Doula
Förlossning
  1. Anonym
    #1

    Doula

    Hur får man tag i en doula och vad kostar en sådan att ha med under förlossningen. Hört mycket bra om det men BVC/MVC här an inte hjälpa eller svara på det. Får bara veta att vi kan googla och så hittar vi nog nått. ????????
  2. 1
    Doula Hur får man tag i en doula och vad kostar en sådan att ha med under förlossningen. Hört mycket bra om det men BVC/MVC här an inte hjälpa eller svara på det. Får bara veta att vi kan googla och så hittar vi nog nått. ????????
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Doulor runt om i landet kan du hitta på www.doula.nu, det är vår rikstäckande organisation.
  4. 2
    Doulor runt om i landet kan du hitta på www.doula.nu, det är vår rikstäckande organisation.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    glömde svara på din fråga om vad det kostar. Det är olika från doula till doula. Vanligtvis kostar det mellan 3000 - 6000kr för ett uppdrag. Då ingår oftast en eller två träffar innan förlossningen, att doulan är med på hela förlossningen samt ett efterföljande besök.
  6. 3
    glömde svara på din fråga om vad det kostar. Det är olika från doula till doula. Vanligtvis kostar det mellan 3000 - 6000kr för ett uppdrag. Då ingår oftast en eller två träffar innan förlossningen, att doulan är med på hela förlossningen samt ett efterföljande besök.
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Tack för svaren!
  8. 4
    Tack för svaren!
  9. Medlem sedan
    Oct 2010
    #5
    fortsätter lite på ämnet eftersom jag undrar om man kan ha med doula och mannen under förlossningen.

    Har blivit osäker då det står på sjuhusets websida (där jag tänkte skulle föda men måste tänka om nu) följande:
    Anhörig
    Som blivande mamma är det bra om du har med dig någon som du känner dig trygg med.. Endast en person får följa med och det måste vara samma person som under hela vistelsen. Denna bestämmelse kommer sig av de olika smittrisker som finns och som vi inte vill ska drabba mamma och barn.

    Tycker det är helt korkat att man måste välja och sedan inte ens kan byta. Tänk dig din vald anhörig svimmar eller ångrar sig då få du vara ensam under resten?

    Kanske jag fattar fel?
  10. 5
    fortsätter lite på ämnet eftersom jag undrar om man kan ha med doula och mannen under förlossningen.

    Har blivit osäker då det står på sjuhusets websida (där jag tänkte skulle föda men måste tänka om nu) följande:
    Anhörig
    Som blivande mamma är det bra om du har med dig någon som du känner dig trygg med.. Endast en person får följa med och det måste vara samma person som under hela vistelsen. Denna bestämmelse kommer sig av de olika smittrisker som finns och som vi inte vill ska drabba mamma och barn.

    Tycker det är helt korkat att man måste välja och sedan inte ens kan byta. Tänk dig din vald anhörig svimmar eller ångrar sig då få du vara ensam under resten?

    Kanske jag fattar fel?
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    hmm det lät konstigt. Jag vet att man på många förlossningsavdelningar runt om i landet sa EN person med under svininfluensan men det trodde jag var över.

    Jag brukar alltid råda mina "mammor" att ringa förlossningen i förväg och tala om att en doula ska vara med. Hittills har det inte varit något som helst problem att både ha doula och pappa med. Nu jobbar jag bara i Stockholmstrakten men jag har doulavänner runt om i hela landet och har inte hört någon säga att de inte fått följa med.
  12. 6
    hmm det lät konstigt. Jag vet att man på många förlossningsavdelningar runt om i landet sa EN person med under svininfluensan men det trodde jag var över.

    Jag brukar alltid råda mina "mammor" att ringa förlossningen i förväg och tala om att en doula ska vara med. Hittills har det inte varit något som helst problem att både ha doula och pappa med. Nu jobbar jag bara i Stockholmstrakten men jag har doulavänner runt om i hela landet och har inte hört någon säga att de inte fått följa med.

Liknande trådar

  1. Doula
    By MariaKingsley in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 23:13
  2. Doula?
    By scoutman in forum Ordet är fritt
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 22:59
  3. Doula?
    By hermelinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 09:36
  4. Doula
    By mammishely in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 09:53
  5. Doula?
    By Tina. in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar