Magnetshunt och MR-undersökning
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Magnetshunt och MR-undersökning

    Jag ska troligtvis genomföra mitt livs första Magnetkamera - undersökning, inför en ev. kommande operation. Jag är jättenervös inför detta, då jag vet att shuntinställningarna kan ändras och jag vet inte alls vad som kan hända med mig och hur snabbt läget kan förvärras ( om det skulle ske)

    Jag har frågat min läkare, om detta och han säger att de har koll på mig under tiden. Trots denna vetskap, känner jag mig inte lugn.

    Har fungeringar på om de kan söva ner mig under tiden detta genomförs eller ge mig lugnande.

    Har Ni gjort denna MR-undersökning?
    Tack för svar.
  2. 1
    Magnetshunt och MR-undersökning Jag ska troligtvis genomföra mitt livs första Magnetkamera - undersökning, inför en ev. kommande operation. Jag är jättenervös inför detta, då jag vet att shuntinställningarna kan ändras och jag vet inte alls vad som kan hända med mig och hur snabbt läget kan förvärras ( om det skulle ske)

    Jag har frågat min läkare, om detta och han säger att de har koll på mig under tiden. Trots denna vetskap, känner jag mig inte lugn.

    Har fungeringar på om de kan söva ner mig under tiden detta genomförs eller ge mig lugnande.

    Har Ni gjort denna MR-undersökning?
    Tack för svar.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    lycka till! Kan inte svara på dina frågor då jag samt min dotter har gjort MR men utan shunt. Det tar sin lilla stund och det bullrar och låter men man får hörselskydd.

    Små barn söver de....
  4. 2
    lycka till! Kan inte svara på dina frågor då jag samt min dotter har gjort MR men utan shunt. Det tar sin lilla stund och det bullrar och låter men man får hörselskydd.

    Små barn söver de....
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Att det bullrar och för väsen har jag inte ont av... även om det inte är så roligt att lyssna på det. Jaja, jag får diskutera detta med min läkare och se vad vi kommer överrens om.
    Tack! kram
  6. 3
    Att det bullrar och för väsen har jag inte ont av... även om det inte är så roligt att lyssna på det. Jaja, jag får diskutera detta med min läkare och se vad vi kommer överrens om.
    Tack! kram
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Vi har fått tid på avdelningen på Ackis på måndag så det är bara att hoppas vi får bättre bemötande då och att de lyssnar på dottern.

    Lycka till!
    Kram
  8. 4
    Vi har fått tid på avdelningen på Ackis på måndag så det är bara att hoppas vi får bättre bemötande då och att de lyssnar på dottern.

    Lycka till!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Vi har fått tid på avdelningen på Ackis på måndag så det är bara att hoppas vi får bättre bemötande då och att de lyssnar på dottern.

    Lycka till!
    Kram
    Det var bra att ni äntligen har fått tid på avdelningen. Håller alla tummar och tår jag har. Slåss för din sak!

    ska tänka på er!
    Kram i massor
  10. 5
    Vi har fått tid på avdelningen på Ackis på måndag så det är bara att hoppas vi får bättre bemötande då och att de lyssnar på dottern.

    Lycka till!
    Kram
    Det var bra att ni äntligen har fått tid på avdelningen. Håller alla tummar och tår jag har. Slåss för din sak!

    ska tänka på er!
    Kram i massor
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag har ingen erfarenhet av MR och shunt, eftersom sonen aldrig fått göra MR just pga sin shunt, MEN dina läkare vet ju om att shunten kan ställas om och de har bra koll på dig under tiden!

    förstår att du är orolig såklart, men ibland måste man bara lita på dem och tro på att de vet vad de gör det kommer säkert gå bra!

    Jag har gjort MR men jag har ju inte shunt, men själva undersökningen är inget att oroa sig för.

    kram!
  12. 6
    Jag har ingen erfarenhet av MR och shunt, eftersom sonen aldrig fått göra MR just pga sin shunt, MEN dina läkare vet ju om att shunten kan ställas om och de har bra koll på dig under tiden!

    förstår att du är orolig såklart, men ibland måste man bara lita på dem och tro på att de vet vad de gör det kommer säkert gå bra!

    Jag har gjort MR men jag har ju inte shunt, men själva undersökningen är inget att oroa sig för.

    kram!
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Jaja! jag får ta en sak i taget - först är det ju samtalet med läkaren som väntar. efter det får jag se vad som händer. Kommer han lägga in mig direkt? vilket är tveksamt i mina ögon, men man vet aldrig vad läkarna tänker och planerar. :S
    kram
  14. 7
    Jaja! jag får ta en sak i taget - först är det ju samtalet med läkaren som väntar. efter det får jag se vad som händer. Kommer han lägga in mig direkt? vilket är tveksamt i mina ögon, men man vet aldrig vad läkarna tänker och planerar. :S
    kram
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Hur gick det för dig? Hoppas du mår bättre.
  16. 8
    Hur gick det för dig? Hoppas du mår bättre.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Hur gick det för dig? Hoppas du mår bättre.
    Hej! Tyvärr har jag inte fått gjort operationen ännu, inte heller MR-undersökningen. Jag får besked om operationstid, denna vecka. (vecka 42)

    Det är jobbigt att gå hemma och bara vänta... Hoppas att jag återfår mina krafter snabbt efter operationen och att jag slipper huvudvärken.

    Kram
  18. 9
    Hur gick det för dig? Hoppas du mår bättre.
    Hej! Tyvärr har jag inte fått gjort operationen ännu, inte heller MR-undersökningen. Jag får besked om operationstid, denna vecka. (vecka 42)

    Det är jobbigt att gå hemma och bara vänta... Hoppas att jag återfår mina krafter snabbt efter operationen och att jag slipper huvudvärken.

    Kram
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    trist! Hoppas det blir snart. Vi har fått tid den 3/11.
  20. 10
    trist! Hoppas det blir snart. Vi har fått tid den 3/11.
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    trist! Hoppas det blir snart. Vi har fått tid den 3/11.
    Ja, det är tufft att vänta så här länge. Jag hoppas på ett sätt att det blir nästa vecka som jag får tiden, för operation, men samtidigt, tycker jag att det är för kort tid att förbereda mig mentalt på... men jag får ta problemen när de kommer... Jag är inte där nu.

    Skönt att ni fått en tid... Ska ni operera in shunten då?

    Kram
  22. 11
    trist! Hoppas det blir snart. Vi har fått tid den 3/11.
    Ja, det är tufft att vänta så här länge. Jag hoppas på ett sätt att det blir nästa vecka som jag får tiden, för operation, men samtidigt, tycker jag att det är för kort tid att förbereda mig mentalt på... men jag får ta problemen när de kommer... Jag är inte där nu.

    Skönt att ni fått en tid... Ska ni operera in shunten då?

    Kram

Liknande trådar

  1. Undersökning hos BM i em
    By Natalie 72 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 14:37
  2. Gyn. undersökning?
    By DGKarper in forum _1006 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 19:26
  3. Undersökning
    By 71an in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 09:24
  4. Undersökning...
    By Frågaren in forum Föräldraskap
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar