Nu är våra barns månad förbi
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Nu är våra barns månad förbi

    Nu har väl alla september barn fyllt år kan jag tänka. Lite frågor:

    1. Hur firades jubilaren på morgonen?

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
  2. 1
    Nu är våra barns månad förbi Nu har väl alla september barn fyllt år kan jag tänka. Lite frågor:

    1. Hur firades jubilaren på morgonen?

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Svarar själv:
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Sång och bricka med varm choklad och smörgås kl 05.30 på morgonen, samt paket.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Cykel, Husbil och Husvagn+bil, skateboard och lego.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Karl hade kalas för alla killar i klassen på ett lekland här i närheten. Jättekul för barnen och något utmattande för oss vuxna som stannade kvar och kollade. Utmattande pga av den höga ljudnivån. 14 killar som var blöta av svett efter 2,5 timmes intensivt lekande.
  4. 2
    Svarar själv:
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Sång och bricka med varm choklad och smörgås kl 05.30 på morgonen, samt paket.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Cykel, Husbil och Husvagn+bil, skateboard och lego.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Karl hade kalas för alla killar i klassen på ett lekland här i närheten. Jättekul för barnen och något utmattande för oss vuxna som stannade kvar och kollade. Utmattande pga av den höga ljudnivån. 14 killar som var blöta av svett efter 2,5 timmes intensivt lekande.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    ME svarar...

    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Hon firades kvällen innan eftersom barnafadern åkte på tjänsteresa tidigt på födelsedagsmorgonen. På morgonen åt vi kvarvarande traditionsenlig smörgåstårta till frukost.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Den stora mjuka Littlest Pet Shop hon fick av morfar, och fredskallan från karatetränaren.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Disco för 9 klasskompisar, det var 800dB i ljudnivå och gick åt mer popcorn och mycket mindre godis än jag trodde. Vi har många allergibarn i klassen, flera multiallergiska, så det funkar inte med tårta och mat, det blir superkomplicerat.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    ME svarar... 1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Hon firades kvällen innan eftersom barnafadern åkte på tjänsteresa tidigt på födelsedagsmorgonen. På morgonen åt vi kvarvarande traditionsenlig smörgåstårta till frukost.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Den stora mjuka Littlest Pet Shop hon fick av morfar, och fredskallan från karatetränaren.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Disco för 9 klasskompisar, det var 800dB i ljudnivå och gick åt mer popcorn och mycket mindre godis än jag trodde. Vi har många allergibarn i klassen, flera multiallergiska, så det funkar inte med tårta och mat, det blir superkomplicerat.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Presenter och frukost och sen iväg på första skoldagen i ettan.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Lego star wars och ett par skor som såg silvriga ut

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Vi hade tio killar och två tjejer från klassen här på piratparty. Alla var utklädda och vi lekte lite lekar, åt hamburgare, glass och avslutade med en skattjakt. Albin var mycket nöjd med kalaset!
  8. 4
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Presenter och frukost och sen iväg på första skoldagen i ettan.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Lego star wars och ett par skor som såg silvriga ut

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Vi hade tio killar och två tjejer från klassen här på piratparty. Alla var utklädda och vi lekte lite lekar, åt hamburgare, glass och avslutade med en skattjakt. Albin var mycket nöjd med kalaset!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Vad häftigt med disco. Fick du vara med själv och dansa eller var du portad?
  10. 5
    Vad häftigt med disco. Fick du vara med själv och dansa eller var du portad?
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Piratparty låter jättekul. Så det blev födelsedag och första skoldag samma dag.
  12. 6
    Piratparty låter jättekul. Så det blev födelsedag och första skoldag samma dag.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Vi övriga i familjen hade gjort i ordning en bricka med godsaker och lite frukost. Sen gick vi och väckte honom med lite sång. Han fick sen öppna några av paketen. Övriga fick han vänta med.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Kameran

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Jo han hade barnkalas. Han fick bjuda de kompisar han ville. totalt blev de sju stycken. Vi var samlade hemma hos hans pappa, där kalaset hölls. Det bjöds på grillad korv med bröd och fiskdamm och en massa lek. Mestadels hölls kalaset utomhus. Och han var mycket glad efteråt! vilket var det viktigaste ju
  14. 7
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Vi övriga i familjen hade gjort i ordning en bricka med godsaker och lite frukost. Sen gick vi och väckte honom med lite sång. Han fick sen öppna några av paketen. Övriga fick han vänta med.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Kameran

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Jo han hade barnkalas. Han fick bjuda de kompisar han ville. totalt blev de sju stycken. Vi var samlade hemma hos hans pappa, där kalaset hölls. Det bjöds på grillad korv med bröd och fiskdamm och en massa lek. Mestadels hölls kalaset utomhus. Och han var mycket glad efteråt! vilket var det viktigaste ju
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Coolt med pirattema!
  16. 8
    Coolt med pirattema!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Wow disco!
    Det föll mig aldrig i tanken att vi hade kunnat ha!?
    De älskar ju att strutta runt och hoppa och dansa, det hade ju varit lysande!
    Måste tänka på det till nästa år
  18. 9
    Wow disco!
    Det föll mig aldrig i tanken att vi hade kunnat ha!?
    De älskar ju att strutta runt och hoppa och dansa, det hade ju varit lysande!
    Måste tänka på det till nästa år
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Hahaha ja svettiga blir de när de springer runt på sådana ställen
    Underbart!
  20. 10
    Hahaha ja svettiga blir de när de springer runt på sådana ställen
    Underbart!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Vad kul att han var så nöjd efter kalaset. En kamera, det låter väldigt spännande. Behärskar han den och använder han den ofta?
  22. 11
    Vad kul att han var så nöjd efter kalaset. En kamera, det låter väldigt spännande. Behärskar han den och använder han den ofta?
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    **Med sång och paket av oss övriga familjemedlemmar. Frukost med tända ljus.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    ** Sitt Nintendo DS som hon önskat sig lääänge.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    ** Ja, hon hade pyjamasparty för 14 tjejer. En fredagkväll, det åts, lektes, dansades och fnissades mkt. Inga barn sov dock över utan hämtades som planerat senare på kvällen (vilket jag uppskattade mkt *S*)
  24. 12
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    **Med sång och paket av oss övriga familjemedlemmar. Frukost med tända ljus.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    ** Sitt Nintendo DS som hon önskat sig lääänge.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    ** Ja, hon hade pyjamasparty för 14 tjejer. En fredagkväll, det åts, lektes, dansades och fnissades mkt. Inga barn sov dock över utan hämtades som planerat senare på kvällen (vilket jag uppskattade mkt *S*)
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    Nintendo DS är ju kul, spelar hon mycket nu? Karl har ett PSP som han spelar rätt mycket på.
    Pyjamasparty är ju jättemysigt men jag förstår att du var nöjd med att de inte övernattade, jag menar 14 (!) tjejer *gosch*
  26. 13
    Nintendo DS är ju kul, spelar hon mycket nu? Karl har ett PSP som han spelar rätt mycket på.
    Pyjamasparty är ju jättemysigt men jag förstår att du var nöjd med att de inte övernattade, jag menar 14 (!) tjejer *gosch*
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Jag rymde.

    Till arbetsrummet.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  28. 14
    Jag rymde. Till arbetsrummet.
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Jag och storasyster sjöng "Ja må han leva", paketöppning och frukost på sängen, te och en liten sockerkaka (i form av en nalle) med tända ljus på.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Helt klart klockan och plastormen.. Men jag tror han gillade det mesta.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Ja, vi hyrde hyresgästföreningens lokal, och hade kalaset där. Med ett 14-15 barn tror jag. Barnens pappa med sambo kom och grillade, barnen lekte mestadels ute i lekparken, vi lekte "Kom alla mina kycklingar" och Kurragömma, sedan blev det glasstrutar och strössel. Och fiskdamm som avslutning. Blev jättelyckat. Framförallt var det så skönt att slippa behöva ha det hemma.
  30. 15
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Jag och storasyster sjöng "Ja må han leva", paketöppning och frukost på sängen, te och en liten sockerkaka (i form av en nalle) med tända ljus på.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Helt klart klockan och plastormen.. Men jag tror han gillade det mesta.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Ja, vi hyrde hyresgästföreningens lokal, och hade kalaset där. Med ett 14-15 barn tror jag. Barnens pappa med sambo kom och grillade, barnen lekte mestadels ute i lekparken, vi lekte "Kom alla mina kycklingar" och Kurragömma, sedan blev det glasstrutar och strössel. Och fiskdamm som avslutning. Blev jättelyckat. Framförallt var det så skönt att slippa behöva ha det hemma.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Det blev frukost på sängen med extra god frukost och tårta.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Hon fick en ipod (köpte en begagnad) och den var verkligen uppskattad. Cykeln som hon fick tidigare, i somras gillade hon också.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Ja, hon bjöd tre kompisar och det var tårta och inte så mycket mer än så. Av alla kalas vi har haft var det här vi lagt minst tid på. Tyvärr, men det fick bli så i år, det var litet och enkelt eller ingenting alls. :-/
  32. 16
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Det blev frukost på sängen med extra god frukost och tårta.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Hon fick en ipod (köpte en begagnad) och den var verkligen uppskattad. Cykeln som hon fick tidigare, i somras gillade hon också.

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Ja, hon bjöd tre kompisar och det var tårta och inte så mycket mer än så. Av alla kalas vi har haft var det här vi lagt minst tid på. Tyvärr, men det fick bli så i år, det var litet och enkelt eller ingenting alls. :-/
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?

    Resten av familjen hade dukat en frukostbricka med ljus och presenter på (förutom frukost då, men den var av någon underlig anledning inte så jätteviktig just den dagen...;-). Vi sjöng och det öppnades paket.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?

    Akvariet och Top Model-grejerna

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?

    Hon ville ha "tjejmiddag" för sina närmaste kompisar och de var bara 3 stycken eftersom en blev sjuk. De bjöds enligt önskemål på "fördrink" i champagneglas, pizza och sen chokladdoppade jordgubbar, banan, kiwi, marsmallows och vindruvor. De lyssnade på musik och fnissade bakom stängd dörr och sen var det dags för bio. Vi såg Toy Story 3 och allt var väldigt uppskattat! Första gången vi inte har vanligt barnkals men inte den sista. De hann prata med varandra ordentligt och det blev väldigt mysigt med så få barn. Samtidigt är det kul med många också men de får välja själva så vi får se vad det blir nästa gång. :-)
  34. 17
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?

    Resten av familjen hade dukat en frukostbricka med ljus och presenter på (förutom frukost då, men den var av någon underlig anledning inte så jätteviktig just den dagen...;-). Vi sjöng och det öppnades paket.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?

    Akvariet och Top Model-grejerna

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?

    Hon ville ha "tjejmiddag" för sina närmaste kompisar och de var bara 3 stycken eftersom en blev sjuk. De bjöds enligt önskemål på "fördrink" i champagneglas, pizza och sen chokladdoppade jordgubbar, banan, kiwi, marsmallows och vindruvor. De lyssnade på musik och fnissade bakom stängd dörr och sen var det dags för bio. Vi såg Toy Story 3 och allt var väldigt uppskattat! Första gången vi inte har vanligt barnkals men inte den sista. De hann prata med varandra ordentligt och det blev väldigt mysigt med så få barn. Samtidigt är det kul med många också men de får välja själva så vi får se vad det blir nästa gång. :-)
  35. Medlem sedan
    Mar 1998
    #18
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Traditionsenligt av övriga familjen med sång, paket och frukost bestående av tunnbrödsrulle och varm choklad.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Fotbollsmålet, en finskjorta och pengarna (han sparar till ett DS).

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Inte än. Han går nu i en klass med 30 barn och vi föräldrar har beslutat att slå ihop kalasen så att det blir fyra per år. Först ut är Fabian och sju klasskompisar som alla fyller år i augusti-september. De ska ha bowlingkalas med Halloweentema.
  36. 18
    1. Hur firades jubilaren på morgonen?
    Traditionsenligt av övriga familjen med sång, paket och frukost bestående av tunnbrödsrulle och varm choklad.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?
    Fotbollsmålet, en finskjorta och pengarna (han sparar till ett DS).

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?
    Inte än. Han går nu i en klass med 30 barn och vi föräldrar har beslutat att slå ihop kalasen så att det blir fyra per år. Först ut är Fabian och sju klasskompisar som alla fyller år i augusti-september. De ska ha bowlingkalas med Halloweentema.
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    Long time no hear :)

    Vad roligt att se att gruppen fortfarande håller igång; det är ju snart åtta år sen vi började!! Jag svarar lite om Cornelia när jag ändå är här för en ångs skull:

    1. Hur firades jubilaren på morgonen?

    C firades med skönsång och presenter av farmor, farfar och syskonen. Vi var nämligen inte hemma på hennes 7-åsdag, vi var i Göteborg och hade opererat lillebror som fått tarmvred Det var ganska hjärtskärande faktiskt att inte vara hos henne på hennes födelsedag, men vi firade henne när vi kom hem dagen efter och det gick bra det med.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?

    Ett pet shophus som hon trånat länge och väl efter, och kanske jämnt skägg med den stora kartongen med pennor, kritor och tuschpennor och papper i olika material och färger som låg däri. För att inte tala om dagboken med hänglås

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?

    Vi har varit bra slitna efter lillebrors operation, och på det en lång period av förkylningar, så C skall få ha ett försenat födelsedags/ halloweenparty här fram i november istället.
  38. 19
    Long time no hear :) Vad roligt att se att gruppen fortfarande håller igång; det är ju snart åtta år sen vi började!! Jag svarar lite om Cornelia när jag ändå är här för en ångs skull:

    1. Hur firades jubilaren på morgonen?

    C firades med skönsång och presenter av farmor, farfar och syskonen. Vi var nämligen inte hemma på hennes 7-åsdag, vi var i Göteborg och hade opererat lillebror som fått tarmvred Det var ganska hjärtskärande faktiskt att inte vara hos henne på hennes födelsedag, men vi firade henne när vi kom hem dagen efter och det gick bra det med.

    2. Vilka presenter var de som ditt barn gillade bäst?

    Ett pet shophus som hon trånat länge och väl efter, och kanske jämnt skägg med den stora kartongen med pennor, kritor och tuschpennor och papper i olika material och färger som låg däri. För att inte tala om dagboken med hänglås

    3. Hade ditt barn barnkalas och i så fall hur gick det till?

    Vi har varit bra slitna efter lillebrors operation, och på det en lång period av förkylningar, så C skall få ha ett försenat födelsedags/ halloweenparty här fram i november istället.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    Men oj vilket drama på födelsedagen! Vad bra att hon får ett kalas lite senare.

    Hur har det gått för lillebror? Hur kom det sig att han fick tarmvred?
  40. 20
    Men oj vilket drama på födelsedagen! Vad bra att hon får ett kalas lite senare.

    Hur har det gått för lillebror? Hur kom det sig att han fick tarmvred?

Liknande trådar

  1. Våra barns överraskning OT
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 09:25
  2. Våra barns datum
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 18:00
  3. Våra barns datum
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 14:11
  4. Våra barns datum
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 14:11
  5. Våra barns dagis
    By Jeann1e in forum _0307 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 16:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar