aktiviteter
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    aktiviteter

    Hur mycket aktiviteter har era barn ? Min tioåring dansar en gång i veckan, hästskötarkurs en gång i veckan ( blir väl ridning sen, jag har spjärnat emot pga kostar mycket pengar å tid men å andra sidan ger ju umgänget med hästar så mycket tillbaka! ) sen spelar hon fiol enligt zuzukimetoden då har hon en grupp lektion å en enskild lektion i veckan. Hon är med i orkester också precis före grupplektionen. Oj va mycket det såg ut när jag skrev ner allt Hon sköter skolan bra å säger att hon inte vill sluta med nåt av ovanstående....Vore kul att se hur andra har det !
  2. 1
    aktiviteter Hur mycket aktiviteter har era barn ? Min tioåring dansar en gång i veckan, hästskötarkurs en gång i veckan ( blir väl ridning sen, jag har spjärnat emot pga kostar mycket pengar å tid men å andra sidan ger ju umgänget med hästar så mycket tillbaka! ) sen spelar hon fiol enligt zuzukimetoden då har hon en grupp lektion å en enskild lektion i veckan. Hon är med i orkester också precis före grupplektionen. Oj va mycket det såg ut när jag skrev ner allt Hon sköter skolan bra å säger att hon inte vill sluta med nåt av ovanstående....Vore kul att se hur andra har det !
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Sonen har slutat med det mesta tills i år. Det han har kvar är kören, två kvällar i veckan, samt judo en timme på helgen. Detta är ändå rätt mycket eftersom skoldagarna är långa nu i fyran plus restid.
    Han gör flera grejer på schemalagd skoltid, som andra kanske har som fritidsaktiviteter (instrumentlektioner, orkester/ensemble, dans, konst, schack).
  4. 2
    Sonen har slutat med det mesta tills i år. Det han har kvar är kören, två kvällar i veckan, samt judo en timme på helgen. Detta är ändå rätt mycket eftersom skoldagarna är långa nu i fyran plus restid.
    Han gör flera grejer på schemalagd skoltid, som andra kanske har som fritidsaktiviteter (instrumentlektioner, orkester/ensemble, dans, konst, schack).
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Mina barn har haft och har fortfarande ganska mycket aktiviteter. Det har jag också, vi trivs med ett aktivt liv. Min 00-a tränar dans och jujutsi samt spelar fiol både enskilt och i orkester. Hon vill gå på scouterna också men får nöja sig med att bara åka med på läger och övernattningar för hon orkar inte en kväll till i vecka. Någon hemmakväll behövs också.
  6. 3
    Mina barn har haft och har fortfarande ganska mycket aktiviteter. Det har jag också, vi trivs med ett aktivt liv. Min 00-a tränar dans och jujutsi samt spelar fiol både enskilt och i orkester. Hon vill gå på scouterna också men får nöja sig med att bara åka med på läger och övernattningar för hon orkar inte en kväll till i vecka. Någon hemmakväll behövs också.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Louise har konståkning 2 gånger i veckan, måndag och lördag.
    Öppet hur i kyrkan på måndagar oxå.
    Kör och flöjt på tisdagar
    Gymnastik på söndagar.
    Detta funkar bra för oss, och för henne. Hon behöver ha aktiviteter dels pga. att hon är lite överviktig. Hon hinner med läxorna, görs på onsdagar på en kvart typ!
  8. 4
    Louise har konståkning 2 gånger i veckan, måndag och lördag.
    Öppet hur i kyrkan på måndagar oxå.
    Kör och flöjt på tisdagar
    Gymnastik på söndagar.
    Detta funkar bra för oss, och för henne. Hon behöver ha aktiviteter dels pga. att hon är lite överviktig. Hon hinner med läxorna, görs på onsdagar på en kvart typ!
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5

    samma här

    Hon gör sina läxor på nolltid...så länge den biten funkar får hon hålla på med sina grejor
  10. 5
    samma här Hon gör sina läxor på nolltid...så länge den biten funkar får hon hålla på med sina grejor
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Paulina går i Musikklass så mycket kör och musik blir det där. Förutom det så dansar hon balett 2 ggr/vecka + assisterar i en grupp för mindre barn, har spelat tvärflöjt men slutade nu precis och hann inte mer än säga adjö förrän de ringde och sa att hon kommit in på piano, så det ska hon börja med nu 1 g/v. Se´n har hon juniorkör i kyrkan 1 g/vecka + Missionskyrkans barnkör 1 g/vecka. Som ni förstår gillar hon dans och musik
  12. 6
    Paulina går i Musikklass så mycket kör och musik blir det där. Förutom det så dansar hon balett 2 ggr/vecka + assisterar i en grupp för mindre barn, har spelat tvärflöjt men slutade nu precis och hann inte mer än säga adjö förrän de ringde och sa att hon kommit in på piano, så det ska hon börja med nu 1 g/v. Se´n har hon juniorkör i kyrkan 1 g/vecka + Missionskyrkans barnkör 1 g/vecka. Som ni förstår gillar hon dans och musik
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Innan hade hon mycket men vi har fått dra ner på det eftersom varken hon eller vi hann med allt. Vår och sommar och tidig höst har hon fotboll, när den säsongen tar slut börjar hon med basket. Hon spelar oxå tvärflöjt men hennes lektioner är på skoltid. Hon har velat fortsätta med scouterna och KUB, men det finns inte så det fungerar med vårat familjeliv eftersom det är fler i familjen som har aktiviteter. Dagarna räcker inte till
  14. 7
    Innan hade hon mycket men vi har fått dra ner på det eftersom varken hon eller vi hann med allt. Vår och sommar och tidig höst har hon fotboll, när den säsongen tar slut börjar hon med basket. Hon spelar oxå tvärflöjt men hennes lektioner är på skoltid. Hon har velat fortsätta med scouterna och KUB, men det finns inte så det fungerar med vårat familjeliv eftersom det är fler i familjen som har aktiviteter. Dagarna räcker inte till
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Karl tränar fotboll 2 ggr/vecka och spelar match varje lördag. Det räcker tycker jag. Han har börjat motsvarigheten till högstadiet här i Frankrike, så det är långa dagar (8-16) och mycket läxor nuförtiden.
  16. 8
    Karl tränar fotboll 2 ggr/vecka och spelar match varje lördag. Det räcker tycker jag. Han har börjat motsvarigheten till högstadiet här i Frankrike, så det är långa dagar (8-16) och mycket läxor nuförtiden.
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9
    Den här terminen blev det rätt späckat schema för sonen. På tisdagar spelar han piano, eftersom det är Suzukipiano så innebär det både ibland även teorilektion samt rätt mycket övande hemma och en del konserter.
    Torsdagar spelar han altfiol först och sen är det orkesterträning senare på eftermiddagen.
    Fredagar är det simträning.
    Troligtvis kommer han att lägga av med fiolen till nästa termin eftersom han tycker att det blir lite väl mycket.

    Kul med en suzukielev till! Har er tioåring hållit på länge? Sonen har spelat piano sen han var sex och håller just nu på att ta sig igenom bok 3.
  18. 9
    Den här terminen blev det rätt späckat schema för sonen. På tisdagar spelar han piano, eftersom det är Suzukipiano så innebär det både ibland även teorilektion samt rätt mycket övande hemma och en del konserter.
    Torsdagar spelar han altfiol först och sen är det orkesterträning senare på eftermiddagen.
    Fredagar är det simträning.
    Troligtvis kommer han att lägga av med fiolen till nästa termin eftersom han tycker att det blir lite väl mycket.

    Kul med en suzukielev till! Har er tioåring hållit på länge? Sonen har spelat piano sen han var sex och håller just nu på att ta sig igenom bok 3.
  19. Medlem sedan
    Jan 2010
    #10
    Hej! Kajsa har spelat sen hon var fem, lillasyster Hilda har spelar också nu så det blir en del övande. Kajsa är "bara" i bok två men vi övar nog inte så mycket som vi borde...
  20. 10
    Hej! Kajsa har spelat sen hon var fem, lillasyster Hilda har spelar också nu så det blir en del övande. Kajsa är "bara" i bok två men vi övar nog inte så mycket som vi borde...

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:49
  2. Aktiviteter
    By Hojhoj in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 21:06
  3. Aktiviteter?
    By elvatolv in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 17:18
  4. Aktiviteter?
    By pösmunken in forum _03 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 22:03
  5. Aktiviteter..
    By tiisa in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar