Ang. förlossnings-starten...
Förlossning
  1. Bebis Okt/Nov
    #1

    Ang. förlossnings-starten...

    Min förra förlossning startade runt midnatt med värkar, dom kom med ganska exakt 6 minuters mellanrum redan från start, dessa eskalerade i styrka och ihållande hela tiden.. och X antal timmar senare föddes min dotter.

    Denna gång har jag haft tillsägelser från läkare och barnmorskan att inte göra vissa saker, har ätit bricanyl tabletter och fått X antal bricanylsprutor.
    Nu misstänker jag att en del av min slempropp har gett med sig, och jag har som stickande kramper (svårt att beskriva) i underlivet till o från..
    Sammandragningar med konstigt tryck i..

    Känner mig lite dum.. andra barnet.. O ingen koll..
    VAd tror ni?
    Bara förvärkar eller kan de vara på gång??
  2. 1
    Ang. förlossnings-starten... Min förra förlossning startade runt midnatt med värkar, dom kom med ganska exakt 6 minuters mellanrum redan från start, dessa eskalerade i styrka och ihållande hela tiden.. och X antal timmar senare föddes min dotter.

    Denna gång har jag haft tillsägelser från läkare och barnmorskan att inte göra vissa saker, har ätit bricanyl tabletter och fått X antal bricanylsprutor.
    Nu misstänker jag att en del av min slempropp har gett med sig, och jag har som stickande kramper (svårt att beskriva) i underlivet till o från..
    Sammandragningar med konstigt tryck i..

    Känner mig lite dum.. andra barnet.. O ingen koll..
    VAd tror ni?
    Bara förvärkar eller kan de vara på gång??
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    varför har du fått bricanyl och bricanylsprutor? Tror de att du ska få barn för tidigt? Om du känner dig osäker tycker jag absolut att du ska ringa förlossningen och prata med dem, hellre ett samtal för mycket s.a.s.

    Du ska inte känna dig dum, det är inte alltid samma sak när man får barn nr 2. Tänk på att de som jobbar på förlossningen finns där för din skull.
  4. 2
    varför har du fått bricanyl och bricanylsprutor? Tror de att du ska få barn för tidigt? Om du känner dig osäker tycker jag absolut att du ska ringa förlossningen och prata med dem, hellre ett samtal för mycket s.a.s.

    Du ska inte känna dig dum, det är inte alltid samma sak när man får barn nr 2. Tänk på att de som jobbar på förlossningen finns där för din skull.
  5. Bebis Okt/Nov
    #3

    Ja. anledningen till all bricanyl

    är att jag haft en massa förvärkar sedan vecka 13, och starka sådana sedan vecka 25, då första sprutan kom.
    Senast när jag träffade läkaren, så sa dom att om de startar nu så får bebisen komma, den är klar, lite liten, men ändå klar.
    Så.. dom tänker med andra ord inte stoppa upp förlossningen någon mer gång, så om de startar är de för att föda..
  6. 3
    Ja. anledningen till all bricanyl är att jag haft en massa förvärkar sedan vecka 13, och starka sådana sedan vecka 25, då första sprutan kom.
    Senast när jag träffade läkaren, så sa dom att om de startar nu så får bebisen komma, den är klar, lite liten, men ändå klar.
    Så.. dom tänker med andra ord inte stoppa upp förlossningen någon mer gång, så om de startar är de för att föda..

Liknande trådar

  1. Skjuter upp kur-starten
    By *Minnea* in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 20:50
  2. Jag var trög i starten....
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 19:09
  3. Lite sen i starten - men nu så.....
    By -Cecilia- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 14:07
  4. Jag är lite sen i starten
    By *Tovan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 14:15
  5. Oro inför starten
    By Alifo in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar