Mobbning, hur skriver man?
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Mobbning, hur skriver man?

    Om man vill anmäla ett mobbningsfall. Hur skriver man då som förälder? Jag har skrivit ett långt brev till rektorn med olika händelser och kommentarer. Där det har varit en speciell personal som varit otrevlig och blundat för vad som skett på skolan. Kan man skriva personalens namn eller ska man skriva NN? Jag tycker att rektorn ska veta vem som behandlar oss så dåligt men hänger vi då ut vederbörande?
  2. 1
    Mobbning, hur skriver man? Om man vill anmäla ett mobbningsfall. Hur skriver man då som förälder? Jag har skrivit ett långt brev till rektorn med olika händelser och kommentarer. Där det har varit en speciell personal som varit otrevlig och blundat för vad som skett på skolan. Kan man skriva personalens namn eller ska man skriva NN? Jag tycker att rektorn ska veta vem som behandlar oss så dåligt men hänger vi då ut vederbörande?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jag hade utan att tveka en sekund skrivit ut namnet på personalen. Det blir ju svårt för rektor att ta tag i det annars.
  4. 2
    Jag hade utan att tveka en sekund skrivit ut namnet på personalen. Det blir ju svårt för rektor att ta tag i det annars.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Jag skulle se det som viktigast att försöka vara objektiv, åtminstone på det sättet att man poängterar att det är _mina_ upplevelser av händelserna. Det är bättre att skriva "Idag berättade min son att han blivit väldigt ledsen, för han upplevde att Stina Pettersson varit orättvis mot honom" än att skriva "Stina Pettersson är orättvis mot min son". Det finns alltid minst två sidor av vad som hänt och det tycker jag att man ska vara ödmjuk inför.

    Så mitt förslag är att du beskriver de händelser som du hört talas om och gör det utifrån vad du HÖRT och inte presenterar det som en "sanning". Däremot ska du ta med namn på de som är inblandade, för annars har ju rektor ingen chans att ta prata med de inblandade.
  6. 3
    Jag skulle se det som viktigast att försöka vara objektiv, åtminstone på det sättet att man poängterar att det är _mina_ upplevelser av händelserna. Det är bättre att skriva "Idag berättade min son att han blivit väldigt ledsen, för han upplevde att Stina Pettersson varit orättvis mot honom" än att skriva "Stina Pettersson är orättvis mot min son". Det finns alltid minst två sidor av vad som hänt och det tycker jag att man ska vara ödmjuk inför.

    Så mitt förslag är att du beskriver de händelser som du hört talas om och gör det utifrån vad du HÖRT och inte presenterar det som en "sanning". Däremot ska du ta med namn på de som är inblandade, för annars har ju rektor ingen chans att ta prata med de inblandade.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    I ett brev till rektor tycker jag att ni ska skriva ut namn om det finns lärare som inte agerat som de borde. Rektor kan inte göra mycket om denne inte får veta vem som gjort/inte gjort vad.
  8. 4
    I ett brev till rektor tycker jag att ni ska skriva ut namn om det finns lärare som inte agerat som de borde. Rektor kan inte göra mycket om denne inte får veta vem som gjort/inte gjort vad.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Håller med Nissa rakt av.
  10. 5
    Håller med Nissa rakt av.

Liknande trådar

  1. Om mobbning
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 13:06
  2. Går mobbning i arv?
    By Becky64 in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 11:46
  3. Mobbning på tv
    By Becky64 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 15:17
  4. Mobbning
    By Aimo in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 22:00
  5. Mobbning?
    By tolip in forum _96 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 16:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar