er!
    Lycka till på förlossningen!
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    Vad skönt att du får komma in och kolla läget....
    Hoppas du inte kommer hem utan bebis nu...*ler*

    Lycka till....
  22. 11
    Vad skönt att du får komma in och kolla läget....
    Hoppas du inte kommer hem utan bebis nu...*ler*

    Lycka till....
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    Mina gick lite upp o ner sen när de startade! Vet inte varför dock!
  24. 12
    Mina gick lite upp o ner sen när de startade! Vet inte varför dock!
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    19:30 skulle du vara där. Hoppas att du inte behöver åka hem utan bebis nu!
  26. 13
    19:30 skulle du vara där. Hoppas att du inte behöver åka hem utan bebis nu!
  27. Medlem sedan
    Mar 2010
    #14
    Är hemma igen. Hade inte öppnat mig någonting. tappen är nästan borta. bara 0.5 cm kvar.
    Bebis mår bra. Jag har dock lite högt undertryck. Ska tillbaka imorgon kl 10. Fick lite piller att sova på- Nu ska jag försöka göra det.
    Höres!
  28. 14
    Är hemma igen. Hade inte öppnat mig någonting. tappen är nästan borta. bara 0.5 cm kvar.
    Bebis mår bra. Jag har dock lite högt undertryck. Ska tillbaka imorgon kl 10. Fick lite piller att sova på- Nu ska jag försöka göra det.
    Höres!
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    De va framsteg me tappen iaf.

    Hoppas de sätter igång dig imorgon pga undertrycket. De e ju inte så att bebisen inte e klar. Den e redo att komma ut nu. Sov så gott och ladda massor för den förhoppningsvisa födelsedagen imorgon!
  30. 15
    De va framsteg me tappen iaf.

    Hoppas de sätter igång dig imorgon pga undertrycket. De e ju inte så att bebisen inte e klar. Den e redo att komma ut nu. Sov så gott och ladda massor för den förhoppningsvisa födelsedagen imorgon!
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    Ok, hoppas det blir en perfekt natt med massa sömn, så du vaknar full av energi imorgon! Nattinatti! :-)
  32. 16
    Ok, hoppas det blir en perfekt natt med massa sömn, så du vaknar full av energi imorgon! Nattinatti! :-)
  33. Medlem sedan
    Mar 2010
    #17
    Ligger på förlossnineg igen. Värkarbetet har satt igång ordentligt. Känner mig aspackaad pga lustgas. Kan bara titta på ett öga. Annars går dom i kors. Haha. Ville bara uppdatera lite.
  34. 17
    Ligger på förlossnineg igen. Värkarbetet har satt igång ordentligt. Känner mig aspackaad pga lustgas. Kan bara titta på ett öga. Annars går dom i kors. Haha. Ville bara uppdatera lite.
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18
    Hahaha!!! Förlåt att jag skrattar... men att du ens kunde tänka på att börja uppdatera åt oss när du är hög på lustgasen ;P
    Hejja Hejja!! Idag får ni nog ÄNTLIGEN träffa ert lilla pyre! En envis krabat som verkligen trivdes bra i mammas mage och inte har insett än hur bra det kommer vara utanför mammas mage, hos mamma och pappa!!!

    Lycka till och KRAAAAM!!!!
  36. 18
    Hahaha!!! Förlåt att jag skrattar... men att du ens kunde tänka på att börja uppdatera åt oss när du är hög på lustgasen ;P
    Hejja Hejja!! Idag får ni nog ÄNTLIGEN träffa ert lilla pyre! En envis krabat som verkligen trivdes bra i mammas mage och inte har insett än hur bra det kommer vara utanför mammas mage, hos mamma och pappa!!!

    Lycka till och KRAAAAM!!!!
  37. Medlem sedan
    Nov 2008
    #19
    Haha, du är för rolig! Mitt i lustgasen! Starkt, jag kan inte titta alls när jag har dragit i mig lustgas ;-) tänker på dig!!!
  38. 19
    Haha, du är för rolig! Mitt i lustgasen! Starkt, jag kan inte titta alls när jag har dragit i mig lustgas ;-) tänker på dig!!!
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20
    Men du är ju knasig...*asg*

    Men nu måste du ju ha din lilla hos dig....

    **Kramar*
  40. 20
    Men du är ju knasig...*asg*

    Men nu måste du ju ha din lilla hos dig....

    **Kramar*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hmmm tvist igen och igen
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:06
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar