Skitsur på daglig verksamhet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Skitsur på daglig verksamhet

    Jag har precis avslutat världens mest värdelösa samtal.Och fått migrän på kuppen,tack för det.

    Det var som att snacka med en vägg och bara en massa babblade om allt "arbete" de handikappade gör åt kommunen,ja det låter ju skitfint med lite hederligt utnyttjande.

    Jag försökte föreslå lite olika grupper att starta tex en tidning/datagrupp/affär/snickeri.Det går i alla andra kommuner förutom just denna tydligen.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Skitsur på daglig verksamhet Jag har precis avslutat världens mest värdelösa samtal.Och fått migrän på kuppen,tack för det.

    Det var som att snacka med en vägg och bara en massa babblade om allt "arbete" de handikappade gör åt kommunen,ja det låter ju skitfint med lite hederligt utnyttjande.

    Jag försökte föreslå lite olika grupper att starta tex en tidning/datagrupp/affär/snickeri.Det går i alla andra kommuner förutom just denna tydligen.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Till och med i den här lilla kommunen har vi sån verksamhet...

    Ge dig inte!
  4. 2
    Till och med i den här lilla kommunen har vi sån verksamhet...

    Ge dig inte!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Det ska jag inte

    Jag berättade om han som startade en Teatergrupp och om deras framgångar..Ja men det var ju i i Hudik

    Jaha och?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Det ska jag inte Jag berättade om han som startade en Teatergrupp och om deras framgångar..Ja men det var ju i i Hudik

    Jaha och?
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Men suck vilken inställning . Han och hela Glada Hudik-teatern är en fantastisk inspirationskälla, inte bara för den typen av verksamhet, utan för alla!

    Vi hade honom som föreläsare förresten i vår kommun, all personal och chefer fick höra honom berätta, det var enormt bra! Kanske något ni skulle försöka fixa, då kanske cheferna skulle mjukna lite?
  8. 4
    Men suck vilken inställning . Han och hela Glada Hudik-teatern är en fantastisk inspirationskälla, inte bara för den typen av verksamhet, utan för alla!

    Vi hade honom som föreläsare förresten i vår kommun, all personal och chefer fick höra honom berätta, det var enormt bra! Kanske något ni skulle försöka fixa, då kanske cheferna skulle mjukna lite?
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Vi hade honom härmed

    Helt underbart

    Deras inställning är under all kritik,de vill att min bror ska komma dit och vika lådor.

    Detta är tackolov inte min kommun(som jag jobbar för)utan en annan.Min kommun har enormt mycket verksamheter för handikappade
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Vi hade honom härmed Helt underbart

    Deras inställning är under all kritik,de vill att min bror ska komma dit och vika lådor.

    Detta är tackolov inte min kommun(som jag jobbar för)utan en annan.Min kommun har enormt mycket verksamheter för handikappade
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Vänd dig till politikerna (mitt standardsvar)!
  12. 6
    Vänd dig till politikerna (mitt standardsvar)!
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Vem ska man söka efter?

    Är de specifikt inriktade på olika områden?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Vem ska man söka efter? Är de specifikt inriktade på olika områden?
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Börja med den nämnd som har hand om den här typen av frågor, i vår kommun är det socialnämnden och det brukar det nog vara skulle jag tro.

    Annars - skriv till de olika partierna och hör hur de ser på saken. När vi får såna mail brukar det ofta bli en motion av det hela i kommunfullmäktige, och det kan ju leda till något också.

    Eller gör båda.
  16. 8
    Börja med den nämnd som har hand om den här typen av frågor, i vår kommun är det socialnämnden och det brukar det nog vara skulle jag tro.

    Annars - skriv till de olika partierna och hör hur de ser på saken. När vi får såna mail brukar det ofta bli en motion av det hela i kommunfullmäktige, och det kan ju leda till något också.

    Eller gör båda.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Tack för tips

    får börja fila på det.

    Ska prata med en högre chef med..
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Tack för tips får börja fila på det.

    Ska prata med en högre chef med..

Liknande trådar

  1. daglig diarre och magont
    By Tereza in forum Mage & tarm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 13:34
  2. Daglig medicinering
    By Två kullar in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 11:47
  3. Apropå länkar om daglig verksamhet/NPF
    By Big Donkey in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 20:56
  4. Daglig mängd fett - GI?
    By Gullan in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 18:22
  5. Daglig, återkommande hög feber?
    By Minna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 09:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar