Ni som bloggar el läser bloggar *enkät*
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Ni som bloggar el läser bloggar *enkät*

    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?

    4. Vad utmärker en bra blogg?
  2. 1
    Ni som bloggar el läser bloggar *enkät* 1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?

    4. Vad utmärker en bra blogg?
  3. monka
    #2
    Svarar själv

    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg? Inte jätteviktig men den får inte vara för plåttrig.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar? Jag läser inte så många men en helt okänds läser jag i då och då.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar? Bland mina vänner

    4. Vad utmärker en bra blogg? Ingen aning! Att den som skriver skriver om nåt som intresserar mig.
  4. 2
    Svarar själv

    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg? Inte jätteviktig men den får inte vara för plåttrig.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar? Jag läser inte så många men en helt okänds läser jag i då och då.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar? Bland mina vänner

    4. Vad utmärker en bra blogg? Ingen aning! Att den som skriver skriver om nåt som intresserar mig.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    1. Innehållet och språket är viktigare för mig.

    2. Nej, inte helt okända människor, men följer några personers bloggar härifrån, tex.

    3. Genom att de personerna har länkat dem.

    4. Nån som skriver ofta och har ett skapligt bra språk.
  6. 3
    1. Innehållet och språket är viktigare för mig.

    2. Nej, inte helt okända människor, men följer några personers bloggar härifrån, tex.

    3. Genom att de personerna har länkat dem.

    4. Nån som skriver ofta och har ett skapligt bra språk.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    - jag gillar enklare layouter där man inte behöver vänta på att datorn ska ladda bildspel och liknande och i färger som är skönt för ögat

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    -japp efter ett tag är dom ju itne så okända längre

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    -mun mot mun metoden, via länkar från andras bloggar och slumpen, plus lite vänner då

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    lättläst, luftigt, bilder och intressant ämne.
  8. 4
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    - jag gillar enklare layouter där man inte behöver vänta på att datorn ska ladda bildspel och liknande och i färger som är skönt för ögat

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    -japp efter ett tag är dom ju itne så okända längre

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    -mun mot mun metoden, via länkar från andras bloggar och slumpen, plus lite vänner då

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    lättläst, luftigt, bilder och intressant ämne.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    1. Layout är ganska viktigt för mig. Enkel är helt ok, men texten måste vara läsbar. AVSKYR bloggar med en massa krafs - blinkande banners, blinkande smileysar, älvor, hjärtan och annan skit som inte tillför texten någonting. För mycket foton är inte heller intressant - jag är intresserad av _text_. Foton kan få vara illustration, men inte hela inlägget.

    2. Ja, absolut. Men det är få som håller måttet. Läser endast en blogg som skrivs av ngn jag faktiskt känner irl.

    3. Tips från ngn annan blogg.

    4. Humor. Det måste finnas ett "frust"-moment här och var när jag läser bloggen. Ketchupmamman är ett strålande exempel. Nästan alla hennes inlägg är _roliga_ men också oftast väldigt, väldigt smarta. Love her!
  10. 5
    1. Layout är ganska viktigt för mig. Enkel är helt ok, men texten måste vara läsbar. AVSKYR bloggar med en massa krafs - blinkande banners, blinkande smileysar, älvor, hjärtan och annan skit som inte tillför texten någonting. För mycket foton är inte heller intressant - jag är intresserad av _text_. Foton kan få vara illustration, men inte hela inlägget.

    2. Ja, absolut. Men det är få som håller måttet. Läser endast en blogg som skrivs av ngn jag faktiskt känner irl.

    3. Tips från ngn annan blogg.

    4. Humor. Det måste finnas ett "frust"-moment här och var när jag läser bloggen. Ketchupmamman är ett strålande exempel. Nästan alla hennes inlägg är _roliga_ men också oftast väldigt, väldigt smarta. Love her!
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    Ganska viktig faktiskt. Jag har svårt för plottriga bloggar, svarta bloggar med färgad text, gula bloggar med illgrön text (osv...), bloggar som ligger på Aftonbladet elelr andra ställen med massa reklam överallt.
    Bloggar ska vara stilrena och lättlästa.
    Ska jag läsa nån annan ska det vara bra intressant eller roligt, annars orkar jag inte.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    Ja, nån gång ibland händer det, fast det är sällan jag läser regelbundet på någon.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    Åh, det kommer jag inte ihåg... snubblat över nån, följt nån länk till nån...

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    Att den är bra skriven även om det inte alltid är skolsvenska. Cilias tycker jag är ett jättebra exempel på det. Alltför mycket hihihi, dem och felstavningar så orkar jag inte.
    Lite så, finns fler saker också, men kommer inte på just nu.
  12. 6
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    Ganska viktig faktiskt. Jag har svårt för plottriga bloggar, svarta bloggar med färgad text, gula bloggar med illgrön text (osv...), bloggar som ligger på Aftonbladet elelr andra ställen med massa reklam överallt.
    Bloggar ska vara stilrena och lättlästa.
    Ska jag läsa nån annan ska det vara bra intressant eller roligt, annars orkar jag inte.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    Ja, nån gång ibland händer det, fast det är sällan jag läser regelbundet på någon.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    Åh, det kommer jag inte ihåg... snubblat över nån, följt nån länk till nån...

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    Att den är bra skriven även om det inte alltid är skolsvenska. Cilias tycker jag är ett jättebra exempel på det. Alltför mycket hihihi, dem och felstavningar så orkar jag inte.
    Lite så, finns fler saker också, men kommer inte på just nu.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    *Ganska viktig. Det får inte vara för rörigt. Hellre en tråkig standardlayout än ett virrvarr av pynt och jox.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    *Inte regelbundet, jag är en runtsnubblande bloggläsare.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    *Jag har inga favoritbloggar faktiskt. Har svårt att hitta bloggar med hög kvalité (jag betvivlar inte att de finns, men det är som att försöka hitta en nål i en höstack).

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    *Snygg layout, snygga bilder, intelligenta texter om intressanta ämnen + Personlig.
  14. 7
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    *Ganska viktig. Det får inte vara för rörigt. Hellre en tråkig standardlayout än ett virrvarr av pynt och jox.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    *Inte regelbundet, jag är en runtsnubblande bloggläsare.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    *Jag har inga favoritbloggar faktiskt. Har svårt att hitta bloggar med hög kvalité (jag betvivlar inte att de finns, men det är som att försöka hitta en nål i en höstack).

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    *Snygg layout, snygga bilder, intelligenta texter om intressanta ämnen + Personlig.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Men TACK för det tipset. Ketchupmamman var kalasrolig att ströläsa till lunchen!
  16. 8
    Men TACK för det tipset. Ketchupmamman var kalasrolig att ströläsa till lunchen!
  17. monka
    #9
    cilias har jag inte läst, måste kolla in den
    tack för svaren!
  18. 9
    cilias har jag inte läst, måste kolla in den
    tack för svaren!
  19. monka
    #10
    Pynt och jox verkar vara en allmän minusgrej
  20. 10
    Pynt och jox verkar vara en allmän minusgrej
  21. monka
    #11
    Den bloggen ska jag leta, verkar vara sånt jag gillar att läsa
  22. 11
    Den bloggen ska jag leta, verkar vara sånt jag gillar att läsa
  23. monka
    #12
    Ja, det är ju så - efter et tag är de inte så okända
  24. 12
    Ja, det är ju så - efter et tag är de inte så okända
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    Svar: Helt ointressant faktiskt. I alla fall mer eller mindre. Jag läser alla bloggar i Google Reader dessutom så jag bryr mig inte ett skvatt

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    Svar: Ja!

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    Svar: På alla möjliga olika sätt.

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    Svar: Först och främst förstås att ämnet intresserar mig. Sen att den uppdateras relativt ofta och att inläggen inte är för långa. Det får gärna vara en bild i inlägget också.
  26. 13
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    Svar: Helt ointressant faktiskt. I alla fall mer eller mindre. Jag läser alla bloggar i Google Reader dessutom så jag bryr mig inte ett skvatt

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    Svar: Ja!

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    Svar: På alla möjliga olika sätt.

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    Svar: Först och främst förstås att ämnet intresserar mig. Sen att den uppdateras relativt ofta och att inläggen inte är för långa. Det får gärna vara en bild i inlägget också.
  27. monka
    #14
    Innehåll och språk är viktigare för mig med, när jag läser
  28. 14
    Innehåll och språk är viktigare för mig med, när jag läser
  29. monka
    #15
    Jag har ett problem. Min svägerska är dock proffsbloggare så jag vet att hjälp finns. Jag kan inte ladda upp bilder!! Inte för det är ofta jag velat men det har hänt och... nä nu får Ann komma och rädda mitt bloggande
  30. 15
    Jag har ett problem. Min svägerska är dock proffsbloggare så jag vet att hjälp finns. Jag kan inte ladda upp bilder!! Inte för det är ofta jag velat men det har hänt och... nä nu får Ann komma och rädda mitt bloggande
  31. Medlem sedan
    Nov 2009
    #16
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    Om det är för plottrigt och rörigt och svårläst så blir jag inte så sugen på att återkomma (om det inte är en VÄLDIGT lockande text av en eller annan anledning ).
    Men det behöver inte vara "proffsigt" eller avancerat på nåt sätt.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    Ja, det händer.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    Via vänner, via aff, bl a..

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    Den ska göra mig antingen glad, ledsen, arg, upprörd, irriterad... helt enkelt framkalla någon form av reaktion hos mig. Eller det behöver ju inte betyda att den är _bra_ för det, men den är i alla fall _läsvärd_ (för mig).

    Fast jag läser bloggar väldigt sporadiskt just nu, och mitt eget bloggande ligger också på is. Men den finns där och jag skriver någon gång ibland.
  32. 16
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?
    Om det är för plottrigt och rörigt och svårläst så blir jag inte så sugen på att återkomma (om det inte är en VÄLDIGT lockande text av en eller annan anledning ).
    Men det behöver inte vara "proffsigt" eller avancerat på nåt sätt.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?
    Ja, det händer.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?
    Via vänner, via aff, bl a..

    4. Vad utmärker en bra blogg?
    Den ska göra mig antingen glad, ledsen, arg, upprörd, irriterad... helt enkelt framkalla någon form av reaktion hos mig. Eller det behöver ju inte betyda att den är _bra_ för det, men den är i alla fall _läsvärd_ (för mig).

    Fast jag läser bloggar väldigt sporadiskt just nu, och mitt eget bloggande ligger också på is. Men den finns där och jag skriver någon gång ibland.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Bloggsvar

    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?

    Ganska viktig. Är det väldigt klottrigt, väldigt många färger, total kaos så börjar jag nog inte ens läsa.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?

    Ja, de flesta bloggar jag tittar på känner jag inte människorna bakom.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?

    Genom att gå in på andra bloggar och titta på dem.

    4. Vad utmärker en bra blogg?

    Det beror ju helt på vad man vill ha och vad som faller en i smaken. Jag gillar ljus och trevlig inredning och dras oftast till just dessa bloggar. Men andra gillar ju annat.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  34. 17
    Bloggsvar 1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?

    Ganska viktig. Är det väldigt klottrigt, väldigt många färger, total kaos så börjar jag nog inte ens läsa.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?

    Ja, de flesta bloggar jag tittar på känner jag inte människorna bakom.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?

    Genom att gå in på andra bloggar och titta på dem.

    4. Vad utmärker en bra blogg?

    Det beror ju helt på vad man vill ha och vad som faller en i smaken. Jag gillar ljus och trevlig inredning och dras oftast till just dessa bloggar. Men andra gillar ju annat.
  35. Medlem sedan
    Oct 1999
    #18
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?

    En blogg som är för plottrig eller har ljus text på mörk bakgrund kan få mig att vända i dörren så att säga, men å andra sidan så följer jag alla mina favoritbloggar i Google Reader och då är utseendet oväsentligt eftersom jag bara ser texten.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?

    Ja.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?

    Via portaler, tips från andra bloggare, tidningar...

    4. Vad utmärker en bra blogg?

    En bra blogg väcker mitt intresse och får mig att tänka, den får mig att känna och vidgar mina vyer.
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  36. 18
    1. Hur viktig är layouten för att ni ska tycka att det är intressant när ni börjar läsa en blogg?

    En blogg som är för plottrig eller har ljus text på mörk bakgrund kan få mig att vända i dörren så att säga, men å andra sidan så följer jag alla mina favoritbloggar i Google Reader och då är utseendet oväsentligt eftersom jag bara ser texten.

    2. Läser ni helt okända personers bloggar?

    Ja.

    3. Hur har ni hittat era favoritbloggar?

    Via portaler, tips från andra bloggare, tidningar...

    4. Vad utmärker en bra blogg?

    En bra blogg väcker mitt intresse och får mig att tänka, den får mig att känna och vidgar mina vyer.
  37. monka
    #19
    Jag är också periodare, både hur ofta jag skriver och hur mycket jag läser.
  38. 19
    Jag är också periodare, både hur ofta jag skriver och hur mycket jag läser.
  39. monka
    #20
    Inredningsbloggar måste jag leta! Jag som gillar "annorlunda" kan kanske hitta lite tips
  40. 20
    Inredningsbloggar måste jag leta! Jag som gillar "annorlunda" kan kanske hitta lite tips
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Läser ni bloggar?
    By -Line- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 21:02
  2. Jag läser en hel del bloggar
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 09:53
  3. läser ni bloggar?
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 18:32
  4. läser om era bloggar...
    By Hillbillie in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 20:38
  5. Läser ni bloggar?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar