Katrinplommon VS plommon?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Katrinplommon VS plommon?

    Jag tänkte göra egen katrinplommonpuré, men jag hittade inga katrinplommon i affären. Köpte därför vanliga plommon (såna i burk alltså, inte vanliga färska plommon).

    Det borde väl vara typ samma sak som katrinplommon eller? Vad är skillnaden mellan dom och vanliga för just ändamålet "trög mage"?
  2. 1
    Katrinplommon VS plommon? Jag tänkte göra egen katrinplommonpuré, men jag hittade inga katrinplommon i affären. Köpte därför vanliga plommon (såna i burk alltså, inte vanliga färska plommon).

    Det borde väl vara typ samma sak som katrinplommon eller? Vad är skillnaden mellan dom och vanliga för just ändamålet "trög mage"?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    jag köper icas torkade plommon och använder som katrinplommon. funkar lika bra. mixar med vatten.
  4. 2
    jag köper icas torkade plommon och använder som katrinplommon. funkar lika bra. mixar med vatten.
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    Ja, jag köpte Icas och kokade dom enligt recepttipset i tråden här nere.
    Det verkade funka bättre än den på burk, för han fick lite puré när den var nygjord och 15 minuter senare blev det kalas

    En annan sak som jag funderade på, är att jag såg att plommonen innehåller konserveringsmedel. Det kan väl inte vara nån fara med det för bebisen? Eller vad tror du?
  6. 3
    Ja, jag köpte Icas och kokade dom enligt recepttipset i tråden här nere.
    Det verkade funka bättre än den på burk, för han fick lite puré när den var nygjord och 15 minuter senare blev det kalas

    En annan sak som jag funderade på, är att jag såg att plommonen innehåller konserveringsmedel. Det kan väl inte vara nån fara med det för bebisen? Eller vad tror du?
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    koka dom? behöver man det. det gör inte jag. eller borde jag det kanske.
    tror inte det är nån fara med konserveringsmedel. det kan inte vara mycket och det är väl det enda som dom får som innehåller det. var det dåligt för bebisar så skulle dom skriva det.
  8. 4
    koka dom? behöver man det. det gör inte jag. eller borde jag det kanske.
    tror inte det är nån fara med konserveringsmedel. det kan inte vara mycket och det är väl det enda som dom får som innehåller det. var det dåligt för bebisar så skulle dom skriva det.
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    Jag vet inte om man måste koka dom, men i receptet stod det så. Det kanske "dödar" konserveringsmedlet? Och ev bakterier som kommer med från tillverkning...
  10. 5
    Jag vet inte om man måste koka dom, men i receptet stod det så. Det kanske "dödar" konserveringsmedlet? Och ev bakterier som kommer med från tillverkning...

Liknande trådar

  1. Katrinplommon!
    By emma_sthlm in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 15:18
  2. är det OK att äta 3-4 katrinplommon
    By anna72kg in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 13:02
  3. katrinplommon
    By semj in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 12:39
  4. Katrinplommon pure
    By Maria m tvåan 8/3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:57
  5. Istf katrinplommon?
    By SanktaCecilia in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar