Tecken på att förlossningen närmar sig?
_1010 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Tecken på att förlossningen närmar sig?

    Jag har varit ganska lugn under hela graviditeten men nu har jag börjat känna av både det ena och det andra men det som mest fångar min uppmärksamhet är att det är toalettbesök allt oftare (för nr 2) och redan idag har jag lyckats vara på toan 3 ggr och klockan är inte ens 12.

    Är det ett tecken? Jag undrar verkligen... har inte direkt ätit något ovanligt eller ändrat matvanor plötsligt.

    Vecka 38+0 idag =)
  2. 1
    Tecken på att förlossningen närmar sig? Jag har varit ganska lugn under hela graviditeten men nu har jag börjat känna av både det ena och det andra men det som mest fångar min uppmärksamhet är att det är toalettbesök allt oftare (för nr 2) och redan idag har jag lyckats vara på toan 3 ggr och klockan är inte ens 12.

    Är det ett tecken? Jag undrar verkligen... har inte direkt ätit något ovanligt eller ändrat matvanor plötsligt.

    Vecka 38+0 idag =)
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    jag har hört att det kan vara så att kroppen tömmer tarmen inför stundande förlossning, man ska väl då vara lös i magen har jag förstått. Dock har jag haft sådana perioder också fast utan att vara lös så att säga

    tror det hängde ihop med att bebis fixerade sig och att det liksom blev mindre plats.

    Men det kan väl vara så att det vankas bebis snart? några fler signaler?
  4. 2
    jag har hört att det kan vara så att kroppen tömmer tarmen inför stundande förlossning, man ska väl då vara lös i magen har jag förstått. Dock har jag haft sådana perioder också fast utan att vara lös så att säga

    tror det hängde ihop med att bebis fixerade sig och att det liksom blev mindre plats.

    Men det kan väl vara så att det vankas bebis snart? några fler signaler?
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Jupps det där med toabesöken stämmer duktigt,så hade jag bet var lös i magen några dagar innan vatten och slempropp gick och det var rätt jobbigt.
    Det är kroppens eget sätt att "ge" lavemang.
    Då är det snart på G kanske....hoppas du snart får snusa bebis:-)
  6. 3
    Jupps det där med toabesöken stämmer duktigt,så hade jag bet var lös i magen några dagar innan vatten och slempropp gick och det var rätt jobbigt.
    Det är kroppens eget sätt att "ge" lavemang.
    Då är det snart på G kanske....hoppas du snart får snusa bebis:-)
  7. Anonym
    #4
    Jag har varit väldigt lös i magen, några dagar nu och igår tyckte min sambo att det var mysko att jag varit och gjort nr 2 sex ggr på en dag och idag tre ggr innan 12, man kan ju alltid hoppas men vill inte hoppas för mycket..

    Annars är det mest mer flytningar, molvärk i ryggslutet och lite smärta i blygdbenen... hm hm hm...
  8. 4
    Jag har varit väldigt lös i magen, några dagar nu och igår tyckte min sambo att det var mysko att jag varit och gjort nr 2 sex ggr på en dag och idag tre ggr innan 12, man kan ju alltid hoppas men vill inte hoppas för mycket..

    Annars är det mest mer flytningar, molvärk i ryggslutet och lite smärta i blygdbenen... hm hm hm...
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Har också hört att det kan vara ett tecken på att det drar ihop sig till utpluppning av bebis!
  10. 5
    Har också hört att det kan vara ett tecken på att det drar ihop sig till utpluppning av bebis!
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Har också hört att det kan vara ett tecken. Och när min förlossning höll på att komma igång för några veckor sen reagerade jag precis som du på att jag var lös i magen och gjorde nummer 2 mycket oftare än vanligt.
  12. 6
    Har också hört att det kan vara ett tecken. Och när min förlossning höll på att komma igång för några veckor sen reagerade jag precis som du på att jag var lös i magen och gjorde nummer 2 mycket oftare än vanligt.
  13. Anonym
    #7
    Det är helt säkert ngt på gång för det brukar vara ett tydligt tecken på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Så räkna med att det kan köra igång snart

    Jag sprang också på toaletten sista två dagarna och gjorde nr2. Fattade det inte då men efteråt kunde jag ju lägga ihop ett och ett
  14. 7
    Det är helt säkert ngt på gång för det brukar vara ett tydligt tecken på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Så räkna med att det kan köra igång snart

    Jag sprang också på toaletten sista två dagarna och gjorde nr2. Fattade det inte då men efteråt kunde jag ju lägga ihop ett och ett
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Hej!
    Är själv i samma sitts, ara det att jag har sprungit mer på toa än vanligt i säkert ene vecka!!!
    Det moler o gör ont i magen o ryggen ner i benen, har ett otroligt tryck ner mot underliv o baken, speciellt när jag sitter på toa, mår illa o är allmänt hängig... mellan ryck av energi då jag "boar".
    Fattar att det snart händer något men har mått så här så länge att jag samtidigt börjar att tvivla
    Har BF 14/10 enl. ultraljudet men enligt mina beräkningar 8/10.
    Någon som känner igen sig???
  16. 8
    Hej!
    Är själv i samma sitts, ara det att jag har sprungit mer på toa än vanligt i säkert ene vecka!!!
    Det moler o gör ont i magen o ryggen ner i benen, har ett otroligt tryck ner mot underliv o baken, speciellt när jag sitter på toa, mår illa o är allmänt hängig... mellan ryck av energi då jag "boar".
    Fattar att det snart händer något men har mått så här så länge att jag samtidigt börjar att tvivla
    Har BF 14/10 enl. ultraljudet men enligt mina beräkningar 8/10.
    Någon som känner igen sig???
  17. Medlem sedan
    Apr 2010
    #9
    Jag känner igen mig! Har bosatt mig inne på toaletten senaste tiden och känner mig allmänt hängig, nästan som om man vore påväg att bli sjuk. Dessutom sover jag vid varje tillfälle jag får (dvs hela nätterna och hela dagarna).

    Vill inte tro för mycket på att det kan vara igång men samtidigt vore det underbart om Lillan ville komma. Enligt UL är det 17:e oktober som är ankomstdatum men enligt senaste mens är det 11:e oktober, hm...
  18. 9
    Jag känner igen mig! Har bosatt mig inne på toaletten senaste tiden och känner mig allmänt hängig, nästan som om man vore påväg att bli sjuk. Dessutom sover jag vid varje tillfälle jag får (dvs hela nätterna och hela dagarna).

    Vill inte tro för mycket på att det kan vara igång men samtidigt vore det underbart om Lillan ville komma. Enligt UL är det 17:e oktober som är ankomstdatum men enligt senaste mens är det 11:e oktober, hm...

Liknande trådar

  1. Tecken på att förlossningen närmar sig
    By Sofia_N in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 16:06
  2. Tecken på att förlossningen närmar sig?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 19:19
  3. förlossningen närmar sig, orolig
    By Anonym in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 14:00
  4. Tecken på att förlossningen är på G
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 04:45
  5. Tecken på att det närmar sig??
    By Fröken Blinka in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 06:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar