Sova/säng-fråga för par
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Sova/säng-fråga för par

    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
  2. 1
    Sova/säng-fråga för par 1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
  3. Salander
    #2
    Ja på alla.
    Varför? Tja man är ett vandjur, kanske?
    Men jag breder ut mig lite mer när han är borta.
    Vilken sida ja hur räknar man? Vänster om du står vid fotänden och tittar.
  4. 2
    Ja på alla.
    Varför? Tja man är ett vandjur, kanske?
    Men jag breder ut mig lite mer när han är borta.
    Vilken sida ja hur räknar man? Vänster om du står vid fotänden och tittar.
  5. monka
    #3
    Ja nu mer men inte där vi bodde innan.
    Ja jag sover i min säng men tar hans kudde
    Borta blir det som det blir bara.

    Och: jag sover inte på samma sida nu som jag gjort förr i andra förhållanden.
  6. 3
    Ja nu mer men inte där vi bodde innan.
    Ja jag sover i min säng men tar hans kudde
    Borta blir det som det blir bara.

    Och: jag sover inte på samma sida nu som jag gjort förr i andra förhållanden.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    ~Ja, jag sover alltid på höger sida, sett från om man står vid fotändan på sängen. Känns fel att ligga på andra sidan.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    ~Ja, nästan jämt. Undantaget om ngt av barnen snor min säng.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    ~Nej, det är inte alls säkert. Då blir det nog mest vem som tar vilken sida.
  8. 4
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    ~Ja, jag sover alltid på höger sida, sett från om man står vid fotändan på sängen. Känns fel att ligga på andra sidan.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    ~Ja, nästan jämt. Undantaget om ngt av barnen snor min säng.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    ~Nej, det är inte alls säkert. Då blir det nog mest vem som tar vilken sida.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Ja på alla tre frågorna. För det känns mest invant.
  10. 5
    Ja på alla tre frågorna. För det känns mest invant.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    :::Jag har sidan närmast dörren. Smidigast så eftersom jag ibland får rusa upp & hjälpa minstingen till toa på natten. Men sambon ligger på samma sänghalva som jag.. så egentligen hade vi inte behövt en 180-säng, det hade räckt med 90

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    :::Ja det gör jag. Hm.. gammal vana?

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    :::Näe, det är nog olika.
  12. 6
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    :::Jag har sidan närmast dörren. Smidigast så eftersom jag ibland får rusa upp & hjälpa minstingen till toa på natten. Men sambon ligger på samma sänghalva som jag.. så egentligen hade vi inte behövt en 180-säng, det hade räckt med 90

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    :::Ja det gör jag. Hm.. gammal vana?

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    :::Näe, det är nog olika.
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    Svar: Ja. Vi har olika madrasser så det skulle bli lite konstigt om vi bytte.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    Svar: Ja. Se ovan!

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    Svar: Nej. Där spelar det ju ingen roll, blir lite som det faller sig bara.
  14. 7
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    Svar: Ja. Vi har olika madrasser så det skulle bli lite konstigt om vi bytte.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    Svar: Ja. Se ovan!

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    Svar: Nej. Där spelar det ju ingen roll, blir lite som det faller sig bara.
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    ** Ja, det gör vi. Eller vi har bytt när vi bytt sovrum, men jag ligger alltid närmast dörren och han längst i i rummet.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    ** Nej, då sover jag på hans sida och gosar in mig i hans kudde. Han är ofta borta må-fr. Jag sover aldrig borta utan honom.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    ** Då kan vi ligga lite hur som helst, gärna på varandra
  16. 8
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    ** Ja, det gör vi. Eller vi har bytt när vi bytt sovrum, men jag ligger alltid närmast dörren och han längst i i rummet.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    ** Nej, då sover jag på hans sida och gosar in mig i hans kudde. Han är ofta borta må-fr. Jag sover aldrig borta utan honom.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    ** Då kan vi ligga lite hur som helst, gärna på varandra
  17. Medlem sedan
    Jan 1999
    #9
    1. Ja, alltid. Vänster sida (om man står och tittar på sängen från fotändan). Jag ligger oftast på höger sida och vill helst ha huvudet vänt från min partner (gillar inte att andas på eller bli andad på) så då måste jag sova på den sidan.

    2. Ja, varför skulle jag ligga i hans säng?

    3. Ja. Av helt vana. Är det enkelsäng som står mot väggen måste jag ha den "öppna" sidan på rätt sida
  18. 9
    1. Ja, alltid. Vänster sida (om man står och tittar på sängen från fotändan). Jag ligger oftast på höger sida och vill helst ha huvudet vänt från min partner (gillar inte att andas på eller bli andad på) så då måste jag sova på den sidan.

    2. Ja, varför skulle jag ligga i hans säng?

    3. Ja. Av helt vana. Är det enkelsäng som står mot väggen måste jag ha den "öppna" sidan på rätt sida
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    Vilka roliga svar!

    Vanan tycks vara en stark makt som är svår att bryta!
  20. 10
    Vilka roliga svar!

    Vanan tycks vara en stark makt som är svår att bryta!
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    - Ja jag sover alltid till vänster om du står vid fotändan och kikar.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    - ja ´fast jag brer ut mig betydligt mer då.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    - Nää det tror jag inte, då är det rena slumpen som avgör.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    - Ja jag sover alltid till vänster om du står vid fotändan och kikar.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    - ja ´fast jag brer ut mig betydligt mer då.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    - Nää det tror jag inte, då är det rena slumpen som avgör.
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    1. Ja det är klart - det är ju _min_ säng, vi har två olika sängar som vi ställt ihop så det finns ingen "min" sida utan det är "min" säng

    2. se ovan

    3. Har inte funderat över det, tror det varierar
  24. 12
    1. Ja det är klart - det är ju _min_ säng, vi har två olika sängar som vi ställt ihop så det finns ingen "min" sida utan det är "min" säng

    2. se ovan

    3. Har inte funderat över det, tror det varierar
  25. Medlem sedan
    Mar 2007
    #13
    Jaså, kudden duger?

    Intressant att du har bytt sida när du bytte förhållande. Hm ... tål att tänkas på.
  26. 13
    Jaså, kudden duger?

    Intressant att du har bytt sida när du bytte förhållande. Hm ... tål att tänkas på.
  27. Medlem sedan
    Mar 2007
    #14
    Intressant att du sover på samma sida hemma, men inte alltid på hotell.
  28. 14
    Intressant att du sover på samma sida hemma, men inte alltid på hotell.
  29. Medlem sedan
    Mar 2007
    #15
    Har börjat förstå det nu. Vanan är viktig!
  30. 15
    Har börjat förstå det nu. Vanan är viktig!
  31. Medlem sedan
    Mar 2007
    #16
    Ok, här har vi en praktisk aspekt. Fast då hade jag ju raskt bytt sida, så sambon fick anledning att gå upp på natten.
  32. 16
    Ok, här har vi en praktisk aspekt. Fast då hade jag ju raskt bytt sida, så sambon fick anledning att gå upp på natten.
  33. Medlem sedan
    Mar 1998
    #17
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    Ja, det är ju min sida.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    Ja, det är ju fortfarande min sida.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    Nej, det vet jag inte, det blir nog som det faller sig. Vet inte det var så länge sen vi bodde på hotell.
    Det är ju inte så noga eftersom det inte är hemma och följaktligen har jag ingen min sida.
  34. 17
    1. Sover ni alltid på samma sida av sängen hemma? Vilken och varför ja/nej?
    Ja, det är ju min sida.

    2. Sover du på samma sida av sängen, även när din partner är borta? Varför ja/nej?
    Ja, det är ju fortfarande min sida.

    3. Sover du på samma sida av sängen när du bor borta/på hotell? Varför ja/nej?
    Nej, det vet jag inte, det blir nog som det faller sig. Vet inte det var så länge sen vi bodde på hotell.
    Det är ju inte så noga eftersom det inte är hemma och följaktligen har jag ingen min sida.
  35. Medlem sedan
    Mar 2007
    #18
    Ja, att byta madrass är ju lite bökigt och att göra det var och varannan kväll är opraktiskt. För att inte tala om tidsödande!

    Men skulle du kunna byta sida om ni byter madrasser _en_ gång?
  36. 18
    Ja, att byta madrass är ju lite bökigt och att göra det var och varannan kväll är opraktiskt. För att inte tala om tidsödande!

    Men skulle du kunna byta sida om ni byter madrasser _en_ gång?
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    Ja på alla

    Jag gillar helt enkelt höger sida av sängen bäst
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 19
    Ja på alla Jag gillar helt enkelt höger sida av sängen bäst
  39. Medlem sedan
    Mar 2007
    #20
    Men som du skriver! *rodnar* Eller menar du våningssäng kanske?
  40. 20
    Men som du skriver! *rodnar* Eller menar du våningssäng kanske?
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilka får sova i er säng? Säng-enkät.
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 22:20
  2. Säng, säng, säng, sova...
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 00:01
  3. säng säng säng sova sova
    By LISU in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 01:22
  4. Sova sova sova säng säng säng!
    By Therese & Theodor in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar