Vikten!
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vikten!

    Är ett rätt känsligt ämne för många. Men hur är det för er med ev uppgångar? Vi har ju inte kommit så långt ännu men det vore skoj att veta vilken vecka ni är i och om ni vill, hur mycket ni gått upp/ner i vikt
    Själv är jag rädd för att gå upp. har jag aldrig aldrig varit under de andra grav, tycker liksom att det hör till.
    Men jag är nu mycket tjockare än förut, och Bm (och även en på specmödravården) ser gärna att jag istället går ner i vikt. Så, jag hoppas att det slutar på +/- 0.
    Är i v 18 och har gått ner ca 5 kilo.
  2. 1
    Vikten! Är ett rätt känsligt ämne för många. Men hur är det för er med ev uppgångar? Vi har ju inte kommit så långt ännu men det vore skoj att veta vilken vecka ni är i och om ni vill, hur mycket ni gått upp/ner i vikt
    Själv är jag rädd för att gå upp. har jag aldrig aldrig varit under de andra grav, tycker liksom att det hör till.
    Men jag är nu mycket tjockare än förut, och Bm (och även en på specmödravården) ser gärna att jag istället går ner i vikt. Så, jag hoppas att det slutar på +/- 0.
    Är i v 18 och har gått ner ca 5 kilo.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    v 18 ligger +- 0
  4. 2
    v 18 ligger +- 0
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Hej! jag vägde 63 kg innan graviditeten och nu väger jag 68-69 kg. Jag är i vecka 18. Min barnmorska säger att min viktuppgång är helt normal. Min mage och mina bröst har blivit större så det är inte konstigt att jag gått upp!
  6. 3
    Hej! jag vägde 63 kg innan graviditeten och nu väger jag 68-69 kg. Jag är i vecka 18. Min barnmorska säger att min viktuppgång är helt normal. Min mage och mina bröst har blivit större så det är inte konstigt att jag gått upp!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Du är ju smal också, till skillnad mot mig
  8. 4
    Du är ju smal också, till skillnad mot mig
  9. Medlem sedan
    Jul 2010
    #5
    Är i v 17+6 och väger 55 kg. Ungefär ett kilo mer än innan jag blev gravid. Har inte varit så hungrig, snarare tvärtom. Orkar inte så stora portioner men märker att jag är i behov av mellanmål.
  10. 5
    Är i v 17+6 och väger 55 kg. Ungefär ett kilo mer än innan jag blev gravid. Har inte varit så hungrig, snarare tvärtom. Orkar inte så stora portioner men märker att jag är i behov av mellanmål.
  11. Medlem sedan
    Jul 2010
    #6
    jag är i vecka 16+6 och inget annat
  12. 6
    jag är i vecka 16+6 och inget annat
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    men hur går det...du äter väl ordentligt?? hetsa inte över det för mycket, jag tror att det handlar mycket om att må bra psykiskt också..ta hand om dig!
  14. 7
    men hur går det...du äter väl ordentligt?? hetsa inte över det för mycket, jag tror att det handlar mycket om att må bra psykiskt också..ta hand om dig!
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Självklart äter jag ordentligt. Fast, jag har ju iof mått illa.
    Eftersom jag är väldigt stor så behövs det inte mycket för att jag ska gå ner lite. Jag gick bara upp 6 kilo med yngsta barnet ochdå var jag mindre än vad jag är nu. (min mamma gick också upp ca 6 kilo med mig, och hon väger undern 60 kilo)
    Jag väger alltså en bra bit över 100 kilo, vilket inte är så bra.
  16. 8
    Självklart äter jag ordentligt. Fast, jag har ju iof mått illa.
    Eftersom jag är väldigt stor så behövs det inte mycket för att jag ska gå ner lite. Jag gick bara upp 6 kilo med yngsta barnet ochdå var jag mindre än vad jag är nu. (min mamma gick också upp ca 6 kilo med mig, och hon väger undern 60 kilo)
    Jag väger alltså en bra bit över 100 kilo, vilket inte är så bra.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Är i vecka 17 och har gått ner 3 kilo pga kräkningar så längtar efter att börja vända och gå upp

    Förra graviditeten gick ja totalt upp 10 kilo och sicktar därför på att gå på 11-12 denna ggr då amningen tar mycket på mig så gott att ha lite extra
  18. 9
    Är i vecka 17 och har gått ner 3 kilo pga kräkningar så längtar efter att börja vända och gå upp

    Förra graviditeten gick ja totalt upp 10 kilo och sicktar därför på att gå på 11-12 denna ggr då amningen tar mycket på mig så gott att ha lite extra
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    Ja att må illa är väl ingen höjdare direkt. Jag har alldeles för mycket att ta av så går jag upp 0 kilo så blir min kropp glad
    En av mammas vänner svällde upp 35 kilo, vätska. Inte så kul kan jag ana. 10 kilo låter bra
  20. 10
    Ja att må illa är väl ingen höjdare direkt. Jag har alldeles för mycket att ta av så går jag upp 0 kilo så blir min kropp glad
    En av mammas vänner svällde upp 35 kilo, vätska. Inte så kul kan jag ana. 10 kilo låter bra
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Tänkte lägga till tidigare grav:

    1:an + 30 kg.. INTE kul!
    2:an -15kg. Klart bättre!
  22. 11
    Tänkte lägga till tidigare grav:

    1:an + 30 kg.. INTE kul!
    2:an -15kg. Klart bättre!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Nä +30 låter inge vidare. Samlade du vätska?
  24. 12
    Nä +30 låter inge vidare. Samlade du vätska?
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    jag gick upp 25 kilo förra grav. Från 85 till 110... denna gången började jag på 97 (BMI ca 30), och än så länge har jag stannat där. Min BM tyckte att 5-6 kilo var en bra viktuppgång för mig, och det hoppas jag på. Får se hur det blir när (om) vattenbomben kommer... Använder redan stödstrumpor eftersom ajg är svullen på morgnarna...
  26. 13
    jag gick upp 25 kilo förra grav. Från 85 till 110... denna gången började jag på 97 (BMI ca 30), och än så länge har jag stannat där. Min BM tyckte att 5-6 kilo var en bra viktuppgång för mig, och det hoppas jag på. Får se hur det blir när (om) vattenbomben kommer... Använder redan stödstrumpor eftersom ajg är svullen på morgnarna...
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Om det hade varit så väl men ack nej, jag var konstant tokhungrig, alltså inte bara lite sugen utan tvärhungrig - dygnet runt.. Så jag åt, åt och åt.. Mao en härlig liten nätt viktuppgång. :S

    Andra graviditeten spydde jag som en gris och lyckades dra på mig ngn tarmhistoria när jag var till egypten mitt i graviditeten.. Så jag kräktes lite till för att göra det lite kul. :S
  28. 14
    Om det hade varit så väl men ack nej, jag var konstant tokhungrig, alltså inte bara lite sugen utan tvärhungrig - dygnet runt.. Så jag åt, åt och åt.. Mao en härlig liten nätt viktuppgång. :S

    Andra graviditeten spydde jag som en gris och lyckades dra på mig ngn tarmhistoria när jag var till egypten mitt i graviditeten.. Så jag kräktes lite till för att göra det lite kul. :S
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15
    Är i v 15+4 idag och har gått upp ungefär 2 kg.
    Båda mina andra graviditeter har jag slutat på ca 17 kg plus. Lyckades bli av med dem efter första, men nu hade jag en betydligt högre utgångsvikt...
  30. 15
    Är i v 15+4 idag och har gått upp ungefär 2 kg.
    Båda mina andra graviditeter har jag slutat på ca 17 kg plus. Lyckades bli av med dem efter första, men nu hade jag en betydligt högre utgångsvikt...
  31. Medlem sedan
    Jul 2010
    #16
    är i vecka 15+5, har inte gått upp något än, om man räknar på vad jag vägde innan jag vart gravid, men jag jag gick ner 5 kg när jag inte kunde äta något och det har jag gått upp igen...
  32. 16
    är i vecka 15+5, har inte gått upp något än, om man räknar på vad jag vägde innan jag vart gravid, men jag jag gick ner 5 kg när jag inte kunde äta något och det har jag gått upp igen...
  33. Medlem sedan
    Jul 2010
    #17
    Oj önsketänkande är bara 14+5
  34. 17
    Oj önsketänkande är bara 14+5
  35. Medlem sedan
    Aug 2010
    #18
    Jag startade på 80 kg, och har gått upp 1,5 kg nu i v 16. Trots det så växer både mage o bröst enormt mycket! Men jag mår illa hela tiden o har svårt för att äta, så det är väl därför....

    De sista veckorna har maken varit på kurs o jag varit själv med lilleman, vilket har varit ganska så påfrestande. Å med en gång sätter det sig som att jag får svårt att äta Men jag är noga med att äta mellanmål hela tiden!
  36. 18
    Jag startade på 80 kg, och har gått upp 1,5 kg nu i v 16. Trots det så växer både mage o bröst enormt mycket! Men jag mår illa hela tiden o har svårt för att äta, så det är väl därför....

    De sista veckorna har maken varit på kurs o jag varit själv med lilleman, vilket har varit ganska så påfrestande. Å med en gång sätter det sig som att jag får svårt att äta Men jag är noga med att äta mellanmål hela tiden!
  37. Medlem sedan
    Aug 2010
    #19
    Förra graviditeten gick jag upp 17 kg, från 76 till 93. Men det var väldigt mycket vätska, gick ner 10 kg på kanske en vecka.... Men de andra kilona har envist hängt kvar, har inte kunnat motionera nåt vidare iom att foglossningen inte släppt.... Så jag räknar egentligen med att gå upp ganska mycket denna gång oxå, för jag är ju inte så rörlig....
  38. 19
    Förra graviditeten gick jag upp 17 kg, från 76 till 93. Men det var väldigt mycket vätska, gick ner 10 kg på kanske en vecka.... Men de andra kilona har envist hängt kvar, har inte kunnat motionera nåt vidare iom att foglossningen inte släppt.... Så jag räknar egentligen med att gå upp ganska mycket denna gång oxå, för jag är ju inte så rörlig....
  39. Medlem sedan
    Aug 2010
    #20
    Jag är i v. 16+3 idag och har varken gått upp eller ner.
  40. 20
    Jag är i v. 16+3 idag och har varken gått upp eller ner.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vikten
    By Lollo_76 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 12:04
  2. Vikten?
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 07:34
  3. vikten på mig
    By x-tjejen in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 13:28
  4. Vikten
    By Heidi.P in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 12:28
  5. Vikten...
    By AnnonyMia in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar