Namn??? *Nyfiken*
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Namn??? *Nyfiken*

    Är det inte dags att börja avslöja lite vilka namn man har tänkt på till sin bebbe? SÅÅÅ hemligt kan det väl inte vara ?

    Därför börjar jag o hoppas att fler här vågar hänga på...

    Blir det en pojke så blir det nog Mattis som tilltalsnamn.
    Blir det en flicka så blir det antingen Alva eller Alice...

    Sådär!!! De var väl inte så svårt ?
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  2. 1
    Namn??? *Nyfiken* Är det inte dags att börja avslöja lite vilka namn man har tänkt på till sin bebbe? SÅÅÅ hemligt kan det väl inte vara ?

    Därför börjar jag o hoppas att fler här vågar hänga på...

    Blir det en pojke så blir det nog Mattis som tilltalsnamn.
    Blir det en flicka så blir det antingen Alva eller Alice...

    Sådär!!! De var väl inte så svårt ?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Pojke: Hugo
    flicka: alice
    de namnen har vi haft hela tiden, även Alva är med som flickalternativ
  4. 2
    Pojke: Hugo
    flicka: alice
    de namnen har vi haft hela tiden, även Alva är med som flickalternativ
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Hm.. vi är rätt hemliga med namnet i vår umgängeskrets och till våra familjer. Knappt någon förutom våra mammor och min son+hans pappa som vet vad vi har tänkt för namn.
    Dels blir jag så himla ledsen om någon klankar ner på namnet vi valt (vilket hände med förra favorit namnet och då tappade vi lusten till det) samt jag är nojjig att någon ska "sno" vårt namn hehe.
    Men jag hoppas ingen jag känner läser här inne så....
    Han ska heta Sigge! Sen är det inte 100 vad det blir i andra o tredje namn antingen SIGGE Harry Lars (släktnamn från sambons pappa o farfar) eller SIGGE Harry Marley (fortsätter på "musik-temat! jag hade med första sonen som heter Iggy).
    Jag hejjar på sista alternativet men vi får se hur det blir
  6. 3
    Hm.. vi är rätt hemliga med namnet i vår umgängeskrets och till våra familjer. Knappt någon förutom våra mammor och min son+hans pappa som vet vad vi har tänkt för namn.
    Dels blir jag så himla ledsen om någon klankar ner på namnet vi valt (vilket hände med förra favorit namnet och då tappade vi lusten till det) samt jag är nojjig att någon ska "sno" vårt namn hehe.
    Men jag hoppas ingen jag känner läser här inne så....
    Han ska heta Sigge! Sen är det inte 100 vad det blir i andra o tredje namn antingen SIGGE Harry Lars (släktnamn från sambons pappa o farfar) eller SIGGE Harry Marley (fortsätter på "musik-temat! jag hade med första sonen som heter Iggy).
    Jag hejjar på sista alternativet men vi får se hur det blir
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Vi har ingen aning. Alice och Felicia hade vi först som förslag men sen sa BM att det var två killar så då var vi tillbaka på noll igen. Jag föreslog John men det var maken tveksam till, han föreslog Åke men jag vill att det ska funka internationellt. Andranamnen känns lättare, bara norpa släktnamnen rakt av. Tilltalsnamn däremot, och så måste vi till på köpet komma fram till två lika bra och fina... Håhåjaja
  8. 4
    Vi har ingen aning. Alice och Felicia hade vi först som förslag men sen sa BM att det var två killar så då var vi tillbaka på noll igen. Jag föreslog John men det var maken tveksam till, han föreslog Åke men jag vill att det ska funka internationellt. Andranamnen känns lättare, bara norpa släktnamnen rakt av. Tilltalsnamn däremot, och så måste vi till på köpet komma fram till två lika bra och fina... Håhåjaja
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Har bara flicknamn...

    Har liksom inte hittat något som passar oss i smak om de blir en med snopp.. haha!!
    Men.. dom flicknamnen som vi fastnat för är:
    *Wira eller Matilda..

    Sen får vi se..
    Spännande är de iallafall!!
    Kram!
  10. 5
    Har bara flicknamn... Har liksom inte hittat något som passar oss i smak om de blir en med snopp.. haha!!
    Men.. dom flicknamnen som vi fastnat för är:
    *Wira eller Matilda..

    Sen får vi se..
    Spännande är de iallafall!!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6
    Jag har redan avslöjat mig tidigare men kan göra det igen. Vi har bara Charlie här, jag känner mig inte helt tillfreds med det då jag hellst skulle vilja ha ett trestavigt eller mer som de andra men vi får väl se hur det blir det kanske ploppar upp något bra, alla förslag är välkomna...
  12. 6
    Jag har redan avslöjat mig tidigare men kan göra det igen. Vi har bara Charlie här, jag känner mig inte helt tillfreds med det då jag hellst skulle vilja ha ett trestavigt eller mer som de andra men vi får väl se hur det blir det kanske ploppar upp något bra, alla förslag är välkomna...
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Vi har inte ett enda tilltalsnamn på g
    Har varit så varje gång så vi kommer nog på ngt tillslut.

    Andranamn tror vi blir
    flicka: Ella, Josephine (efter sambons mormor och efter mig)
    pojke: Alexander och ngt mer släktnamn (efter min farfar)
  14. 7
    Vi har inte ett enda tilltalsnamn på g
    Har varit så varje gång så vi kommer nog på ngt tillslut.

    Andranamn tror vi blir
    flicka: Ella, Josephine (efter sambons mormor och efter mig)
    pojke: Alexander och ngt mer släktnamn (efter min farfar)
  15. S-mamman
    #8

    Hmm...

    Får vi en tjej blir det antagligen en Eira, även om maken varit lite tveksam eftersom han associerar till "eiravallen"....vilken jag aldrig ens hört talas om. Jaja. Eira it is.
    Killnamn är värre den här gången.... Hittar inget som känns helt rätt. Syskonen tycker Thomas.... Men nääää.
    Själv gillar jag bl.a Love och Alve, men som sagt, inget känns helt rätt...får hoppas på en tjej helt enkelt.
  16. 8
    Hmm... Får vi en tjej blir det antagligen en Eira, även om maken varit lite tveksam eftersom han associerar till "eiravallen"....vilken jag aldrig ens hört talas om. Jaja. Eira it is.
    Killnamn är värre den här gången.... Hittar inget som känns helt rätt. Syskonen tycker Thomas.... Men nääää.
    Själv gillar jag bl.a Love och Alve, men som sagt, inget känns helt rätt...får hoppas på en tjej helt enkelt.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    vi har varit ganska så veliga den här gången men nu lutar det åt Amanda eller Rasmus spänningen fortsätter....
  18. 9
    vi har varit ganska så veliga den här gången men nu lutar det åt Amanda eller Rasmus spänningen fortsätter....
  19. Medlem sedan
    Jan 2010
    #10
    Eftersom vi vet att det är en lillebror, så har vi bara gnetat pojknamn.... SVÅRT! Hade varit lättare med ett tjejnamn.
    Men Anton, Hugo, Kevin, Lukas är väl de vi fastnat för mest... Är lite inne på Kevin.... men nää.. så här osäker har jag aldrig varit :O
  20. 10
    Eftersom vi vet att det är en lillebror, så har vi bara gnetat pojknamn.... SVÅRT! Hade varit lättare med ett tjejnamn.
    Men Anton, Hugo, Kevin, Lukas är väl de vi fastnat för mest... Är lite inne på Kevin.... men nää.. så här osäker har jag aldrig varit :O
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Ja det här med namn e inte lätt!!!
    Men blir det en tjej blir det nog; Elsa eller Vilma
    Blir det en kille blir det nog; Hannes eller Ludvig
  22. 11
    Ja det här med namn e inte lätt!!!
    Men blir det en tjej blir det nog; Elsa eller Vilma
    Blir det en kille blir det nog; Hannes eller Ludvig
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Ohhh så svårt. Vi har inte alls bestämt, men konstigt nog känns det lättare med tjejnamn trotts tre flickor redan

    Vi brukar inte ha bestämt innan, men vi har pratat om att om det är en tjej så Alice och är det en kille så Axel, Anton, Albin, Agotl. Så otroligt svårt, men vi får väl se vad som tittar ut och hur det känns då.
  24. 12
    Ohhh så svårt. Vi har inte alls bestämt, men konstigt nog känns det lättare med tjejnamn trotts tre flickor redan

    Vi brukar inte ha bestämt innan, men vi har pratat om att om det är en tjej så Alice och är det en kille så Axel, Anton, Albin, Agotl. Så otroligt svårt, men vi får väl se vad som tittar ut och hur det känns då.
  25. Medlem sedan
    May 2010
    #13

    Vi har nog inte riktigt bestämt oss.

    Men eftersom barnet får sambons efternamn, så tycker jag förstås att jag ska ha sista ordet när det gäller förnmnet. Då blir det så här:

    Flicka: Mira
    Pojke: Marius

    Fast arbetsnamnet Pix kommer nog att hänga med ett tag, det är ordentligt invant vi det här laget.
  26. 13
    Vi har nog inte riktigt bestämt oss. Men eftersom barnet får sambons efternamn, så tycker jag förstås att jag ska ha sista ordet när det gäller förnmnet. Då blir det så här:

    Flicka: Mira
    Pojke: Marius

    Fast arbetsnamnet Pix kommer nog att hänga med ett tag, det är ordentligt invant vi det här laget.
  27. Medlem sedan
    Jan 2010
    #14
    Oj oj jättesvårt! Var lite kul när jag gjorde test när man ska skriva i mammans och pappans namn så får man förslag. På kille fick vi Frans och det har vi ju redan döpt vår katt till! Min systers barn på 5 år tycker bäbisen ska heta Hugo ( som hans enda kusin åt andra hållet redan heter) eller Hugo-Lena! Nja tror det blir nått annat! Själv har jag Iris eller Hedda som favorit kille lite svårare Ilon eller Harry kanske inget av förslagen har fått sambon att jubla men jag vet att han vill träffa bäbis först. Jag har dock sagt att han får tänka ut lite innan. Så vi lär nog inte ha namn klart de första dagarna utan känna efter lite.
  28. 14
    Oj oj jättesvårt! Var lite kul när jag gjorde test när man ska skriva i mammans och pappans namn så får man förslag. På kille fick vi Frans och det har vi ju redan döpt vår katt till! Min systers barn på 5 år tycker bäbisen ska heta Hugo ( som hans enda kusin åt andra hållet redan heter) eller Hugo-Lena! Nja tror det blir nått annat! Själv har jag Iris eller Hedda som favorit kille lite svårare Ilon eller Harry kanske inget av förslagen har fått sambon att jubla men jag vet att han vill träffa bäbis först. Jag har dock sagt att han får tänka ut lite innan. Så vi lär nog inte ha namn klart de första dagarna utan känna efter lite.
  29. Medlem sedan
    Mar 2010
    #15
    För oss var det klart sedan långt tillbaka att blir det en flicka (vilket det nu ska bli) så ska hon heta Linnéa. Mannens farmor heter det och min älskade mormor hette det i andra namn, så där har det aldrig varit någon tvekan.
    Andra namnet blir Emma efter min lillasyster.

    Pojknamnet som vi efter mycket diskussion kom överens om blev Emil, nästa bebis kanske
  30. 15
    För oss var det klart sedan långt tillbaka att blir det en flicka (vilket det nu ska bli) så ska hon heta Linnéa. Mannens farmor heter det och min älskade mormor hette det i andra namn, så där har det aldrig varit någon tvekan.
    Andra namnet blir Emma efter min lillasyster.

    Pojknamnet som vi efter mycket diskussion kom överens om blev Emil, nästa bebis kanske
  31. Medlem sedan
    Dec 2007
    #16
    Benjamin blir namnet för oss!

    Vi har klurat läääänge... Då våra tre andra barn har långa namn. Sebastian, Josephine och Alexander. Ville vi ha ett långt namn även denna gång. Vi hittade dock inte ett till pojknamn som vi tyckte om på 9 bokstäver så vi nöjer oss med 8
  32. 16
    Benjamin blir namnet för oss!

    Vi har klurat läääänge... Då våra tre andra barn har långa namn. Sebastian, Josephine och Alexander. Ville vi ha ett långt namn även denna gång. Vi hittade dock inte ett till pojknamn som vi tyckte om på 9 bokstäver så vi nöjer oss med 8
  33. Medlem sedan
    Oct 2005
    #17
    Godmorgon...

    Hade gärna svarat men det är totalt stopp i huvudet.
    Jag va så säker på att det skulle va en liten pojke men efter 3 ul så ger jag mig det e en liten flicka där inne =)

    Det enda jag vill är att det ska passa ihop något så där med min andra dotters namn som e Molly.. så kommer ni på något så e jag tacksam för tips..
  34. 17
    Godmorgon...

    Hade gärna svarat men det är totalt stopp i huvudet.
    Jag va så säker på att det skulle va en liten pojke men efter 3 ul så ger jag mig det e en liten flicka där inne =)

    Det enda jag vill är att det ska passa ihop något så där med min andra dotters namn som e Molly.. så kommer ni på något så e jag tacksam för tips..
  35. Medlem sedan
    Mar 2007
    #18
    Inte en lätt sits du hamnat i
  36. 18
    Inte en lätt sits du hamnat i
  37. Medlem sedan
    Mar 2007
    #19
    Milla Var det namn som dök upp när jag lästa vad din andra dotter heter.
  38. 19
    Milla Var det namn som dök upp när jag lästa vad din andra dotter heter.
  39. Medlem sedan
    Mar 2007
    #20
    Så roligt att läsa vad ni andra har valt/funderar på.

    Själv är det MILCCA Karin Evelyn eller JACHOB Albert Bertil

    Första namnen matchar syskonen sen är det släkt namn och det sista från mig eller maken.
  40. 20
    Så roligt att läsa vad ni andra har valt/funderar på.

    Själv är det MILCCA Karin Evelyn eller JACHOB Albert Bertil

    Första namnen matchar syskonen sen är det släkt namn och det sista från mig eller maken.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mera nyfiken.... namn då????
    By Ugbl in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 00:01
  2. Namn-nyfiken!!!
    By Emilise in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:52
  3. pbsthlm...nyfiken, nyfiken...
    By K-line in forum Bilsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:22
  4. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
  5. Nyfiken på ett namn
    By nyfiken JessicaF in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar