Glögg
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Glögg

    Någon som vet hur det är med den god glöggen

    Går det bra med lättglögg eller är det helt alkoholfri glögg som får gälla i år?
  2. 1
    Glögg Någon som vet hur det är med den god glöggen

    Går det bra med lättglögg eller är det helt alkoholfri glögg som får gälla i år?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Bra fråga. Själv har jag nolltolerans för alkohol, och jag har inte hittat ngn helt alkoholfri glögg. Jag vill ha glögg! Några tips?
  4. 2
    Bra fråga. Själv har jag nolltolerans för alkohol, och jag har inte hittat ngn helt alkoholfri glögg. Jag vill ha glögg! Några tips?
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag kör på alkoholfri glögg... MEN å andra sidan - det gör jag oavsett om jag är gravid eller ammar eller tja, för jag tycker den är godare.
  6. 3
    Jag kör på alkoholfri glögg... MEN å andra sidan - det gör jag oavsett om jag är gravid eller ammar eller tja, för jag tycker den är godare.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Dels kan man koka glöggen en stund (alkohol dör av värme) och dels har jag hittat på systemet något tidigare år.
  8. 4
    Dels kan man koka glöggen en stund (alkohol dör av värme) och dels har jag hittat på systemet något tidigare år.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Jag vet inte hur det är med glöggen men jag tänkte passa på att tipsa er som inte redan har testat om det alkoholfria rosévinet som finns på systemet. Faktiskt helt okej och roligt när man vill dricka något lite "finare" till fest.
  10. 5
    Jag vet inte hur det är med glöggen men jag tänkte passa på att tipsa er som inte redan har testat om det alkoholfria rosévinet som finns på systemet. Faktiskt helt okej och roligt när man vill dricka något lite "finare" till fest.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    För att inte tala om Carlsbergs alkoholfria öl som faktiskt är helt okej.
  12. 6
    För att inte tala om Carlsbergs alkoholfria öl som faktiskt är helt okej.
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7
    Jag tänker dricka helt alkoholfri. Den enda som jag känner till är väl Saturnus, men den smakar alldeles för sött tycker jag.. Kanske finns det något annat märke som framställer helt alkoholfri..
  14. 7
    Jag tänker dricka helt alkoholfri. Den enda som jag känner till är väl Saturnus, men den smakar alldeles för sött tycker jag.. Kanske finns det något annat märke som framställer helt alkoholfri..
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Tack för tipset, gillar rosé
  16. 8
    Tack för tipset, gillar rosé
  17. Medlem sedan
    May 2010
    #9
    Blossa...
  18. 9
    Blossa...
  19. Medlem sedan
    Sep 2010
    #10
    Jag har också bara hört om Saturnus som alkoholfriglögg.
    Men någon fler bör det väl finnas? Hoppas jag iaf!
    Vi får hålla ögonen öppna!
    Ett tips till vindrickare, det finns ett gott alkoholfritt vitt vin som heter Fre...det är helt okej.
    Har däremot inte hittat något rött som är okej, någon som har något tips?
  20. 10
    Jag har också bara hört om Saturnus som alkoholfriglögg.
    Men någon fler bör det väl finnas? Hoppas jag iaf!
    Vi får hålla ögonen öppna!
    Ett tips till vindrickare, det finns ett gott alkoholfritt vitt vin som heter Fre...det är helt okej.
    Har däremot inte hittat något rött som är okej, någon som har något tips?
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    Ja den gillar jag också! Körde stenhårt på den i början av graviditeten när man skulle vara lite hemlig.
  22. 11
    Ja den gillar jag också! Körde stenhårt på den i början av graviditeten när man skulle vara lite hemlig.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Dessutom att den ser ut som en "riktig" öl gör att den faktiskt går ner ännu bättre. Enda man kan hålla emot den är att den är aningen "blaskigare" - dock lätt att leva med.
  24. 12
    Dessutom att den ser ut som en "riktig" öl gör att den faktiskt går ner ännu bättre. Enda man kan hålla emot den är att den är aningen "blaskigare" - dock lätt att leva med.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Hi hi vad du var smart då! Tack för tipset!
  26. 13
    Hi hi vad du var smart då! Tack för tipset!
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Carlsberg! Lifesaver! Gött är det iaf!
  28. 14
    Carlsberg! Lifesaver! Gött är det iaf!
  29. Medlem sedan
    Sep 2006
    #15
    Aha, ok, jag trodde att den var på 2,25 eller nåt? Tack för tipset.
  30. 15
    Aha, ok, jag trodde att den var på 2,25 eller nåt? Tack för tipset.
  31. Medlem sedan
    May 2010
    #16
    vet inte riktigt alkohalten, men tror INTE att det är mer än i lättöl o det är liiiite. Tror det är mer alkohol i typ filmjölk efter kontroller
  32. 16
    vet inte riktigt alkohalten, men tror INTE att det är mer än i lättöl o det är liiiite. Tror det är mer alkohol i typ filmjölk efter kontroller
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Jag blir snurrig på lättglögg men kommer smutta lite på den iaf... annars är det saftglögg som gäller för min del
  34. 17
    Jag blir snurrig på lättglögg men kommer smutta lite på den iaf... annars är det saftglögg som gäller för min del
  35. Medlem sedan
    Aug 2007
    #18
    Det finns en glögg som heter GodJul som säljs på ICA och på systemet som är helt alkoholfri och helt OK att dricka, slår Saturnus med hästlängder och är nästan att förväxla med Blossas lättglögg, som jag för övrigt tycker är den godaste.
  36. 18
    Det finns en glögg som heter GodJul som säljs på ICA och på systemet som är helt alkoholfri och helt OK att dricka, slår Saturnus med hästlängder och är nästan att förväxla med Blossas lättglögg, som jag för övrigt tycker är den godaste.
  37. Medlem sedan
    Aug 2007
    #19
    nu vet jag inte om det var carlsberg men jag tänkte varna om "alkoholfri"öl...min man köpte hem lite olika sorter till mig bara som ett avbrott på all sötdricka, det stod alkoholfri över hela burken men när man läste innehållsförteckningen så var det ändå någon halv procent ellr något, visserligen lite men inte okej!!!
  38. 19
    nu vet jag inte om det var carlsberg men jag tänkte varna om "alkoholfri"öl...min man köpte hem lite olika sorter till mig bara som ett avbrott på all sötdricka, det stod alkoholfri över hela burken men när man läste innehållsförteckningen så var det ändå någon halv procent ellr något, visserligen lite men inte okej!!!
  39. Anonym
    #20
    Det har jag också reagerat på. Det står non-alcoholic...men så innehåller det 0,5% alkohol. Får man verkligen skriva att det är alkoholfritt då?
  40. 20
    Det har jag också reagerat på. Det står non-alcoholic...men så innehåller det 0,5% alkohol. Får man verkligen skriva att det är alkoholfritt då?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Glögg!!!
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 14:07
  2. OT - Glögg
    By Lite hemlig in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 08:42
  3. Glögg!
    By Lotta S med J in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:24
  4. Glögg
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 12:41
  5. Glögg?
    By Fializ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar