Hur tidigt testade ni positivt?
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Hur tidigt testade ni positivt?

    Hur många dagar efter ÄL fick ni positivt på gravtestet?
    Vilket testmärke använde ni då?
    Spelar ingen roll om det var svagt positivt eller starkt. Ett streck är ett streck

    Jag har några stavtest från Billigatester.. tänkte ta det första på fredag morgon. Runt 12 dagar efter ÄL... Ska försöka att inte bli besviken om det inte visar nåt, det kanske är för tidigt

    Jag har molvärk från och till i livmodertrakten. Förlamande trötthet!! (benen känns som spaghetti och jag gäspar oavbrutet). Jag är vimsig, vilket visat sig flera gånger idag. T ex var jag på väg att parkera på jobbet när jag insåg att jag inte hade lämnat barnen ännu Bara att köra vidare och lämna av dom först hahaha (dagis/skola/jobbet ligger inom några hundra meter, tack & lov)

    Idag upptäckte jag en annan sak också: luktsinnet är helt förändrat!!
    Stekte bacon som skulle användas i en pastasås. Brukar tycka det luktar gott med knaperstekt bacon, men det luktade så illa!! Sambon fick lukta, och även barnen, men de tyckte att det luktade gott precis som vanligt. Väldigt väldigt märkligt

    Varje gång jag nämner hur trött jag är.. och som idag med lukten.. så skiner sambon upp som en sol. Det hade varit så obeskrivligt roligt att kunna ge honom ett positivt besked i helgen!!

    Slutsvamlat, nu är det IDOL!
  2. 1
    Hur tidigt testade ni positivt? Hur många dagar efter ÄL fick ni positivt på gravtestet?
    Vilket testmärke använde ni då?
    Spelar ingen roll om det var svagt positivt eller starkt. Ett streck är ett streck

    Jag har några stavtest från Billigatester.. tänkte ta det första på fredag morgon. Runt 12 dagar efter ÄL... Ska försöka att inte bli besviken om det inte visar nåt, det kanske är för tidigt

    Jag har molvärk från och till i livmodertrakten. Förlamande trötthet!! (benen känns som spaghetti och jag gäspar oavbrutet). Jag är vimsig, vilket visat sig flera gånger idag. T ex var jag på väg att parkera på jobbet när jag insåg att jag inte hade lämnat barnen ännu Bara att köra vidare och lämna av dom först hahaha (dagis/skola/jobbet ligger inom några hundra meter, tack & lov)

    Idag upptäckte jag en annan sak också: luktsinnet är helt förändrat!!
    Stekte bacon som skulle användas i en pastasås. Brukar tycka det luktar gott med knaperstekt bacon, men det luktade så illa!! Sambon fick lukta, och även barnen, men de tyckte att det luktade gott precis som vanligt. Väldigt väldigt märkligt

    Varje gång jag nämner hur trött jag är.. och som idag med lukten.. så skiner sambon upp som en sol. Det hade varit så obeskrivligt roligt att kunna ge honom ett positivt besked i helgen!!

    Slutsvamlat, nu är det IDOL!
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Hihi, hoppas du får plussa snart nu då!
    Jag testade för Äl på söndagen, hade 6 på tisdagen och testade positivt på graviditetstestet torsdagen vid lunch veckan efter, alltså 9 dagar efter att vi fick till det.
    Lycka till! *lyckosparkar*
  4. 2
    Hihi, hoppas du får plussa snart nu då!
    Jag testade för Äl på söndagen, hade 6 på tisdagen och testade positivt på graviditetstestet torsdagen vid lunch veckan efter, alltså 9 dagar efter att vi fick till det.
    Lycka till! *lyckosparkar*
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Åhå! Kanske ska våga mig på ett test imorgon??? Har fyra stycken så jag har råd att slösa lite
    Plussade för ÄL söndagen 19:e. Vi har haft mycket sex (dagligen) såvl innan, under & efter ÄL så vi bör ha oddsen på vår sida. Jag har blivit gravid väldigt snabbt med mina tre, men nu har jag ju ny partner.

    TACK för dina lyckönskningar!
  6. 3
    Åhå! Kanske ska våga mig på ett test imorgon??? Har fyra stycken så jag har råd att slösa lite
    Plussade för ÄL söndagen 19:e. Vi har haft mycket sex (dagligen) såvl innan, under & efter ÄL så vi bör ha oddsen på vår sida. Jag har blivit gravid väldigt snabbt med mina tre, men nu har jag ju ny partner.

    TACK för dina lyckönskningar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Jag testade svagt svagt positivt 10 dagar efter ÄL. Testade dagen efter också och fick starkare plus.
    Lycka till!
  8. 4
    Jag testade svagt svagt positivt 10 dagar efter ÄL. Testade dagen efter också och fick starkare plus.
    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Jag testade svagt svagt positivt 10 dagar efter ÄL. Testade dagen efter också och fick starkare plus.
    Lycka till!
    Jag fick positivt på ÄL-testet på söndagen, så jag hade väl förmodligen ÄL måndag 20e (det kändes så!).
    Alltså fick jag mitt svaga plus 10 dagar efter ÄL precis som du!

  10. 5
    Jag testade svagt svagt positivt 10 dagar efter ÄL. Testade dagen efter också och fick starkare plus.
    Lycka till!
    Jag fick positivt på ÄL-testet på söndagen, så jag hade väl förmodligen ÄL måndag 20e (det kändes så!).
    Alltså fick jag mitt svaga plus 10 dagar efter ÄL precis som du!

Liknande trådar

  1. Hur tidigt testade ni positivt?
    By Marre22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 18:11
  2. Hur tidigt testade ni positivt?
    By Hellen70 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 14:54
  3. Testade positivt!
    By hermelinen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 08:29
  4. Testade positivt
    By biobiobi in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 11:26
  5. Hur tidigt testade ni positivt? *im
    By Undrande in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar