Förskole start!
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Förskole start!

    I går började Mejas inskolning. Hon var där med pappa en timme och röjde runt inne - lekte med allt hon hittade!
    I dag var de ute första stunden och hon knatade iväg och åkte rutchkana i andra änden av gården utan mig så ena pedagogen fick hjälpa henne. Efter ett tag kom hon och kollade så att jag var kvar och gav mig en kram sen kollade hon runt lite till på egen hand.
    När de gick in var det vattenlek en stund då de fick plaska och hälla vatten i baljor - jättekul när första blygheten lagt sig så hon blev jätteblöt.

    Det märks att alla besök på öppna förskolan och på förskolegården har bidragit till att hon vågar undersöka och upptäcka saker själv!

    Vi har lite lyxigt nu då de har öppnat 2 nya avdelningar på förskolan till alla nya barn så är det bara 9 barn på hennes avdelning nu så de här dagarna har det varit 5-6 barn där och det är 3 pedagoger som jobbar på avdelningen! Det ska fyllas på med nya barn eftehand, men det känns toppen att det är så lugnt till en början. De samarbetar med 2 andra avdelningar så de får träffa andra barn och vuxna men de är ju uppdelade en hel del också.
    Lycklig mamma till busungen Meja 090605 och lilla Ronja 110826
  2. 1
    Förskole start! I går började Mejas inskolning. Hon var där med pappa en timme och röjde runt inne - lekte med allt hon hittade!
    I dag var de ute första stunden och hon knatade iväg och åkte rutchkana i andra änden av gården utan mig så ena pedagogen fick hjälpa henne. Efter ett tag kom hon och kollade så att jag var kvar och gav mig en kram sen kollade hon runt lite till på egen hand.
    När de gick in var det vattenlek en stund då de fick plaska och hälla vatten i baljor - jättekul när första blygheten lagt sig så hon blev jätteblöt.

    Det märks att alla besök på öppna förskolan och på förskolegården har bidragit till att hon vågar undersöka och upptäcka saker själv!

    Vi har lite lyxigt nu då de har öppnat 2 nya avdelningar på förskolan till alla nya barn så är det bara 9 barn på hennes avdelning nu så de här dagarna har det varit 5-6 barn där och det är 3 pedagoger som jobbar på avdelningen! Det ska fyllas på med nya barn eftehand, men det känns toppen att det är så lugnt till en början. De samarbetar med 2 andra avdelningar så de får träffa andra barn och vuxna men de är ju uppdelade en hel del också.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Så har vi det också, 5-6 barn där varje dag och 3 pedagoger, känns lyxigt. Dottern har bara varit ledsen 2 gånger vid lämning i övrigt klarar hon sig galant. Leker, sover och äter som om hon aldrig gjort annat än att gå på dagis. Och vi har inte tillbringat en minut på öppna förskolan .
  4. 2
    Så har vi det också, 5-6 barn där varje dag och 3 pedagoger, känns lyxigt. Dottern har bara varit ledsen 2 gånger vid lämning i övrigt klarar hon sig galant. Leker, sover och äter som om hon aldrig gjort annat än att gå på dagis. Och vi har inte tillbringat en minut på öppna förskolan .
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Låter ju jättebra. Perfekt start på dagis!
  6. 3
    Låter ju jättebra. Perfekt start på dagis!

Liknande trådar

  1. Den där förskole-hetsen!
    By vintervår2 in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 09:42
  2. Betalar man förskole...
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 12:57
  3. Lön - förskole-/lågstadielärare?
    By Åsa m grek4an in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 00:19
  4. Vad gör en förskole pedagog ?
    By Linda m. 4 barn in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 06:24
  5. Förskole klass!
    By Issa med B00 och M03 in forum _00 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar