Sonen har gjort sig en macka själv...
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Sonen har gjort sig en macka själv...

    för hans lata mamma lyfte inte på rumpan (eller tyckte kanske att en snart 8-årig kunde fixa en macka själv. Man kan väl säga att det är liiite tjockare lager smör på än jag själv hade valt men så länge han är nöjd så .
  2. 1
    Sonen har gjort sig en macka själv... för hans lata mamma lyfte inte på rumpan (eller tyckte kanske att en snart 8-årig kunde fixa en macka själv. Man kan väl säga att det är liiite tjockare lager smör på än jag själv hade valt men så länge han är nöjd så .
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    *s*

    Ja, bara han är nöjd själv.

    Mina har också fått lära sig den hårda vägen. Vill man ha en macka eller en tallrik flingor får man fixa det själv. Den här mamman reser sig inte för dylikt
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  4. 2
    *s* Ja, bara han är nöjd själv.

    Mina har också fått lära sig den hårda vägen. Vill man ha en macka eller en tallrik flingor får man fixa det själv. Den här mamman reser sig inte för dylikt
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Barn ska ha smör! Mkt smör. Om det är smör alltså o inte margarin. *tror på fett till växande barn jag*
  6. 3
    Barn ska ha smör! Mkt smör. Om det är smör alltså o inte margarin. *tror på fett till växande barn jag*
  7. Salander
    #4
    När min sexåring gör egna mackor så är det mer smör än macka men han äter glatt upp dem så..
  8. 4
    När min sexåring gör egna mackor så är det mer smör än macka men han äter glatt upp dem så..
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Det är klart att han kan göra en macka själv om han är 8 år Även tidigare än så tycker jag, även om det är lite väl tidigt när jag hittar mina småknoddar i köket när de är i full gång att göra sitt kvällsfika själv.

    (Jag duschade och 3-åringen hade bett 4-åringen om hjälp, vilket hon fick )

    Lite kladdigt med smöret och små ostbitar, men banne mig hade han inte fått till fina gurkskivor med osthyveln
  10. 5
    Det är klart att han kan göra en macka själv om han är 8 år Även tidigare än så tycker jag, även om det är lite väl tidigt när jag hittar mina småknoddar i köket när de är i full gång att göra sitt kvällsfika själv.

    (Jag duschade och 3-åringen hade bett 4-åringen om hjälp, vilket hon fick )

    Lite kladdigt med smöret och små ostbitar, men banne mig hade han inte fått till fina gurkskivor med osthyveln

Liknande trådar

  1. Hör sonen leka för sig själv
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 17:04
  2. Nu är sonen sig själv igen...
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 15:47
  3. Sonen ska åka hem själv
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 11:02
  4. när sonen väljer själv
    By jenna in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 18:23
  5. Idag åt han själv, sonen
    By Malin med V -02 o V -04 in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar