Vilda babyn!
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Vilda babyn!

    Jag blir snart tokig på mitt vilddjur till bebis. Den är ju galen Det är väldigt sällan den är lugn och stillsam. Inte ens då jag är ute och går (läs vaggar). E var mycket lugnare, ibland för lugn att jag blev orolig. Sen då hon var ute var hon också en lugn och för det mesta nöjd liten bebis. Vilket oroar mig lite för hur kommer denna vara?

    Ni som har fler barn, har det varit likadana inne i magen som ute?
  2. 1
    Vilda babyn! Jag blir snart tokig på mitt vilddjur till bebis. Den är ju galen Det är väldigt sällan den är lugn och stillsam. Inte ens då jag är ute och går (läs vaggar). E var mycket lugnare, ibland för lugn att jag blev orolig. Sen då hon var ute var hon också en lugn och för det mesta nöjd liten bebis. Vilket oroar mig lite för hur kommer denna vara?

    Ni som har fler barn, har det varit likadana inne i magen som ute?
  3. S-mamman
    #2
    Tja...mina alla har ju varit rätt vilda i magen tycker jag. Sen så hade jag moderkakan i framvägg med nr 2 och 3 så det dämpade ju en del, men visst har det varit hålligång ändå.
    Som personligheter är de alla tre mycket olika. Ettan och tvåan var supernöjda som bebisar, medan trean lite mer missnöjd. Då de blivit äldre har ettan varit vildast, tvåan lugnast och trean mittemellan.
    Så inte vet jag om jag kunnat se nåt tydligt samband direkt mellan hur livliga de varit i magen och utanför.
  4. 2
    Tja...mina alla har ju varit rätt vilda i magen tycker jag. Sen så hade jag moderkakan i framvägg med nr 2 och 3 så det dämpade ju en del, men visst har det varit hålligång ändå.
    Som personligheter är de alla tre mycket olika. Ettan och tvåan var supernöjda som bebisar, medan trean lite mer missnöjd. Då de blivit äldre har ettan varit vildast, tvåan lugnast och trean mittemellan.
    Så inte vet jag om jag kunnat se nåt tydligt samband direkt mellan hur livliga de varit i magen och utanför.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Nja det vet jag inte riktigt, den här bebisen är väldigt lugn och jag är helt överlycklig när jag väl känner en rörelse, medan sonen som nu snart blir två var mer aktiv i magen, men väldigt lugn när han var liten... dock ett vilddjur nu, men första halvåret så sov han bara, natt som dag...
  6. 3
    Nja det vet jag inte riktigt, den här bebisen är väldigt lugn och jag är helt överlycklig när jag väl känner en rörelse, medan sonen som nu snart blir två var mer aktiv i magen, men väldigt lugn när han var liten... dock ett vilddjur nu, men första halvåret så sov han bara, natt som dag...
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Kan hålla med s-mamman att man känner bebisen olika om moderkakan ligger/sitter fram eller bak. Här har jag haft varann gång ungefär. Vilket gjorde att jag trodde att Isach var en tjej ganska länge för han var mycket lugnare men moderkakan i framvägg gjorde att hans sparkar inte var lika kraftiga.

    Rebecca var pappig i magen och lika pappig utanför. Hon var ganska stillsam men hade sina gympapass ca 4 ggr/dag. Hon var nöjd och glad så länge hon fick mat av mig och sova hos pappa. Vi kunde bära runt på henne när hon sov mm.

    Zacharias var mer aktiv i magen och lika aktiv när han kom ut. Han kunde man inte röra när han sov för då vakna han med en gång och ville ha mat för att somna om. När han var 3 v. vände han sig från mage till rygg. Å, tempot håller i sig. I alla fall motoriskt. Talet kom efter 2 år ålder.

    Isach han var lite mer lik syrran i magen (dock inte så pappig) men på utsida har han jagat sina syskon för att hänga med. Han gillar inte att han inte hänger med. Den dagen han lärde sig krypa sken han som en sol när han kunde följa efter sina syskon. Han trodde att ordet klättra hette apa efter som vi hela tiden sa apa för han klättrade på allt.

    Denna gången har jag en sällskapssjuk lite en. Inte ens på nätterna kan den sova om den hör minsta lilla ljud. lite som dottern. När maken gick till jobbet fick vi inte prata med varandra för då var hon vaken tills han kom hem. Jobbade mellan 2-6 på morgonen. Så vi får se om denna också skall jaga sina syskon
  8. 4
    Kan hålla med s-mamman att man känner bebisen olika om moderkakan ligger/sitter fram eller bak. Här har jag haft varann gång ungefär. Vilket gjorde att jag trodde att Isach var en tjej ganska länge för han var mycket lugnare men moderkakan i framvägg gjorde att hans sparkar inte var lika kraftiga.

    Rebecca var pappig i magen och lika pappig utanför. Hon var ganska stillsam men hade sina gympapass ca 4 ggr/dag. Hon var nöjd och glad så länge hon fick mat av mig och sova hos pappa. Vi kunde bära runt på henne när hon sov mm.

    Zacharias var mer aktiv i magen och lika aktiv när han kom ut. Han kunde man inte röra när han sov för då vakna han med en gång och ville ha mat för att somna om. När han var 3 v. vände han sig från mage till rygg. Å, tempot håller i sig. I alla fall motoriskt. Talet kom efter 2 år ålder.

    Isach han var lite mer lik syrran i magen (dock inte så pappig) men på utsida har han jagat sina syskon för att hänga med. Han gillar inte att han inte hänger med. Den dagen han lärde sig krypa sken han som en sol när han kunde följa efter sina syskon. Han trodde att ordet klättra hette apa efter som vi hela tiden sa apa för han klättrade på allt.

    Denna gången har jag en sällskapssjuk lite en. Inte ens på nätterna kan den sova om den hör minsta lilla ljud. lite som dottern. När maken gick till jobbet fick vi inte prata med varandra för då var hon vaken tills han kom hem. Jobbade mellan 2-6 på morgonen. Så vi får se om denna också skall jaga sina syskon
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Märkligt det där med moderkakans placering för hos mig har det varit tvärtom. Nu är den i framvägg och ändå är det mer liv än med ettan där den var i bakvägg. Men det låter bra iallafall att det inte alltid stämmer med hur de är när de väl kommer ut
  10. 5
    Märkligt det där med moderkakans placering för hos mig har det varit tvärtom. Nu är den i framvägg och ändå är det mer liv än med ettan där den var i bakvägg. Men det låter bra iallafall att det inte alltid stämmer med hur de är när de väl kommer ut
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6

    Mmm

    1:an o 3:an var vilda i magen och var det när de kom ut också medans 2:an var lugn i magen o även utanför. Nu bli jag genast lite orolig då bebisen i magen är väldigt livlig på kvällen o nattetid...
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  12. 6
    Mmm 1:an o 3:an var vilda i magen och var det när de kom ut också medans 2:an var lugn i magen o även utanför. Nu bli jag genast lite orolig då bebisen i magen är väldigt livlig på kvällen o nattetid...
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7
    Oj, haha! Ja men då vet vi vilka som kommer att sitta och skriva inlägg nattetid men varsin vaken bebis
  14. 7
    Oj, haha! Ja men då vet vi vilka som kommer att sitta och skriva inlägg nattetid men varsin vaken bebis
  15. Medlem sedan
    Mar 2010
    #8

    ha ha..

    ..ja det vet vi..skönt att man inte blir ensam då...
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  16. 8
    ha ha.. ..ja det vet vi..skönt att man inte blir ensam då...

Liknande trådar

  1. Den vilda babyn...
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 18:01
  2. Vem är babyn lik?
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 23:45
  3. Den vilda babyn!
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 18:06
  4. Vilda babyn
    By Asa-73 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 07:57
  5. vilda babyn!
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 14:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar