Den stora tröttheten har slagit till
_1105 Majbarn
  1. Stigge
    #1

    Den stora tröttheten har slagit till

    Undrar om det inte är så att Den stora tröttheten har slagit till. Idag bara dog jag vid fyra-tiden och sov till sex då maken lagat mat. Hade han inte väckt mig då hade jag garanterat sovit vidare. Men jag är så trött nu att jag lätt skulle kunna gå å lägga mig nu och sova till imorgon. Zzznark!

    Är ni andra trötta?
  2. 1
    Den stora tröttheten har slagit till Undrar om det inte är så att Den stora tröttheten har slagit till. Idag bara dog jag vid fyra-tiden och sov till sex då maken lagat mat. Hade han inte väckt mig då hade jag garanterat sovit vidare. Men jag är så trött nu att jag lätt skulle kunna gå å lägga mig nu och sova till imorgon. Zzznark!

    Är ni andra trötta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2

    Japp

    Jag är dötrött! Igår somnade jag vid 19.00 och sov till halv sex imorse och sedan har jag slumrat till flera gånger under dagen idag. Kröp ner till vallokalen vid fem och sedan har jag tvättstugan ikväll så jag håller mig vaken genom att surfa runt på nätet. Mår du illa mycket? Jag mår illa hela tiden nästan fast jag försöker äta små mellanmål och idag när jag gjorde köttfärssås fick jag springa ifrån och kräkas lite av lukten. Hoppas det blir bättre snart.
  4. 2
    Japp Jag är dötrött! Igår somnade jag vid 19.00 och sov till halv sex imorse och sedan har jag slumrat till flera gånger under dagen idag. Kröp ner till vallokalen vid fem och sedan har jag tvättstugan ikväll så jag håller mig vaken genom att surfa runt på nätet. Mår du illa mycket? Jag mår illa hela tiden nästan fast jag försöker äta små mellanmål och idag när jag gjorde köttfärssås fick jag springa ifrån och kräkas lite av lukten. Hoppas det blir bättre snart.
  5. Stigge
    #3
    Än så länge känner jag inte av något illamående PEPPAR PEPPAR. Men min förra graviditet var vidrig och jag mådde ille till v19 typ. Önskar mig inte det denna gång!
    Har varit hos doktorn redan som skrivit ut Lergigan, så jag kan börja ta dem direkt illamåendet ger sig till känna.

    Äter du någon medicin för illamåendet?
  6. 3
    Än så länge känner jag inte av något illamående PEPPAR PEPPAR. Men min förra graviditet var vidrig och jag mådde ille till v19 typ. Önskar mig inte det denna gång!
    Har varit hos doktorn redan som skrivit ut Lergigan, så jag kan börja ta dem direkt illamåendet ger sig till känna.

    Äter du någon medicin för illamåendet?
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Nej jag visste inte att det finns medicin att få för illamåendet. Var ska jag vända mig då, till vårdcentralen eller mödravården? Låter underbart att kunna slippa må illa! Tack för tipset
  8. 4
    Nej jag visste inte att det finns medicin att få för illamåendet. Var ska jag vända mig då, till vårdcentralen eller mödravården? Låter underbart att kunna slippa må illa! Tack för tipset
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Ja sjukt trött här me. Somnar innan barnen på kvällarna =)
  10. 5
    Ja sjukt trött här me. Somnar innan barnen på kvällarna =)
  11. Stigge
    #6
    En del blir hjälpta av Postafen (åksjuketabletter) som finns receptfrit på Apoteket. Lergigan måste en läkare skriva ut. Jag var på vårdcentralen, men jag tror att de hjälper dig på MVC också.

    Jag hoppas att du får hjälp! Illamående är ju bara det värsta som finns!
  12. 6
    En del blir hjälpta av Postafen (åksjuketabletter) som finns receptfrit på Apoteket. Lergigan måste en läkare skriva ut. Jag var på vårdcentralen, men jag tror att de hjälper dig på MVC också.

    Jag hoppas att du får hjälp! Illamående är ju bara det värsta som finns!
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Hur länge höll tröttheten på för dig under dina tidigare graviditeter? Detta är min första så man vet ju inget och nojjar säkert en hel del på grund av okunskap
  14. 7
    Hur länge höll tröttheten på för dig under dina tidigare graviditeter? Detta är min första så man vet ju inget och nojjar säkert en hel del på grund av okunskap
  15. Stigge
    #8
    Skönt att jag inte är ensam
  16. 8
    Skönt att jag inte är ensam
  17. Medlem sedan
    Jun 2010
    #9
    Signar upp mig här.. Skulle kunna sova från jag kommer hem från jobbet tills och ska dit igen.. Försöker vara lite vaken för att vara social med sambon men det är inga långa kvällar här inte..
  18. 9
    Signar upp mig här.. Skulle kunna sova från jag kommer hem från jobbet tills och ska dit igen.. Försöker vara lite vaken för att vara social med sambon men det är inga långa kvällar här inte..
  19. Medlem sedan
    Sep 2010
    #10
    Tack jag ska köpa dessa imorgon och prova för det vore skönt att bli av med detta ständiga illamående.
  20. 10
    Tack jag ska köpa dessa imorgon och prova för det vore skönt att bli av med detta ständiga illamående.
  21. Medlem sedan
    Sep 2010
    #11
    Vad härligt det är att kunna klaga av sig här inne och att det finns fler i samma båt som vet hur det känns
  22. 11
    Vad härligt det är att kunna klaga av sig här inne och att det finns fler i samma båt som vet hur det känns
  23. Stigge
    #12
    Jag hoppas som sagt att du blir hjälpt! Och jag önskar och ber att jag skall slippa det hela. Men det känns inte så troligt tyvärr
  24. 12
    Jag hoppas som sagt att du blir hjälpt! Och jag önskar och ber att jag skall slippa det hela. Men det känns inte så troligt tyvärr
  25. Stigge
    #13
    Ja, men visst är det?
    Speciellt som, iaf vi, inte tänkt berätta för vår omgivning än på många veckor. Jobbigt att hålla det hemligt, skönt att få prata av sig här inne!
  26. 13
    Ja, men visst är det?
    Speciellt som, iaf vi, inte tänkt berätta för vår omgivning än på många veckor. Jobbigt att hålla det hemligt, skönt att få prata av sig här inne!
  27. Medlem sedan
    Sep 2010
    #14
    Hej

    Inatt har jag mått så illa att jag inte kunde gå till jobbet idag!
    Jag fick ringa och säga att jag har fått maginfluensa, pinsamt. Men nu har jag köpt Postafen och så fort jag blir riktigt illamående ska jag ta dem. Känns inte kul att redan vara borta från jobbet och dessutom få dra en vit lögn om varför men det gick inte alls att komma upp. Hur länge ska du jobba om du mår bra?
  28. 14
    Hej

    Inatt har jag mått så illa att jag inte kunde gå till jobbet idag!
    Jag fick ringa och säga att jag har fått maginfluensa, pinsamt. Men nu har jag köpt Postafen och så fort jag blir riktigt illamående ska jag ta dem. Känns inte kul att redan vara borta från jobbet och dessutom få dra en vit lögn om varför men det gick inte alls att komma upp. Hur länge ska du jobba om du mår bra?
  29. Medlem sedan
    Jun 2010
    #15
    jag hade tänkt jobba till mitten av maj eftersom jag tror att jag kommer gå över. Men vi får se hur jag mår när vi närmar oss.. Vore ju skönt med lite ledighet innan också..
  30. 15
    jag hade tänkt jobba till mitten av maj eftersom jag tror att jag kommer gå över. Men vi får se hur jag mår när vi närmar oss.. Vore ju skönt med lite ledighet innan också..
  31. Stigge
    #16
    Men fy fabian! Jag lider verkligen med dig, och håller tummarna att du blir hjälpt av tabletterna!

    Då jag har ett fysiskt jobb där magen kommer vara ivägen när den blir stor så får det hänga lite på hur stor den blir och hur snabbt.
  32. 16
    Men fy fabian! Jag lider verkligen med dig, och håller tummarna att du blir hjälpt av tabletterna!

    Då jag har ett fysiskt jobb där magen kommer vara ivägen när den blir stor så får det hänga lite på hur stor den blir och hur snabbt.
  33. Medlem sedan
    Jul 2010
    #17
    Jag läste någonstans att ingefära kan hjälpa mot illamåendet, och jag tror faktiskt att de mornar jag druckit ingefärs-te, att jag mått bättre! Testa!
  34. 17
    Jag läste någonstans att ingefära kan hjälpa mot illamåendet, och jag tror faktiskt att de mornar jag druckit ingefärs-te, att jag mått bättre! Testa!
  35. Medlem sedan
    Sep 2010
    #18
    Tack ska pröva det, finns det i vanliga affärer eller gör man eget?
  36. 18
    Tack ska pröva det, finns det i vanliga affärer eller gör man eget?
  37. Medlem sedan
    Sep 2010
    #19
    Jag har mått illa i ca 3-4 veckor och då 24 timmar om dygnet men dock utan kräkningar, sjukt trött, halsbränna och lite molande värk i magen och bröst som ömmar Har ätit typ hela tiden för att dämpa illamåendet. Provade postafen men av dem så däckade jag helt och det är uteslutet med tanke på jobb och bil. Har istället provat seaband (handledsband, finns att köpa på apoteket), som jag faktiskt tyckt har hjälpt lite eller så är det psykiskt. Fast nu i helgen hände något!? Jag fylldes med energi och jag orkade städa där hemma (första gången på flera veckor). Idag på jobbet har jag inte nickat till en enda gång och jag känner inte av något illamående! =) Så skönt för jag har verkligen mått dåligt. Min kille strålar när han ser att jag fylls med energi. Peppar peppar....hoppas att illamåendet håller sig borta.
  38. 19
    Jag har mått illa i ca 3-4 veckor och då 24 timmar om dygnet men dock utan kräkningar, sjukt trött, halsbränna och lite molande värk i magen och bröst som ömmar Har ätit typ hela tiden för att dämpa illamåendet. Provade postafen men av dem så däckade jag helt och det är uteslutet med tanke på jobb och bil. Har istället provat seaband (handledsband, finns att köpa på apoteket), som jag faktiskt tyckt har hjälpt lite eller så är det psykiskt. Fast nu i helgen hände något!? Jag fylldes med energi och jag orkade städa där hemma (första gången på flera veckor). Idag på jobbet har jag inte nickat till en enda gång och jag känner inte av något illamående! =) Så skönt för jag har verkligen mått dåligt. Min kille strålar när han ser att jag fylls med energi. Peppar peppar....hoppas att illamåendet håller sig borta.
  39. Medlem sedan
    Jul 2010
    #20
    Jag brukar köpa färsk ingefära och skära småbitar och lägga i tet. Ibland dricker jag inte te alls, utan bara hett vatten, ingefära och honung när jag är förkyld, eller om jag ska jobba ute och det är kallt - det värmer jätte gott. Man kan ha i citron också eller lime - supernyttigt!
  40. 20
    Jag brukar köpa färsk ingefära och skära småbitar och lägga i tet. Ibland dricker jag inte te alls, utan bara hett vatten, ingefära och honung när jag är förkyld, eller om jag ska jobba ute och det är kallt - det värmer jätte gott. Man kan ha i citron också eller lime - supernyttigt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Den stora tröttheten
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 12:37
  2. Den stora tröttheten
    By Maon in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 13:08
  3. Den stora tröttheten...
    By Filifjonkan in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 21:46
  4. Den stora tröttheten....
    By noeseb in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 09:26
  5. Så har tröttheten slagit till...
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 07:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar