Framfall och graviditet?
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Framfall och graviditet?

    Jag har ett litet (än så länge) framfall efter att ha fött 2 stora barn för ett bra tag sedan. Börjar nu fundera på en liten sladdis men undrar då om det ens funkar att bära ett barn i mitt läge OCH ... om man gör en op (fäster något slags nät som håller upp allt ihop) ... kan man då gå igenom en graviditet och förlossning? Eller är det helt kört på den fronten för mig?

    Någon som vet?
  2. 1
    Framfall och graviditet? Jag har ett litet (än så länge) framfall efter att ha fött 2 stora barn för ett bra tag sedan. Börjar nu fundera på en liten sladdis men undrar då om det ens funkar att bära ett barn i mitt läge OCH ... om man gör en op (fäster något slags nät som håller upp allt ihop) ... kan man då gå igenom en graviditet och förlossning? Eller är det helt kört på den fronten för mig?

    Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Vet inte säkert, men svarar ändå.

    Jag tror att man opererar ogärna innan personen känner att den har fött de barn den ska ha. Blir man gravid efter operationen tror jag att det blir planerad kejsarsnitt, i stället för vanlig förlossning.

    Men jag tror även att det kan variera och att det kanske händer mycket inom området, så det man läst någonstans kanske inte alltid stämmer.

    Man opererar ju aldrig framfall som inte ger några besvär.
  4. 2
    Vet inte säkert, men svarar ändå.

    Jag tror att man opererar ogärna innan personen känner att den har fött de barn den ska ha. Blir man gravid efter operationen tror jag att det blir planerad kejsarsnitt, i stället för vanlig förlossning.

    Men jag tror även att det kan variera och att det kanske händer mycket inom området, så det man läst någonstans kanske inte alltid stämmer.

    Man opererar ju aldrig framfall som inte ger några besvär.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Läkarna sa till mig att jag skulle föda de barn jag ville ha innan op. Efter op rekommenderas inte att bli gravid. Mitt framfall blev bättre av graviditeten, men det kan ju vara olika beroende på hur det sitter/ser ut. Ring MVC och fråga en barnmorska, eller prata med gyn om du är osäker.
  6. 3
    Läkarna sa till mig att jag skulle föda de barn jag ville ha innan op. Efter op rekommenderas inte att bli gravid. Mitt framfall blev bättre av graviditeten, men det kan ju vara olika beroende på hur det sitter/ser ut. Ring MVC och fråga en barnmorska, eller prata med gyn om du är osäker.

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 14:26
  2. Framfall vid graviditet?
    By Bara undrar in forum Mammasnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 18:59
  3. Framfall under graviditet???
    By Linda m. Oscar o BF 23/3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 09:43
  4. Framfall under graviditet???
    By Linda m. Oscar o BF 23/3 in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 08:51
  5. Framfall??
    By Frågan in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 22:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar