Panikartat slut på gårdagen...
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Panikartat slut på gårdagen...

    Minst sagt..
    Värkarna tog i mer o mer, o jag sa till sambon att vi ska nog försöka få lite sömn o vila, för de känns som att de satt igång på riktigt nu.. O han höll med!
    Efter drygt 30 i minuter i liggande läge kännde jag bara- Jag MÅSTE på toa!
    På väg dit känner jag hur de rinner till o jag tänker- Hmm.. gick vattnet?!
    Väl inne på toa utbryter lite panik, dr är inte vatten..
    De är BLOD! De simmar på bindan o droppar ner i toa! Herre min skapare, rpoat till sambon att ringa förlossningen o meddela att vi är på ingång, och så börjar jag tok skaka!! Skakar som ett asplöv o har lite svårt att hålla tebax gråten!
    BM på förlossningen är hur lugn o go som helst! Kom in på en kontroll, men de är vanligt att förlossningen startar med blödning meddelar hon mig över tele..

    Väl inne så blir de kontroll av urin och bltr, allt ser bra ut, blir satt i kurva och de visar och registrerar fina rätt kraftiga värkar som kommer 3 st på 10 minuter, som de ska vara vid förlossning.. Andas på så gott jag kan o är nöjd med vad jag gör! Hon kollar bindan (blöjan) o konstaterar blödningen och känner efter om något hänt!
    BMs undersökning visar att de är öppet för 2 fingrar, utplånad tapp och buktande hinnblåsa!
    Oj tänkte jag! De är verkligen i gång!!
    Får förlossningssal och BM är verkligen hur go som helst! Till slut får jag iallafall tabletter mot blödningen och 2 citodon..
    De stannar av!
    Nu på morgonen har jag träffat samma BM jag hade när jag födde barn för 4 år sedan, och hon är bara FÖR MYSIG! Oj villken kvinna!!
    Även träffat Läkaren, som gjort undersökning med UL...
    Läkarens UL undersökning Visade att de är 2 cm av tappen kvar och att den är Helt sluten!
    Blir hemskickad med orden och att jag lovat att återkomma OM de skulle ta fart igen..
    Jag sambon o min BM går tebax till rummet.. väl där så tittar BM på mig o frågar hur de är, varpå jag bryter ihopå o börjar tokgråta, hon lutar sig fram, kramar mig och gråter en skvätt med mig..
    Kan väl knappast säga att jag INTE gillar denna kvinna! Så otroligt mjuk o underbar!!
    Jag sa till henne att de värsta är inte att denna förlossning bara kommer ta lååååång tid, utan att jag hela tiden får olika bud.. Jag vet ju inte hur mycket eller ens OM jag är öppen! DE känns så jäkla surt!
    Har ju GBS, så jag känner mig bra kluven!
    Iallafall är jag hemma nu, har sovit några timmar, och blödningen är så gott som borta, men, mensvärk o lätta värkar om jag reser mig osv...

    Får se.. Kanske blir de tredje natten gillt?!?

    Kramar o Tuuusen tack för alla era tummar o tankar!!
  2. 1
    Panikartat slut på gårdagen... Minst sagt..
    Värkarna tog i mer o mer, o jag sa till sambon att vi ska nog försöka få lite sömn o vila, för de känns som att de satt igång på riktigt nu.. O han höll med!
    Efter drygt 30 i minuter i liggande läge kännde jag bara- Jag MÅSTE på toa!
    På väg dit känner jag hur de rinner till o jag tänker- Hmm.. gick vattnet?!
    Väl inne på toa utbryter lite panik, dr är inte vatten..
    De är BLOD! De simmar på bindan o droppar ner i toa! Herre min skapare, rpoat till sambon att ringa förlossningen o meddela att vi är på ingång, och så börjar jag tok skaka!! Skakar som ett asplöv o har lite svårt att hålla tebax gråten!
    BM på förlossningen är hur lugn o go som helst! Kom in på en kontroll, men de är vanligt att förlossningen startar med blödning meddelar hon mig över tele..

    Väl inne så blir de kontroll av urin och bltr, allt ser bra ut, blir satt i kurva och de visar och registrerar fina rätt kraftiga värkar som kommer 3 st på 10 minuter, som de ska vara vid förlossning.. Andas på så gott jag kan o är nöjd med vad jag gör! Hon kollar bindan (blöjan) o konstaterar blödningen och känner efter om något hänt!
    BMs undersökning visar att de är öppet för 2 fingrar, utplånad tapp och buktande hinnblåsa!
    Oj tänkte jag! De är verkligen i gång!!
    Får förlossningssal och BM är verkligen hur go som helst! Till slut får jag iallafall tabletter mot blödningen och 2 citodon..
    De stannar av!
    Nu på morgonen har jag träffat samma BM jag hade när jag födde barn för 4 år sedan, och hon är bara FÖR MYSIG! Oj villken kvinna!!
    Även träffat Läkaren, som gjort undersökning med UL...
    Läkarens UL undersökning Visade att de är 2 cm av tappen kvar och att den är Helt sluten!
    Blir hemskickad med orden och att jag lovat att återkomma OM de skulle ta fart igen..
    Jag sambon o min BM går tebax till rummet.. väl där så tittar BM på mig o frågar hur de är, varpå jag bryter ihopå o börjar tokgråta, hon lutar sig fram, kramar mig och gråter en skvätt med mig..
    Kan väl knappast säga att jag INTE gillar denna kvinna! Så otroligt mjuk o underbar!!
    Jag sa till henne att de värsta är inte att denna förlossning bara kommer ta lååååång tid, utan att jag hela tiden får olika bud.. Jag vet ju inte hur mycket eller ens OM jag är öppen! DE känns så jäkla surt!
    Har ju GBS, så jag känner mig bra kluven!
    Iallafall är jag hemma nu, har sovit några timmar, och blödningen är så gott som borta, men, mensvärk o lätta värkar om jag reser mig osv...

    Får se.. Kanske blir de tredje natten gillt?!?

    Kramar o Tuuusen tack för alla era tummar o tankar!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Förstår att det känns jobbigt att inte veta... Men snart är det på riktigt ska du se. Jag har tänkt på dig idag då jag var in till E-tuna en sväng... Vi hoppas på att det verkligen är på riktigt snart... KRAM
  4. 2
    Förstår att det känns jobbigt att inte veta... Men snart är det på riktigt ska du se. Jag har tänkt på dig idag då jag var in till E-tuna en sväng... Vi hoppas på att det verkligen är på riktigt snart... KRAM
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    oj vad jobbigt. Känner dock igen mig från jag födde min dotter för 9 år sen. Vaknade som du med blödning, panik, in till förlossningen. Undersökningar hit o dit, öppen 3-4 cm + sammandragningar, blödning upphör, hemskickad på permission o då gick det 10 dagar till innan dottern föddes. Kan tydligen hända o inte helt ovanligt sa de. Jag hoppas verkligen att du slipper vänta så länge, jag tror du får bebbe inom ett par dagar.

    Kram !
  6. 3
    oj vad jobbigt. Känner dock igen mig från jag födde min dotter för 9 år sen. Vaknade som du med blödning, panik, in till förlossningen. Undersökningar hit o dit, öppen 3-4 cm + sammandragningar, blödning upphör, hemskickad på permission o då gick det 10 dagar till innan dottern föddes. Kan tydligen hända o inte helt ovanligt sa de. Jag hoppas verkligen att du slipper vänta så länge, jag tror du får bebbe inom ett par dagar.

    Kram !
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Ojdå... det låter ju jobbigt att aldrig få några klara svar.
    Jag var med om samma sak med min son, blod och värkar och blev jätteskraj. Sen efter flera timmar avstannade allt och vi fick åka hem och komma tillbaks 12 timmar senare.. Först då ville han kika ut.
    Hoppas verkligen att det tar fart på riktigt nu så du slipper gå och ha ont.
    Kram!
  8. 4
    Ojdå... det låter ju jobbigt att aldrig få några klara svar.
    Jag var med om samma sak med min son, blod och värkar och blev jätteskraj. Sen efter flera timmar avstannade allt och vi fick åka hem och komma tillbaks 12 timmar senare.. Först då ville han kika ut.
    Hoppas verkligen att det tar fart på riktigt nu så du slipper gå och ha ont.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5

    Fy..

    ..vad jobbigt för er...att det ska luras sådär...

    Kom dottern för tidigt eller är det bara denna grav det har dragit igån 4 veckor innan?
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  10. 5
    Fy.. ..vad jobbigt för er...att det ska luras sådär...

    Kom dottern för tidigt eller är det bara denna grav det har dragit igån 4 veckor innan?
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Sänder dig en massa kramar och fortsätter hålla tummarna.
  12. 6
    Sänder dig en massa kramar och fortsätter hålla tummarna.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Fy det måste ju vara jättejobbigt! Styrkekramar till dig. Kram
  14. 7
    Fy det måste ju vara jättejobbigt! Styrkekramar till dig. Kram
  15. S-mamman
    #8
    Usch vad jobbigt med så många falsklarm! Fick du nån förklaring till att bm kunde ha känt så knas? Har man öppnat sig kan det ju iofs gå ihop igen, har varit med om det själv, men tappen borde ju inte kunna växa ut igen iaf!!!
    Konstigt...
    Försökte dom stoppa upp det avsiktligt eller varför fick du citodon?
    Hoppas verkligen du slipper fler liknande incidenter!
  16. 8
    Usch vad jobbigt med så många falsklarm! Fick du nån förklaring till att bm kunde ha känt så knas? Har man öppnat sig kan det ju iofs gå ihop igen, har varit med om det själv, men tappen borde ju inte kunna växa ut igen iaf!!!
    Konstigt...
    Försökte dom stoppa upp det avsiktligt eller varför fick du citodon?
    Hoppas verkligen du slipper fler liknande incidenter!
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Nämen! Va du i stan idag!

    Vad roligt! Säg till nästa gång, så.. Bokar vi in en date!

    Jaa.. jag hoppas verkligen att de är dax snart.. kommer ju liksom inte orka själv förlossningen om de ska hålla på så här länge till..
    De har börjat lite smått igen.. så.. jaaa.. vänta o se helt enkelt..

    Kramar om!!
  18. 9
    Nämen! Va du i stan idag! Vad roligt! Säg till nästa gång, så.. Bokar vi in en date!

    Jaa.. jag hoppas verkligen att de är dax snart.. kommer ju liksom inte orka själv förlossningen om de ska hålla på så här länge till..
    De har börjat lite smått igen.. så.. jaaa.. vänta o se helt enkelt..

    Kramar om!!
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    10 dagar!?

    Oj da.. men gud! Öppen så pass mycket o ändå gå 10 dagar..
    Hmm.. de tror man ju liksom inte.. på nått sätt så tycker jag att de borde liksom komma igång o fortskrida när de väl har börjar öppna sig...
    Men.. nu är jag fasen trött på detta.. vill orka förlossningen också..
    Hmm..
    Har ju börjat lite smått igen, så.. vi får väl se..

    Kramar om!!!
  20. 10
    10 dagar!? Oj da.. men gud! Öppen så pass mycket o ändå gå 10 dagar..
    Hmm.. de tror man ju liksom inte.. på nått sätt så tycker jag att de borde liksom komma igång o fortskrida när de väl har börjar öppna sig...
    Men.. nu är jag fasen trött på detta.. vill orka förlossningen också..
    Hmm..
    Har ju börjat lite smått igen, så.. vi får väl se..

    Kramar om!!!
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11

    12 timmar efter avstannande??

    Kom han ut 12 timmar senare, eller startade de om då?
    Har börjat få lite värkar igen..
    O tänker nog inte ta någon alvedon... bad får jag ju inte, med tanke på blödningen.. men.. dusch blir de väl sen..
    Åh, vill bara att de ska vara slut på allt skit nu! Antingen eller liksom.. annars kan de vara!
    Har lite onda stickningar i ena sidan.. får se vart de tar vägen..
    Vill träffa mini... Längtar efter o se vem de är där inne...

    Mamma (bebisens mormor) tror att den kommer att komma innan helgen är slut.. men.. jag är fasen skeptisk,, skulle vara mys.. men.. njaaae... tror inte riktigt på de....

    Kramar om!!
  22. 11
    12 timmar efter avstannande?? Kom han ut 12 timmar senare, eller startade de om då?
    Har börjat få lite värkar igen..
    O tänker nog inte ta någon alvedon... bad får jag ju inte, med tanke på blödningen.. men.. dusch blir de väl sen..
    Åh, vill bara att de ska vara slut på allt skit nu! Antingen eller liksom.. annars kan de vara!
    Har lite onda stickningar i ena sidan.. får se vart de tar vägen..
    Vill träffa mini... Längtar efter o se vem de är där inne...

    Mamma (bebisens mormor) tror att den kommer att komma innan helgen är slut.. men.. jag är fasen skeptisk,, skulle vara mys.. men.. njaaae... tror inte riktigt på de....

    Kramar om!!
  23. Medlem sedan
    Oct 2005
    #12

    Verkligen!!

    Man vill ju orka hela vägen till bebis är på magen.. de tar ju på krafterna liksom..
    Alva kom i vecka 38, så lite tidigt, men ändå fullgången..
    HAr ju då som nu, GBS- som i sin tur ibland ger prematura förlossningar..
    Förmodligen är de pga GBSen som de startat nu...
    Har onda värkar nu också.. men.. dom tar inte tag på samma sätt som igår... tar de lugnt.. har ju köpt en stooooor påse med godis..
    O har precis tryckt en stooooooooor portion med Kykling m. champinjoner o bambuskott.. från Min Palace! Kan ju inte bli bättre! mmmumms!

    Kramar om!
  24. 12
    Verkligen!! Man vill ju orka hela vägen till bebis är på magen.. de tar ju på krafterna liksom..
    Alva kom i vecka 38, så lite tidigt, men ändå fullgången..
    HAr ju då som nu, GBS- som i sin tur ibland ger prematura förlossningar..
    Förmodligen är de pga GBSen som de startat nu...
    Har onda värkar nu också.. men.. dom tar inte tag på samma sätt som igår... tar de lugnt.. har ju köpt en stooooor påse med godis..
    O har precis tryckt en stooooooooor portion med Kykling m. champinjoner o bambuskott.. från Min Palace! Kan ju inte bli bättre! mmmumms!

    Kramar om!
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Kramar tillbaka

    och tackar så jätte mycket!!!

    Kraaaamar!!!
  26. 13
    Kramar tillbaka och tackar så jätte mycket!!!

    Kraaaamar!!!
  27. Medlem sedan
    Oct 2005
    #14

    Ja, kul är de ju verkligen inte...

    O på allt detta med blandade kännslor, orken som tryter och så, så finns de dom i ens närhet som hetsar upp sig och typ "skäller" på mig och tycker att JAG ska se till att bebis stannar kvar i magen till iallafall MINST vecka 37... Precis som att de alltid går att fixa..
    Nää.. dom har jag slutat prata med nu iallafall.. kan inte ta skit o må skit på samma gång! Någonstans får man sätta stopp!

    Kramar om!!
  28. 14
    Ja, kul är de ju verkligen inte... O på allt detta med blandade kännslor, orken som tryter och så, så finns de dom i ens närhet som hetsar upp sig och typ "skäller" på mig och tycker att JAG ska se till att bebis stannar kvar i magen till iallafall MINST vecka 37... Precis som att de alltid går att fixa..
    Nää.. dom har jag slutat prata med nu iallafall.. kan inte ta skit o må skit på samma gång! Någonstans får man sätta stopp!

    Kramar om!!
  29. på besök från dec
    #15
    hej!
    låter jobbigt att ha det så som du har det,men om man är omföderska så kan man gå öppen ett par cm utan att det drar igång,inte för att dra ner dej
    men det låter lite som det kanske är kroppen som tränar en del efter som du fortfarande är helt sluten.
    jag gick öppen med min 3:a 2v innan det startade på riktigt så när det gäller kroppen så vet man aldrig.
    hoppas att du får sova nu & att det lungnar ner sej ett tag nu så den lille får växa till sej & bli lite fetare innan den kommer ut till kylan som sveper in här över landet.
    kram på dej & lycka till
  30. 15
    hej!
    låter jobbigt att ha det så som du har det,men om man är omföderska så kan man gå öppen ett par cm utan att det drar igång,inte för att dra ner dej
    men det låter lite som det kanske är kroppen som tränar en del efter som du fortfarande är helt sluten.
    jag gick öppen med min 3:a 2v innan det startade på riktigt så när det gäller kroppen så vet man aldrig.
    hoppas att du får sova nu & att det lungnar ner sej ett tag nu så den lille får växa till sej & bli lite fetare innan den kommer ut till kylan som sveper in här över landet.
    kram på dej & lycka till
  31. Medlem sedan
    Oct 2005
    #16

    Vet inte...

    Vet du om Citodon stannar upp själva förlossningen?
    Annars så stoppar dom ju upp de med bricanyl...
    Anledningen till citodonet, va att jag är nålrädd o inte ville ta en morfinspruta för de onda, o tyckte att de va på tok för tidigt i förlossningen för att börja med lustgas.. o så ville BM gärna att jag skulle få sova lite..
    O sova fick jag ju verkligen göra! Så..

    Hmmm... alltså.. vi vet ju inte vem av dom som "gjort fel"...
    Dagens BM sa att de är lättare att få rätt status genom att Känna... Så hon trodde ju mer på undersökning nummer 1..
    Tappen växer inte ut igen om den är helt utplånad.. hehe..
    Men men..
    Sitter här hemma med lite värkar igen.. vissa känns rätt bra..
    snart ta en dusch, o se vad som händer...

    Kramar om!
  32. 16
    Vet inte... Vet du om Citodon stannar upp själva förlossningen?
    Annars så stoppar dom ju upp de med bricanyl...
    Anledningen till citodonet, va att jag är nålrädd o inte ville ta en morfinspruta för de onda, o tyckte att de va på tok för tidigt i förlossningen för att börja med lustgas.. o så ville BM gärna att jag skulle få sova lite..
    O sova fick jag ju verkligen göra! Så..

    Hmmm... alltså.. vi vet ju inte vem av dom som "gjort fel"...
    Dagens BM sa att de är lättare att få rätt status genom att Känna... Så hon trodde ju mer på undersökning nummer 1..
    Tappen växer inte ut igen om den är helt utplånad.. hehe..
    Men men..
    Sitter här hemma med lite värkar igen.. vissa känns rätt bra..
    snart ta en dusch, o se vad som händer...

    Kramar om!
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    12 timmar senare drog det igång igen och då "på riktigt" med en jäkla fart och 7 timmar senare kom han ut.
    Håller tummarna för att bebis kommer nu, jobbigt att gå och ha ont helt i onödan nu när du egentligen behöver samla kraft och energi.
    Kram!!
  34. 17
    12 timmar senare drog det igång igen och då "på riktigt" med en jäkla fart och 7 timmar senare kom han ut.
    Håller tummarna för att bebis kommer nu, jobbigt att gå och ha ont helt i onödan nu när du egentligen behöver samla kraft och energi.
    Kram!!
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Men stackare Tycker såååå synd om dig och kan inget annat göra än att skicka massa styrkekramar och tankar... skönt att du träffade din gammla bm och fick lättat lite på hjärtat. Fast jag förstår inte hur du kan komma ihåg vilken bm du hade vid förra förlossningen det är ju 3år sedan för mig o 19månader och skulle inte känna igen någon utav dem Hade nog inte lika bra som du
    kanske lika bra att bebbe tittar ut nu? och du får sova tillslut och slippa oro o värk?!
    Tänker iaf på dig.... kram kram kram kram kram
  36. 18
    Men stackare Tycker såååå synd om dig och kan inget annat göra än att skicka massa styrkekramar och tankar... skönt att du träffade din gammla bm och fick lättat lite på hjärtat. Fast jag förstår inte hur du kan komma ihåg vilken bm du hade vid förra förlossningen det är ju 3år sedan för mig o 19månader och skulle inte känna igen någon utav dem Hade nog inte lika bra som du
    kanske lika bra att bebbe tittar ut nu? och du får sova tillslut och slippa oro o värk?!
    Tänker iaf på dig.... kram kram kram kram kram
  37. Medlem sedan
    Oct 2005
    #19

    Ååhh !!!

    Vad gullig du är!!
    Haha.. jaa.. alltså, den ena BM som stod vid min säng när Alva föddes va Ivana, och den andra hette Kristina.. Kristina jobbar nu mera på mödravården o henne har jag också träffat under denna gravidtet..
    Ivana kom in o tog "glassjobbet" när alva kom.. mitt i skiftbytet så började jag krysta.. Så.. hon va liksom där, vacker, iordninggjord och strålade av ork o styrka.. O hon utstråla lika mycket än! Man blir helt enkelt glad av att träffa henne! O hon kommer i håg oss! De är ju helt fantastiskt tycker jag! haha...

    Tack gumman.. dina ord värmer mitt hjärta!
    Skulle uppskatta om liten ville komma, så att jag kan återgå till mitt liv!! De har liksom blivit så pass jobbigt att man lagt så mycket på hyllan... O jag vill Plocka ner den där förbaskade hyllan så att säga....

    Kramar om!!!
  38. 19
    Ååhh !!! Vad gullig du är!!
    Haha.. jaa.. alltså, den ena BM som stod vid min säng när Alva föddes va Ivana, och den andra hette Kristina.. Kristina jobbar nu mera på mödravården o henne har jag också träffat under denna gravidtet..
    Ivana kom in o tog "glassjobbet" när alva kom.. mitt i skiftbytet så började jag krysta.. Så.. hon va liksom där, vacker, iordninggjord och strålade av ork o styrka.. O hon utstråla lika mycket än! Man blir helt enkelt glad av att träffa henne! O hon kommer i håg oss! De är ju helt fantastiskt tycker jag! haha...

    Tack gumman.. dina ord värmer mitt hjärta!
    Skulle uppskatta om liten ville komma, så att jag kan återgå till mitt liv!! De har liksom blivit så pass jobbigt att man lagt så mycket på hyllan... O jag vill Plocka ner den där förbaskade hyllan så att säga....

    Kramar om!!!
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    Nu håller jag tummarna att nästa gång du åker in till förlossningen så är det på riktigt och att du kommer hem med en liten bebis!!!! Detta rännande tar ju energi från dig som du behöver när det startar på riktigt!!!!
    Syrkekramar
  40. 20
    Nu håller jag tummarna att nästa gång du åker in till förlossningen så är det på riktigt och att du kommer hem med en liten bebis!!!! Detta rännande tar ju energi från dig som du behöver när det startar på riktigt!!!!
    Syrkekramar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. helt slut efte gårdagen :)
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 10:17
  2. Nu är glada julen slut slut slut
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 22:32
  3. Åhh vad man är slut efter gårdagen..
    By Artoz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 10:31
  4. Nu är glada julen slut slut slut
    By Kiddan i v 35 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 05:55
  5. Nu är glada julen slut slut slut
    By Play in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar