Varje kväll och varje morgon
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Varje kväll och varje morgon

    Varje kväll sitter jag i soffan och bestämmer mig att nu, nu har jag pulvrat klart. I morgon börjar jag äta igen. Jag har varit lite mer hungrig några kvällar och i ärlighetens namn är det inte så himla skoj längre med chokladshake chokladshake chokladshake...

    Men så varje morgon. Inte hungrig, stiger upp på vågen som visar minus, mår bra och känner mig peppad - då känns kvällens trött-på-shake-känsla långt borta och så bestämmer jag mig för en dag till, bara en till. Och så har jag kört på ett tag nu.

    Har detaljplanerat maten med mamma, vi åker ju upp till henne på lördag och ska vara där en vecka. Hon är helt inställd på att jag kommer att äta lite "eget" under veckan, och hejar på min viktminskning, så det blir inga bekymmer.

    Så trots att jag just nu givit mig själv mandat att säga "det räcker" i morgonbitti så är jag tämligen säker på att jag kommer att köra även då. Jag hade ju lovat mig själv september ut - och vet ni; det har jag klarat nu!!!
    För ett par generationer sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.
  2. 1
    Varje kväll och varje morgon Varje kväll sitter jag i soffan och bestämmer mig att nu, nu har jag pulvrat klart. I morgon börjar jag äta igen. Jag har varit lite mer hungrig några kvällar och i ärlighetens namn är det inte så himla skoj längre med chokladshake chokladshake chokladshake...

    Men så varje morgon. Inte hungrig, stiger upp på vågen som visar minus, mår bra och känner mig peppad - då känns kvällens trött-på-shake-känsla långt borta och så bestämmer jag mig för en dag till, bara en till. Och så har jag kört på ett tag nu.

    Har detaljplanerat maten med mamma, vi åker ju upp till henne på lördag och ska vara där en vecka. Hon är helt inställd på att jag kommer att äta lite "eget" under veckan, och hejar på min viktminskning, så det blir inga bekymmer.

    Så trots att jag just nu givit mig själv mandat att säga "det räcker" i morgonbitti så är jag tämligen säker på att jag kommer att köra även då. Jag hade ju lovat mig själv september ut - och vet ni; det har jag klarat nu!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Åååå så härligt att du klarat det!
    Själv varierar jag chokladen med vanlijshakes med lite kanel i. Smarrigt än så länge!!
    Grattis till att ha klarat september och lycka till med dieten på resan!
  4. 2
    Åååå så härligt att du klarat det!
    Själv varierar jag chokladen med vanlijshakes med lite kanel i. Smarrigt än så länge!!
    Grattis till att ha klarat september och lycka till med dieten på resan!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Heja dig!!! Bra jobbat Alla dagar utöver september är ju liksom bonus då

    Må gott på ledigheten hos mamma
  6. 3
    Heja dig!!! Bra jobbat Alla dagar utöver september är ju liksom bonus då

    Må gott på ledigheten hos mamma
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Grattis till en väl genomförd kur. Du fixade det! Låter bra att du i alla fall tänker börja äta lite försiktigt. Ha en härlig helg
  8. 4
    Grattis till en väl genomförd kur. Du fixade det! Låter bra att du i alla fall tänker börja äta lite försiktigt. Ha en härlig helg
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    Grattis till att du klarade ditt uppsatta mål så bra!
  10. 5
    Grattis till att du klarade ditt uppsatta mål så bra!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Låter bra tycker jag, och du ska vara stolt över att du höll ditt löfte till dig själv. Sådant betyder mycket!!
  12. 6
    Låter bra tycker jag, och du ska vara stolt över att du höll ditt löfte till dig själv. Sådant betyder mycket!!

Liknande trådar

  1. Deppar varje kväll...
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 08:30
  2. Varför har jag ont varje kväll??
    By pinja in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 20:01
  3. Stryk varje kväll...
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:58
  4. Varje kväll
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 03:17
  5. Varje kväll
    By jaomina in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 07:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar