hur länge kände ni nått efteråt ?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    hur länge kände ni nått efteråt ?

    hur känner ni er ?
    det är snart 3 veckor sen jag fick mitt snitt , tycker själva såret känns helt ok och det såg även bra ut när jag tog bort stygnen (vad dom nu heter
    men jag känner rätt mycket inne i magen , särskilt nere mot ändtarmen som tryck och smärta svårt att bajsa vill inte trycka på för smärtan.
    blir lite orolig av att det känns inne i magen lixom ..
    när jag går vill jag gärna gå lite framåt med magen så jag får påminna mej att räta upp mej ...
    vore bra att kunna jämföra sig med nån ...
  2. 1
    hur länge kände ni nått efteråt ? hur känner ni er ?
    det är snart 3 veckor sen jag fick mitt snitt , tycker själva såret känns helt ok och det såg även bra ut när jag tog bort stygnen (vad dom nu heter
    men jag känner rätt mycket inne i magen , särskilt nere mot ändtarmen som tryck och smärta svårt att bajsa vill inte trycka på för smärtan.
    blir lite orolig av att det känns inne i magen lixom ..
    när jag går vill jag gärna gå lite framåt med magen så jag får påminna mej att räta upp mej ...
    vore bra att kunna jämföra sig med nån ...
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Saker och ting kan kännas rätt "stelt" eller vad man ska säga under en rätt lång tid efter ett snitt, det är rätt många lager de ska igenom när en miniligist ska ut. Med första hade jag ont så jag var rätt övertygad om att jag var döende första veckan, sedan gick det åt det bättre hållet men "helt" okej smärtmässigt var jag inte förrän efter typ en månad. Andra snittet däremot hade jag knappt ont alls och glömde mer än en gång att jag skulle ta smärtlindring första dygnen efter operationen (råkade smita ifrån morgonen efter snittet ut i matsalen för att jag var hungrig). :P Så även på samma människa kan det variera väldigt mycket, ska bli intressant att se hur det blir den här gången.
  4. 2
    Saker och ting kan kännas rätt "stelt" eller vad man ska säga under en rätt lång tid efter ett snitt, det är rätt många lager de ska igenom när en miniligist ska ut. Med första hade jag ont så jag var rätt övertygad om att jag var döende första veckan, sedan gick det åt det bättre hållet men "helt" okej smärtmässigt var jag inte förrän efter typ en månad. Andra snittet däremot hade jag knappt ont alls och glömde mer än en gång att jag skulle ta smärtlindring första dygnen efter operationen (råkade smita ifrån morgonen efter snittet ut i matsalen för att jag var hungrig). :P Så även på samma människa kan det variera väldigt mycket, ska bli intressant att se hur det blir den här gången.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Jag hade tur med mitt snitt och mådde jättebra! Jag glömde också bort att ta mina värktabletter, som Claudden. Däremot tyckte jag att det var väldigt obehagligt rent mentalt, och var rädd att såret skulle gå upp eller så, men det gör det ju inte så klart. Det var obehagligt att hosta, nysa och så, och att resa sig från liggande. Men som sagt, den stackars magen har varit med om en del så det tar ju sin tid att läka. Lycka till!
  6. 3
    Jag hade tur med mitt snitt och mådde jättebra! Jag glömde också bort att ta mina värktabletter, som Claudden. Däremot tyckte jag att det var väldigt obehagligt rent mentalt, och var rädd att såret skulle gå upp eller så, men det gör det ju inte så klart. Det var obehagligt att hosta, nysa och så, och att resa sig från liggande. Men som sagt, den stackars magen har varit med om en del så det tar ju sin tid att läka. Lycka till!
  7. Anonym
    #4

    Mina stygn var lite hårt åtdragna

    på ena sidan inne i magen, men det var inte obehagligt eller smärtsamt på något sätt. Men det kändes skönast för mig att ligga på ena sidan när jag skulle sova, så att magen inte behövde "hänga" i stygnen. Alltså, om det nu var på höger sida de var hårt åtdragna (minns inte och de SKA ju dras åt ordentligt, för att inte såret ska gå upp), så kändes det bäst att ligga på höger sida, så att stygnen var nedåt och magen lade sig ovanpå, om du förstår.... Så här kändes det i ungefär en månad, tills stygnen hade lösts upp.

    Du blev kanske ihop"sydd" med agraffer? Häftklamrar.
  8. 4
    Mina stygn var lite hårt åtdragna på ena sidan inne i magen, men det var inte obehagligt eller smärtsamt på något sätt. Men det kändes skönast för mig att ligga på ena sidan när jag skulle sova, så att magen inte behövde "hänga" i stygnen. Alltså, om det nu var på höger sida de var hårt åtdragna (minns inte och de SKA ju dras åt ordentligt, för att inte såret ska gå upp), så kändes det bäst att ligga på höger sida, så att stygnen var nedåt och magen lade sig ovanpå, om du förstår.... Så här kändes det i ungefär en månad, tills stygnen hade lösts upp.

    Du blev kanske ihop"sydd" med agraffer? Häftklamrar.

Liknande trådar

  1. efteråt..
    By Anonym in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:06
  2. har ni fått nått, har ni gett nått?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 20:51
  3. Hur ser man ut efteråt?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 19:58
  4. Och efteråt...
    By Bengt in forum Melodifestivalen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 11:52
  5. Jätte länge san jag skrev nått här inne!
    By Jeanette m Amanda o Alice in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar