Lite frågor..
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Lite frågor..

    1. Vilken välling dricker era barn?

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?

    3. Bästa med hösten?

    4. Har du gått nera alla gravkilon?

    5. Bästa på Tv?

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?


    Ha en skön kommande hösthelg!

    Kram
    // Natalie med Olga (född 20090711) fr Södertälje
  2. 1
    Lite frågor.. 1. Vilken välling dricker era barn?

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?

    3. Bästa med hösten?

    4. Har du gått nera alla gravkilon?

    5. Bästa på Tv?

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?


    Ha en skön kommande hösthelg!

    Kram
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Vi har äntligen fått ett vällingbarn, Lillasyster slukar sempers ettårsvälling.
    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nej, hon ska gå halvtid from nu.
    3. Bästa med hösten?
    Dessa soliga kalla krispiga dagar.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Jag gick inte upp mer än 6-7 kilo och dom gick jag i princip ner iom att hon föddes. Så ja det har jag gjort.
    5. Bästa på Tv?
    Har ingen riktig favorit just nu.
    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    Sisådär 23 skulle jag gissa.
    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    En bra overall är ett måste tycker jag. Köpte själv en Nanook på rean i våras, tycker att dom har varit toppen. Sen så behövs en vinterjacka om man bara ska åka bil eller sitta i vagnen. Dubbla uppsättningar tycker jag inte behövs, bättre då att satsa på bra kvalité på det som finns.
  4. 2
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Vi har äntligen fått ett vällingbarn, Lillasyster slukar sempers ettårsvälling.
    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nej, hon ska gå halvtid from nu.
    3. Bästa med hösten?
    Dessa soliga kalla krispiga dagar.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Jag gick inte upp mer än 6-7 kilo och dom gick jag i princip ner iom att hon föddes. Så ja det har jag gjort.
    5. Bästa på Tv?
    Har ingen riktig favorit just nu.
    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    Sisådär 23 skulle jag gissa.
    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    En bra overall är ett måste tycker jag. Köpte själv en Nanook på rean i våras, tycker att dom har varit toppen. Sen så behövs en vinterjacka om man bara ska åka bil eller sitta i vagnen. Dubbla uppsättningar tycker jag inte behövs, bättre då att satsa på bra kvalité på det som finns.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    1. Vilken välling dricker era barn?

    ja vi har ju oxå äntligen ett välling barn och hon dricker 1,5 års sempers med plomman banan

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    ja sen en vecka tillbaka på samma dagis som storasyster

    3. Bästa med hösten?
    fina färger inte lika många måsten svalare alla serier på tv är nästan tillbaka nu

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    nej men har ju hunnit vara gravid igen även om det avslutats

    5. Bästa på Tv?
    mentalist Desperata husfruar crugar town grays Anatomi csi mm ......ja jag älskar tv

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    22

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    vi har allt från ärvda kläder till det syrran har haft så vi behöver inte mer än nya mössor och vantar och de har vi köppt men dubbla overaller och regnkläder har vi även fodrade regnkläder
  6. 3
    1. Vilken välling dricker era barn?

    ja vi har ju oxå äntligen ett välling barn och hon dricker 1,5 års sempers med plomman banan

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    ja sen en vecka tillbaka på samma dagis som storasyster

    3. Bästa med hösten?
    fina färger inte lika många måsten svalare alla serier på tv är nästan tillbaka nu

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    nej men har ju hunnit vara gravid igen även om det avslutats

    5. Bästa på Tv?
    mentalist Desperata husfruar crugar town grays Anatomi csi mm ......ja jag älskar tv

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    22

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    vi har allt från ärvda kläder till det syrran har haft så vi behöver inte mer än nya mössor och vantar och de har vi köppt men dubbla overaller och regnkläder har vi även fodrade regnkläder
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Välkommen hem!!

    1. Vilken välling dricker era barn?
    Sempers fullkorn från 1 år tror jag, men sen han var sjuk är han lite skeptisk. Ibland vill han ha, ibland inte.

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nej. På måndag börjar min föräldraledighet!!

    3. Bästa med hösten?
    Att jag ska få vara hemma med Grodan halva tiden, vädret, luften, myset, färgerna. Allt! Jag älskar hösten.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Hmpf. Nja, det kanske fortfarande är lite väl mycket Mymla att älska. Haha.

    5. Bästa på Tv?
    Just nu kikar jag lite på Idol när det går. Annars är jag mer för serier på box.

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    21 tror jag.

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Jag har köpt ett skalset från Polarn, tänkte komplettera med en overall. Han har två varma mössor och sen tänkte jag väl mig hundra par vantar ungefär.

    Kram!!
  8. 4
    Välkommen hem!!

    1. Vilken välling dricker era barn?
    Sempers fullkorn från 1 år tror jag, men sen han var sjuk är han lite skeptisk. Ibland vill han ha, ibland inte.

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nej. På måndag börjar min föräldraledighet!!

    3. Bästa med hösten?
    Att jag ska få vara hemma med Grodan halva tiden, vädret, luften, myset, färgerna. Allt! Jag älskar hösten.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Hmpf. Nja, det kanske fortfarande är lite väl mycket Mymla att älska. Haha.

    5. Bästa på Tv?
    Just nu kikar jag lite på Idol när det går. Annars är jag mer för serier på box.

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    21 tror jag.

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Jag har köpt ett skalset från Polarn, tänkte komplettera med en overall. Han har två varma mössor och sen tänkte jag väl mig hundra par vantar ungefär.

    Kram!!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Frida svarar:


    1. Vilken välling dricker era barn?
    **Linn dricker Sempers 1års välling, morgon & kväll.

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    **Japp, hon går på samma förskola som storasyster & storebror.

    3. Bästa med hösten?
    **Att de blir mörkare på kvällarna & alla ljus man kan tända. Sedan gillar jag höstens alla färger.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Nä efter 3 barn har det inte varit lätt att tappa alla, visst hade de varit skönt att bli av med några till men, men...

    5. Bästa på Tv?
    **Gillar att slå mig ner i soffan på kvällarna & sappa runt bland kanalerna & gilla mycket men har inget favoritprogram.

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    **Hon har 21.

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    **Behöver igentligen inga dubbla uppsättninger men jag har inhandlat 2 overaller till Linn men de var mest för att jag inte vill välja mellan dom
    Hon har även ett vatten & vindset med byxa & jacka, ett par vinter skor/stövlar, mössor & vantar...japp hon klarar sig

    Kramar tillbax


    Ha en skön kommande hösthelg!

    Kram
  10. 5
    Frida svarar:


    1. Vilken välling dricker era barn?
    **Linn dricker Sempers 1års välling, morgon & kväll.

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    **Japp, hon går på samma förskola som storasyster & storebror.

    3. Bästa med hösten?
    **Att de blir mörkare på kvällarna & alla ljus man kan tända. Sedan gillar jag höstens alla färger.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Nä efter 3 barn har det inte varit lätt att tappa alla, visst hade de varit skönt att bli av med några till men, men...

    5. Bästa på Tv?
    **Gillar att slå mig ner i soffan på kvällarna & sappa runt bland kanalerna & gilla mycket men har inget favoritprogram.

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    **Hon har 21.

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    **Behöver igentligen inga dubbla uppsättninger men jag har inhandlat 2 overaller till Linn men de var mest för att jag inte vill välja mellan dom
    Hon har även ett vatten & vindset med byxa & jacka, ett par vinter skor/stövlar, mössor & vantar...japp hon klarar sig

    Kramar tillbax


    Ha en skön kommande hösthelg!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Nestle 1 års välling

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Hon börjar på tisdag, ska gå 13 timmar/vecka

    3. Bästa med hösten?
    Färgerna ute

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Japp!

    5. Bästa på Tv?
    Criminal minds

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    21-21

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Jag har köpt 2 overaller - en ny didriksson och en begagnad att ha som extra. 1 par vinterskor har hon nu, ska nog leta rätt på ett extrapar. Sen har hon en tjock jacka och termobyxor som kan vara bra t.ex. i bilen. Med det tror jag att vi ska klara oss hela vintern om hon inte växer för fort!
  12. 6
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Nestle 1 års välling

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Hon börjar på tisdag, ska gå 13 timmar/vecka

    3. Bästa med hösten?
    Färgerna ute

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Japp!

    5. Bästa på Tv?
    Criminal minds

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    21-21

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Jag har köpt 2 overaller - en ny didriksson och en begagnad att ha som extra. 1 par vinterskor har hon nu, ska nog leta rätt på ett extrapar. Sen har hon en tjock jacka och termobyxor som kan vara bra t.ex. i bilen. Med det tror jag att vi ska klara oss hela vintern om hon inte växer för fort!
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Hm, menar du att alla barn dricker välling? Då måste jag göra dig besviken, det gör inte min tös och det är faktiskt inte speciellt ovanligt.

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nej, jag är föräldraledig.

    3. Bästa med hösten?
    Att min son fyller år.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    ??? Har inte riktig koll. Hade nog gått ner dem, men har gått upp igen.

    5. Bästa på Tv?
    Ullared och Idol.

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    21

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Overall, vinterjacka, överdragsbyxor, mössor, vantar, galonisar - där kan du behöva dubbelt om barnet går på dagis, vinterkängor, fodrade gummistövlar/allvädersstövlar, fuskpolo. Jag tycker inte det är nödvändigt med dubbla uppsättnngar, men med barn nr 2 får man det ju gratis om man har kvar från det större syskonet som kan passa.
  14. 7
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Hm, menar du att alla barn dricker välling? Då måste jag göra dig besviken, det gör inte min tös och det är faktiskt inte speciellt ovanligt.

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nej, jag är föräldraledig.

    3. Bästa med hösten?
    Att min son fyller år.

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    ??? Har inte riktig koll. Hade nog gått ner dem, men har gått upp igen.

    5. Bästa på Tv?
    Ullared och Idol.

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    21

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Overall, vinterjacka, överdragsbyxor, mössor, vantar, galonisar - där kan du behöva dubbelt om barnet går på dagis, vinterkängor, fodrade gummistövlar/allvädersstövlar, fuskpolo. Jag tycker inte det är nödvändigt med dubbla uppsättnngar, men med barn nr 2 får man det ju gratis om man har kvar från det större syskonet som kan passa.
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Tänk vad fotstorlekar kan skilja mellan barn. Min pojke som fyller 4 har storlek 24.
  16. 8
    Tänk vad fotstorlekar kan skilja mellan barn. Min pojke som fyller 4 har storlek 24.
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9
    Å min som fyllde 4 i juni har 31-32!!!
  18. 9
    Å min som fyllde 4 i juni har 31-32!!!
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    BES

    1. Vilken välling dricker era barn?
    ** Japp.. Nestles milda fullkorn fr 8 m

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    ** Japp.. oftast 8-16-tiden men hämtas tidigare (15-tid) om maken är hemma tidigare än mig

    3. Bästa med hösten?
    ** Solen o färgerna

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    ** Japp, gick ju ner under graviditeten så jag fick försöka gå upp istället för att orka med amningen.

    5. Bästa på Tv?
    **Följer IDOL slavsikt

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    ** 23-24

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    ** 1 overall, 1 jacka o överdragsbyxor.. raggsockor, stövlar o tjockare vinderkängor.. just nu ett par höstskor då det är barmark.. Galonkläder!!! Mössa såklart o vantar. Onödigt med dubbla uppsättningar eller massor med skor.. de växer så de knakar!

    Stor kram!
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  20. 10
    BES 1. Vilken välling dricker era barn?
    ** Japp.. Nestles milda fullkorn fr 8 m

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    ** Japp.. oftast 8-16-tiden men hämtas tidigare (15-tid) om maken är hemma tidigare än mig

    3. Bästa med hösten?
    ** Solen o färgerna

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    ** Japp, gick ju ner under graviditeten så jag fick försöka gå upp istället för att orka med amningen.

    5. Bästa på Tv?
    **Följer IDOL slavsikt

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    ** 23-24

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    ** 1 overall, 1 jacka o överdragsbyxor.. raggsockor, stövlar o tjockare vinderkängor.. just nu ett par höstskor då det är barmark.. Galonkläder!!! Mössa såklart o vantar. Onödigt med dubbla uppsättningar eller massor med skor.. de växer så de knakar!

    Stor kram!
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Vägrar numera dricka välling

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nja, ca 8.45-15-15 (fem dagar i veckan)

    3. Bästa med hösten?
    Färgerna när det är klart o soligt ute

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Ja

    5. Bästa på Tv?
    Har ingen TV fn (har inte hunnit fixa efter flytten) men se emellanåt på Play på datorn samt diverse DVD-boxar (fn Mad Men)

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    22-23 (20-21 i gummistövlar)

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Det kan nog vara lite olika beroende på var man bor och vilka behov man har. Vi kör på vinteroverall och har även en vinterjacka (lite enklare modell) att användas vid bilfärd/shopping o dyl. Vinterjackan kan användas tillsammans med skalbyxor (ev med fleece under) när det blir kallar samt till vårvintern.
    Vi har ett par ordentliga vinterkängor, men även storasysters gamla vinterkängor finna som extra vid behov (de är dock så slitna inuti i fodret efter en hel vintersäsong, så de är nog inte alls lika varma).
    Det enda vi egentligen har dubbel/trippel uppsättning av är sånt som mössor, vantar, halskragar, yllesockor o dyl som kan vara bra att ha i reserv såväl hemma som på dagis.
    Amanda 060121 & Louisa 090605
  22. 11
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Vägrar numera dricka välling

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Nja, ca 8.45-15-15 (fem dagar i veckan)

    3. Bästa med hösten?
    Färgerna när det är klart o soligt ute

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Ja

    5. Bästa på Tv?
    Har ingen TV fn (har inte hunnit fixa efter flytten) men se emellanåt på Play på datorn samt diverse DVD-boxar (fn Mad Men)

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    22-23 (20-21 i gummistövlar)

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Det kan nog vara lite olika beroende på var man bor och vilka behov man har. Vi kör på vinteroverall och har även en vinterjacka (lite enklare modell) att användas vid bilfärd/shopping o dyl. Vinterjackan kan användas tillsammans med skalbyxor (ev med fleece under) när det blir kallar samt till vårvintern.
    Vi har ett par ordentliga vinterkängor, men även storasysters gamla vinterkängor finna som extra vid behov (de är dock så slitna inuti i fodret efter en hel vintersäsong, så de är nog inte alls lika varma).
    Det enda vi egentligen har dubbel/trippel uppsättning av är sånt som mössor, vantar, halskragar, yllesockor o dyl som kan vara bra att ha i reserv såväl hemma som på dagis.
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12
    Mina svar;

    1. Vilken välling dricker era barn?
    Sempers Fullkornsvälling fr 1 år...fast ibland då magen är lite kass blir det också 8 mån vällingen eller majsvällingen. All välling är god säger Mulle (Samuel)!!!

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Vi har heltidsplats ja sen slutet av augusti. Samuel går varje dag 7.45 - 15.20 och jag jobar 80 %.

    3. Bästa med hösten?
    Hög klar lugt och alla vackra färger som blir: Gillar också mörkret och filten i soffan m tända ljus....

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Direkt, jag går alltid ner i vikt då jag är gravid. Nu sist ökade jag 4 kg men tog säkert 7,8 av mej själv också. Tyvärr väger jag mer nu än då jag var gravid....bläää

    5. Bästa på Tv?
    Ser minimalt på tv just nu. Gärna ngn halvkass serie ibland. Arga Snickaren och House är det jag aldrig missar!

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    22-23


    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Fodrat regnställ, allvädersstövlar, varm vatentålig overall och bra vinterskor. Massor m vantar......och raggsockor!!


    Tack f trevlig enkät!
  24. 12
    Mina svar;

    1. Vilken välling dricker era barn?
    Sempers Fullkornsvälling fr 1 år...fast ibland då magen är lite kass blir det också 8 mån vällingen eller majsvällingen. All välling är god säger Mulle (Samuel)!!!

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    Vi har heltidsplats ja sen slutet av augusti. Samuel går varje dag 7.45 - 15.20 och jag jobar 80 %.

    3. Bästa med hösten?
    Hög klar lugt och alla vackra färger som blir: Gillar också mörkret och filten i soffan m tända ljus....

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    Direkt, jag går alltid ner i vikt då jag är gravid. Nu sist ökade jag 4 kg men tog säkert 7,8 av mej själv också. Tyvärr väger jag mer nu än då jag var gravid....bläää

    5. Bästa på Tv?
    Ser minimalt på tv just nu. Gärna ngn halvkass serie ibland. Arga Snickaren och House är det jag aldrig missar!

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    22-23


    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    Fodrat regnställ, allvädersstövlar, varm vatentålig overall och bra vinterskor. Massor m vantar......och raggsockor!!


    Tack f trevlig enkät!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Dax att svara själv...

    1. Vilken välling dricker era barn?

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?

    3. Bästa med hösten?

    4. Har du gått nera alla gravkilon?

    5. Bästa på Tv?

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
  26. 13
    Dax att svara själv...

    1. Vilken välling dricker era barn?

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?

    3. Bästa med hösten?

    4. Har du gått nera alla gravkilon?

    5. Bästa på Tv?

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Nu hände nåt knäppt måste kommit åt nåt...

    jaja mina svar:

    1. Vilken välling dricker era barn?
    - Provade att gå över till 1års vällingen men då totalvägrade hon dricka så nu är vi åter på Sempers 8 mån

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    - Nope, ska börja vara hos mormor och morfar 50 % från januari

    3. Bästa med hösten?
    ... hmm jag är en sommarmänniska, älskar sådär lagomvärme (som det tyvärr sällan blir i Sverige, 25 grader och växlande molnighet, det är perfekt) men hösten då tjaaa färgerna och svampen (som jag inte fått en chans att plocka varken iår eller förra året men men)!

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    - Nej eller ja, jag gick ner massor under graviditeten och loosade en del efter också såklart, men har börjat smyga på mig lite igen, så jag måååste skärpa till mig lite. Docj ändrat mig mycket i kroppen.

    5. Bästa på Tv?
    - Hmm har sällan ro att se ett helt program. Ensam mamma söker, House (mitt favvoprogram), Dansbandskampen, Biggest looser, Lola och Bo på zoo boo på zoo (haha barnkanalen)

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    - 19-20

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    - Har köpt en jacka, ett fleeceset med byxa o jacka, en fleecejacka, fleecefodrat regnställ, ska se mig om efter en overall (gillade den rutiga som Pop hade förra året men hittar inget dylikt) och hittat ett par kängor från Pax..

    Kram
  28. 14
    Nu hände nåt knäppt måste kommit åt nåt...

    jaja mina svar:

    1. Vilken välling dricker era barn?
    - Provade att gå över till 1års vällingen men då totalvägrade hon dricka så nu är vi åter på Sempers 8 mån

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    - Nope, ska börja vara hos mormor och morfar 50 % från januari

    3. Bästa med hösten?
    ... hmm jag är en sommarmänniska, älskar sådär lagomvärme (som det tyvärr sällan blir i Sverige, 25 grader och växlande molnighet, det är perfekt) men hösten då tjaaa färgerna och svampen (som jag inte fått en chans att plocka varken iår eller förra året men men)!

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    - Nej eller ja, jag gick ner massor under graviditeten och loosade en del efter också såklart, men har börjat smyga på mig lite igen, så jag måååste skärpa till mig lite. Docj ändrat mig mycket i kroppen.

    5. Bästa på Tv?
    - Hmm har sällan ro att se ett helt program. Ensam mamma söker, House (mitt favvoprogram), Dansbandskampen, Biggest looser, Lola och Bo på zoo boo på zoo (haha barnkanalen)

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    - 19-20

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    - Har köpt en jacka, ett fleeceset med byxa o jacka, en fleecejacka, fleecefodrat regnställ, ska se mig om efter en overall (gillade den rutiga som Pop hade förra året men hittar inget dylikt) och hittat ett par kängor från Pax..

    Kram
  29. Medlem sedan
    Oct 2008
    #15
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Sempers fullkornsvälling från 1år

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    *Ja heltid på förskola

    3. Bästa med hösten?
    *Att man slipper svettas! Och de fina färgerna

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    *Nope =(

    5. Bästa på Tv?
    *Hinner knappt se på tv... men ett måste är Greys Anatomy

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    *ca 23

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    *Jag har ett 2delat set med fleecefodrat regnställ (name it) och kommer köpa en vinteroverall. Stövlar blir det 1par fodrade gummistövlar o ett par vinterstövlar. Ska bara bli färdig till att handla detta med!

    Kram kram
  30. 15
    1. Vilken välling dricker era barn?
    Sempers fullkornsvälling från 1år

    2. Går barnet heltid på förskola/dagmamma?
    *Ja heltid på förskola

    3. Bästa med hösten?
    *Att man slipper svettas! Och de fina färgerna

    4. Har du gått nera alla gravkilon?
    *Nope =(

    5. Bästa på Tv?
    *Hinner knappt se på tv... men ett måste är Greys Anatomy

    6. Vad har ditt barn för skostorlek?
    *ca 23

    7. Vad behöver våra dryga 1,5 åringar för vinteruppsättning på klädfronten (tänker mest ytterplagg) och skor och ev dubbla uppsättningar osv?
    *Jag har ett 2delat set med fleecefodrat regnställ (name it) och kommer köpa en vinteroverall. Stövlar blir det 1par fodrade gummistövlar o ett par vinterstövlar. Ska bara bli färdig till att handla detta med!

    Kram kram

Liknande trådar

  1. Lite frågor
    By Alexiiaa89 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 18:50
  2. Lite frågor..
    By 4:an in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 13:31
  3. Lite nervös... lite frågor också...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 22:30
  4. Lite frågor
    By Hanna. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 17:30
  5. Lite frågor
    By anonym just nu in forum Diabetes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar