Första tvåordsmeningen.
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Första tvåordsmeningen.

    Varje gång jag byter blöja på Grodan så säger "Rumpa upp" när jag ska sätta dit den nya blöjan. Idag när jag bytte på honom så förekom han mig med ett eget "rrrrompa opp!". Väldigt gulligt!
  2. 1
    Första tvåordsmeningen. Varje gång jag byter blöja på Grodan så säger "Rumpa upp" när jag ska sätta dit den nya blöjan. Idag när jag bytte på honom så förekom han mig med ett eget "rrrrompa opp!". Väldigt gulligt!
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Nämen å va gulligt!
    Här är de ordfattigt minst sagt... inte ens "mamma" säger han bara "dä" (där), "tata" (tack tack) i princip... men de kommer väl så småningom o då vill man att de ska va tysta istället
  4. 2
    Nämen å va gulligt!
    Här är de ordfattigt minst sagt... inte ens "mamma" säger han bara "dä" (där), "tata" (tack tack) i princip... men de kommer väl så småningom o då vill man att de ska va tysta istället
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    åååååå så underbart måste värma att det kommer så!
  6. 3
    åååååå så underbart måste värma att det kommer så!
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Ljuvligt ju!! Här är det heelt ordfattigt...Känns som det aldrig kommer att komma ngra heller. Kan det bero på att luftrummet är fyllt av 2 ½-åriga storasysters ständiga malande tro...??? =)
  8. 4
    Ljuvligt ju!! Här är det heelt ordfattigt...Känns som det aldrig kommer att komma ngra heller. Kan det bero på att luftrummet är fyllt av 2 ½-åriga storasysters ständiga malande tro...??? =)
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Sicken kille! Lillasyster säger inte speciellt mycket, mamma, pappa, ta ta (tack) vov,vov, mjau, hej, hejdå. Men det är nog allt.
  10. 5
    Sicken kille! Lillasyster säger inte speciellt mycket, mamma, pappa, ta ta (tack) vov,vov, mjau, hej, hejdå. Men det är nog allt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Visst är det härligt när det kommer fler och fler ord och de börjar sätta ihop dem.
    Amanda sade häromveckan "ä dä vovve? och pekade på en hund i en bok och visst känner man sig stolt när det blir en liten mening av det.
  12. 6
    Visst är det härligt när det kommer fler och fler ord och de börjar sätta ihop dem.
    Amanda sade häromveckan "ä dä vovve? och pekade på en hund i en bok och visst känner man sig stolt när det blir en liten mening av det.
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Jag tror att det helt enkelt är olika barn. Du har säkert fått en liten ordsamlare. Min pojke var sån. Jag var jätteorolig för han var så sen med pratet och även dagis började prata om att sätt in logoped. Så när han var 2,5 år så lossnade det bara och han gick från 2-ords meningar till 7-ords meningar på nån månad bara. Han kunde plötslig säga alla svåra ord utan problem, ok, r-ljud kan han inte ännu, men han började genast prata bra och helt förståeligt.
  14. 7
    Jag tror att det helt enkelt är olika barn. Du har säkert fått en liten ordsamlare. Min pojke var sån. Jag var jätteorolig för han var så sen med pratet och även dagis började prata om att sätt in logoped. Så när han var 2,5 år så lossnade det bara och han gick från 2-ords meningar till 7-ords meningar på nån månad bara. Han kunde plötslig säga alla svåra ord utan problem, ok, r-ljud kan han inte ännu, men han började genast prata bra och helt förståeligt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Wow. Theo säger bara "mamma" (till både mig och sambon) och "gok" (lok). Samt "den". Annars pekar han bara och säger typ: "hmmm". Lite djurljud och sånt. Precis som storebror så förstår han allt man säger men bara vägrar försöka sig på att säga nåt själv
  16. 8
    Wow. Theo säger bara "mamma" (till både mig och sambon) och "gok" (lok). Samt "den". Annars pekar han bara och säger typ: "hmmm". Lite djurljud och sånt. Precis som storebror så förstår han allt man säger men bara vägrar försöka sig på att säga nåt själv

Liknande trådar

  1. Första tvåordsmeningen!
    By emmaf in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 18:15
  2. Första tvåordsmeningen...
    By Hoppsan in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 20:48
  3. Första tvåordsmeningen?
    By M&E:na in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 10:22
  4. Första tvåordsmeningen!
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 18:39
  5. Första inlägget - första graviditeten
    By Yenlinn in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar