10 kg sen skolstarten:)
Vikt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    10 kg sen skolstarten:)

    Tanken var att jag skulle börja på viktväktarna, kostregga och skriva här aktivt, men så blev det inte, jag hade aldrig tid att komma iväg på inskrivning och inte har jag så mycket aff-tid heller. Men jag vet ju att det inte behövs så stor skillnad för att gå ner i vikt, så det jag har gjort är att börja med nya frukostrutiner, yoghurt och musli till frukost eftersom jag äter för mycket när jag äter mackor. Det har dessutom fått en positiv bieffekt nämligen att det tagit bort sötsuget, så jag har inte varit minsta sugen, inte ens när barnen haft godis, har inte ätit godis sen innan skolan började. Sen ser jag till att ha lunchlåda 4-5 dagar i veckan. Försöker att alltid ta en medvetet mindre portion, särskilt om det är en energirik rätt. Jag kan knappt fatta att det är sant, men minus tio är det. Och idag har jag på mig ett par jeans som jag inte suttit bra sen innan julen 2008
    I much prefer whining to counting my blessings!
  2. 1
    10 kg sen skolstarten:) Tanken var att jag skulle börja på viktväktarna, kostregga och skriva här aktivt, men så blev det inte, jag hade aldrig tid att komma iväg på inskrivning och inte har jag så mycket aff-tid heller. Men jag vet ju att det inte behövs så stor skillnad för att gå ner i vikt, så det jag har gjort är att börja med nya frukostrutiner, yoghurt och musli till frukost eftersom jag äter för mycket när jag äter mackor. Det har dessutom fått en positiv bieffekt nämligen att det tagit bort sötsuget, så jag har inte varit minsta sugen, inte ens när barnen haft godis, har inte ätit godis sen innan skolan började. Sen ser jag till att ha lunchlåda 4-5 dagar i veckan. Försöker att alltid ta en medvetet mindre portion, särskilt om det är en energirik rätt. Jag kan knappt fatta att det är sant, men minus tio är det. Och idag har jag på mig ett par jeans som jag inte suttit bra sen innan julen 2008
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2
    Wow..tio kilo, det var inte illa. Grattisgrattis
    När jag var yngre och vill ibland gå ner i vikt (som till exempel när jag skulle gifta mig) gick det som en sång. Det var bara att äta lite mindre och skippa sötsaker. Sedan var det klart.
    Nu är jag en gammal hagga och kilona sitter som berg. Undrar varför?
  4. 2
    Wow..tio kilo, det var inte illa. Grattisgrattis
    När jag var yngre och vill ibland gå ner i vikt (som till exempel när jag skulle gifta mig) gick det som en sång. Det var bara att äta lite mindre och skippa sötsaker. Sedan var det klart.
    Nu är jag en gammal hagga och kilona sitter som berg. Undrar varför?
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    WOW.
    IMPAD. Bra gjort.
  6. 3
    WOW.
    IMPAD. Bra gjort.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Otroligt! Du är jätteduktig, heja dig!!
  8. 4
    Otroligt! Du är jätteduktig, heja dig!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Grattis, vad kul!
  10. 5
    Grattis, vad kul!
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Javisst är det märkligt, det blir svårare och svårare.... nu var väl ärligt talat en 3 kg semesterfluff runt midjan, jag menar hur smart är det att dricka öl när man är törstig? Tack!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    Javisst är det märkligt, det blir svårare och svårare.... nu var väl ärligt talat en 3 kg semesterfluff runt midjan, jag menar hur smart är det att dricka öl när man är törstig? Tack!
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Tack Tack
  14. 7
    Tack Tack
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Tack, jag hoppas att min "flow" håller i sig
  16. 8
    Tack, jag hoppas att min "flow" håller i sig
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Tack
  18. 9
    Tack
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Jättekul! Verkligen bra kämpat! Hur mycket har du tänkt att gå ner? Tänk om det vore så lätt hela tiden!
  20. 10
    Jättekul! Verkligen bra kämpat! Hur mycket har du tänkt att gå ner? Tänk om det vore så lätt hela tiden!
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Jag kör till det rasar

    Nä men ärligt talat så åtminstone 15 kg till, sen kanske försöka jämvikta, även om det finns lite till att ta av. Tack!
  22. 11
    Jag kör till det rasar

    Nä men ärligt talat så åtminstone 15 kg till, sen kanske försöka jämvikta, även om det finns lite till att ta av. Tack!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Stort grattis
  24. 12
    Stort grattis
  25. Medlem sedan
    Feb 2001
    #13
    Wow!! GRATTIS! Vad kul att såna "vanliga" åtgärder ger resultat!! Ett jättegrattis och lycka till med fortsättningen!
  26. 13
    Wow!! GRATTIS! Vad kul att såna "vanliga" åtgärder ger resultat!! Ett jättegrattis och lycka till med fortsättningen!
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    Superbra ju!!! GRATTIS!
  28. 14
    Superbra ju!!! GRATTIS!
  29. Medlem sedan
    Nov 2000
    #15
    Det är ju kanon!! 10 kg är mycket.
  30. 15
    Det är ju kanon!! 10 kg är mycket.

Liknande trådar

  1. Hur har det gått med skolstarten?
    By Monica med 3 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 12:37
  2. Skolstarten närmar sig.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 20:23
  3. Fråga om skolstarten!
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 15:02
  4. Ang. skolstarten
    By mizen in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 13:29
  5. Skolstarten är över (långt !)
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar