För 3 år (och några månader) sedan...
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    För 3 år (och några månader) sedan...

    ..loggade jag in på Aff för att berätta att vår fina Vincent hade kommit till världen. Allt handlade om bebis och det diskuterades vilt om bajsblöjor och amning. Efter ett tag hann jag inte längre logga in för att diskutera min underbara son och vårt underbara liv tillsammans..

    Nu är jag tillbaka, men i ett helt nytt forum..Vincent idag 3 1/2 år fick för två veckor sedan diagnosen autism. Vi hade "vetat" eller rättare sagt haft våra misstankar ett tag så i vårt fall kändes diagnosen som en bekräftelse och nu kan vi äntligen få rätt hjälp! Dagis, bvc, bvcpsykologer, bup-psyklogoger och anhöriga har varit ett oerhört stöd för oss genom detta vilket jag känner att jag måste nämna då jag har hört att det inte alltid är vanligt.

    Nu sitter jag och Vincents lillebror Ilon (2 månader) hemma om dagarna och läser om autism och vad det finns för möjligheter samtidigt som vi väntar på remiss från habilitering. Jag bokstavligt talat suger åt mig all info och blir inspirerad av andras berättelser och erfarenheter. Att hitta ett forum där man kan få ventilera sig kunde jag bara drömma om!

    Ta hand om Er! //Linnéa

    Vincent har en blogg: http://vincentmikael.wordpress.com
  2. 1
    För 3 år (och några månader) sedan... ..loggade jag in på Aff för att berätta att vår fina Vincent hade kommit till världen. Allt handlade om bebis och det diskuterades vilt om bajsblöjor och amning. Efter ett tag hann jag inte längre logga in för att diskutera min underbara son och vårt underbara liv tillsammans..

    Nu är jag tillbaka, men i ett helt nytt forum..Vincent idag 3 1/2 år fick för två veckor sedan diagnosen autism. Vi hade "vetat" eller rättare sagt haft våra misstankar ett tag så i vårt fall kändes diagnosen som en bekräftelse och nu kan vi äntligen få rätt hjälp! Dagis, bvc, bvcpsykologer, bup-psyklogoger och anhöriga har varit ett oerhört stöd för oss genom detta vilket jag känner att jag måste nämna då jag har hört att det inte alltid är vanligt.

    Nu sitter jag och Vincents lillebror Ilon (2 månader) hemma om dagarna och läser om autism och vad det finns för möjligheter samtidigt som vi väntar på remiss från habilitering. Jag bokstavligt talat suger åt mig all info och blir inspirerad av andras berättelser och erfarenheter. Att hitta ett forum där man kan få ventilera sig kunde jag bara drömma om!

    Ta hand om Er! //Linnéa

    Vincent har en blogg: http://vincentmikael.wordpress.com
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Välkommen in hit till alla kloka och fantastiska människor.
    Jag har haft enormt mycket glädje av att ha hittat in hit, här har jag fått så mycket råd, tips och stöd.

    Min son är 9 år och fick diagnosen autistiskt syndrom med normal begåvning för snart två år sedan och för oss var det både en lättnad och samtidigt en sorg att få diagnosen, men samtidigt har ju diagnosen öppnat fler dörrar för att få hjälp.

    Kommer att kika in på er fine sons blogg!
  4. 2
    Välkommen in hit till alla kloka och fantastiska människor.
    Jag har haft enormt mycket glädje av att ha hittat in hit, här har jag fått så mycket råd, tips och stöd.

    Min son är 9 år och fick diagnosen autistiskt syndrom med normal begåvning för snart två år sedan och för oss var det både en lättnad och samtidigt en sorg att få diagnosen, men samtidigt har ju diagnosen öppnat fler dörrar för att få hjälp.

    Kommer att kika in på er fine sons blogg!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Välkommen hit! Jag skriver inte så mycket längre men är ofta inne och läser! Grattis till diagnosen. Jättebra att ni fått den tidigt. Min Jonathan var nästan 5 år och utredd i 2,5 år innan vi fick diagnos på honom! Jag har en nu 7-årig son med autistiskt syndrom. Jonathan har efter ett extra år i förskolan under IBT (intensivträning) genom habiliteringen börjat i vanlig förskoleklass och det går jättebra för honom.

    Vi fick inte stöd under utredningstiden, och det här internetforumet var min bokstavliga livlina - mådde jättedåligt och var jättestressad ett tag innan vi hittade något som fungerade med Jonathan. För att bearbeta mina erfarenheter har jag skrivit en bok om Jonathan som gavs ut i mars i år.

    Kom gärna in på min blogg : http://annahelena70.bloggagratis.se

    Soliga hälsningar
    Anna
  6. 3
    Välkommen hit! Jag skriver inte så mycket längre men är ofta inne och läser! Grattis till diagnosen. Jättebra att ni fått den tidigt. Min Jonathan var nästan 5 år och utredd i 2,5 år innan vi fick diagnos på honom! Jag har en nu 7-årig son med autistiskt syndrom. Jonathan har efter ett extra år i förskolan under IBT (intensivträning) genom habiliteringen börjat i vanlig förskoleklass och det går jättebra för honom.

    Vi fick inte stöd under utredningstiden, och det här internetforumet var min bokstavliga livlina - mådde jättedåligt och var jättestressad ett tag innan vi hittade något som fungerade med Jonathan. För att bearbeta mina erfarenheter har jag skrivit en bok om Jonathan som gavs ut i mars i år.

    Kom gärna in på min blogg : http://annahelena70.bloggagratis.se

    Soliga hälsningar
    Anna

Liknande trådar

  1. För 6 månader sedan..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 10:48
  2. För 6 år och 5 månader sedan
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 09:25
  3. Tre månader sedan
    By Carina&Hugo i Ty in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 15:43
  4. Sedan några månader
    By Kittlo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 18:10
  5. För två månader sedan...
    By Ylva m ängeln Agnes in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar