Gröna linser
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Gröna linser

    har jag liggande i blöt, för att fixa en lunch till mig. Men vad ska jag göra med dem ?!
  2. 1
    Gröna linser har jag liggande i blöt, för att fixa en lunch till mig. Men vad ska jag göra med dem ?!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    koka dem med en lök och ev. petit salé eller en god korv typ Meursault eller sidfläsk...
    Jag brukar inte lägga linser i blött.
  4. 2
    koka dem med en lök och ev. petit salé eller en god korv typ Meursault eller sidfläsk...
    Jag brukar inte lägga linser i blött.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Det stod på paketet att de skulle ligga i blöt en timme, så jag gjorde som det stod. Annars tror jag inte att jag brukar blötlägga linser heller...
    Lök är ett måste! Lardons har jag nog i kylskåpet, det får väl bli nå'n forma av sallad med sådana. Kan man lägga till nå't annat nyttigt... hmm... något som råkar finnas i mina skåp dessutom...
  6. 3
    Det stod på paketet att de skulle ligga i blöt en timme, så jag gjorde som det stod. Annars tror jag inte att jag brukar blötlägga linser heller...
    Lök är ett måste! Lardons har jag nog i kylskåpet, det får väl bli nå'n forma av sallad med sådana. Kan man lägga till nå't annat nyttigt... hmm... något som råkar finnas i mina skåp dessutom...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag skulle lägga les lardons i linser under kokning för smakens skull.
    Du kan äta dem varma då. Sedan kan de ingå i en sallad med en god vinägrett...
  8. 4
    Jag skulle lägga les lardons i linser under kokning för smakens skull.
    Du kan äta dem varma då. Sedan kan de ingå i en sallad med en god vinägrett...

Liknande trådar

  1. Gröna Linser
    By Vittel in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 10:18
  2. Gröna linser
    By CissiNL m J&S in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 17:41
  3. Gröna linser
    By Susanne in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 08:28
  4. Gröna linser
    By Ballerina in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 16:00
  5. Röda/gröna linser???
    By jessica13 in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 13:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar