Lillasyster har börjat på dagis
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Lillasyster har börjat på dagis

    och hittills verkar hon tycka att det är toppen. Hon har varit där ensam i 4 dagar nu och när man frågar henne på morgonen om vi ska gå till dagis så nickar hon ivrigt och säger inte ett ljud när hon lämnas, däremot så får man många slängpussar. Nu hoppas vi bara att det fortsätter som det börjat, dom brukar ju prata om det berömda bakslaget, speciellt för sådana här "lättinskolade" barn......
  2. 1
    Lillasyster har börjat på dagis och hittills verkar hon tycka att det är toppen. Hon har varit där ensam i 4 dagar nu och när man frågar henne på morgonen om vi ska gå till dagis så nickar hon ivrigt och säger inte ett ljud när hon lämnas, däremot så får man många slängpussar. Nu hoppas vi bara att det fortsätter som det börjat, dom brukar ju prata om det berömda bakslaget, speciellt för sådana här "lättinskolade" barn......
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    underbart Olivia har ju sin syster på samma dagis men annars går de nu sen i måndags på fulltid då jag börjat jobba så vi har lite mera tårar från Olivia men Cornelia gillar det och det göar ju lilla O oxå men hon vill ju hellre kramas med mig
  4. 2
    underbart Olivia har ju sin syster på samma dagis men annars går de nu sen i måndags på fulltid då jag börjat jobba så vi har lite mera tårar från Olivia men Cornelia gillar det och det göar ju lilla O oxå men hon vill ju hellre kramas med mig
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Här började Jonatan i måndags, idag är första gången han är där ensam men det verkar gå bra ingen har ringt och han grät inte när jag gick...skönt. Under de tre dagar jag varit där så har han knappt brytt sig att jag varit där det verkar som att han har kul där. Så vi får se om även han är ett lättinskolat barn som också sen kanske får bakslag. Nästa vecka börjar jag jobba på ett nytt jobb ska bli väldigt spännande jobbar som lärare och ska ha en åk 1.
  6. 3
    Här började Jonatan i måndags, idag är första gången han är där ensam men det verkar gå bra ingen har ringt och han grät inte när jag gick...skönt. Under de tre dagar jag varit där så har han knappt brytt sig att jag varit där det verkar som att han har kul där. Så vi får se om även han är ett lättinskolat barn som också sen kanske får bakslag. Nästa vecka börjar jag jobba på ett nytt jobb ska bli väldigt spännande jobbar som lärare och ska ha en åk 1.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Han har också sin storebror på samma förskola dock en annan avdelning. Känns skönt att de har varandra.
  8. 4
    Han har också sin storebror på samma förskola dock en annan avdelning. Känns skönt att de har varandra.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Grattis till nya jobbet!
  10. 5
    Grattis till nya jobbet!
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Vad skönt att det gått så bra. Har det ordnat sig med maten och att hon kan gå ordentligt? Visst var det väl du som oroade dig om jag inte tar fel. Håller tummarna att det fortsätter lika bra framöver och ev bakslag är ju bara tillfälliga.
  12. 6
    Vad skönt att det gått så bra. Har det ordnat sig med maten och att hon kan gå ordentligt? Visst var det väl du som oroade dig om jag inte tar fel. Håller tummarna att det fortsätter lika bra framöver och ev bakslag är ju bara tillfälliga.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Japp det var jag, och det har ordnat sig. Lillasyster går sen en månad tillbaka si så där OCH hon äter helt själv, ingen får mata. Nu fixar hon den mesta mat fint med sked, inte soppa kanske men i övrigt.
    Sist maken lämnade henne, var hon lite ledsen, men hade tydligen blivit glad snabbt igen. Ja, vi får hoppas att bakslagen inte blir för stora....
  14. 7
    Japp det var jag, och det har ordnat sig. Lillasyster går sen en månad tillbaka si så där OCH hon äter helt själv, ingen får mata. Nu fixar hon den mesta mat fint med sked, inte soppa kanske men i övrigt.
    Sist maken lämnade henne, var hon lite ledsen, men hade tydligen blivit glad snabbt igen. Ja, vi får hoppas att bakslagen inte blir för stora....

Liknande trådar

  1. Dagis har börjat!
    By Karen m 3 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 20:50
  2. Sofia har börjat på dagis!
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 12:06
  3. N har börjat dagis!
    By Miqa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:37
  4. Noella har börjat dagis
    By Helene Noella Moltas in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 15:40
  5. min son har börjat bitas på dagis..
    By Line in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 13:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar