Iiiingen bebis på utsidan än...
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Iiiingen bebis på utsidan än...

    Men en totalt knäckt blivande mamma finns de jun här hemma iallafall! DE vill jag våga lova! Har gråtit floooooder dom senaste dygnen.. men, får ingen hjälp av någon!
    Har varit in varje dag på förlossningen sedan i torsdags förra veckan!
    Pga: värkar och blödning..
    meen.. näää...
    Sista gången vi åkte upp så hade jag så sjuuka jävla värkar, att dom gjorde undersökningen i intagsrummet, och bad en annan BM koppla lustgas och ta ut vanliga sängen ur förlossningsrummet, fick fort komma till gasen, där jag sedan satt fast i fleeeeeeeeeeeeera timmar.. MIN absolut bästa vän.. Sen från ingen stans, så sa de poff, så försvann ALLT! Läkarna tycker att bebis MÅSTE stanna tills 36 fulla (villket är imorn) Så, får liksom ingen hjälp..
    Har gråtit, skrikit, kämpat, skällt, svurit.. jaa.. ALLT.. Men utan resultat!
    Jag får helt enkelt gå så här nu!
    Öppen 3 cm, utplånad tapp, buktande hinnor, sammandragningar...
    Mår som något halvdött som kattfan har släpat in..
    Men.. Hejja ESKILSUNA SJUKHUS.. HEJJA!!
    HAr fått frågan från vänner/familj Hur och OM jag kommer orka en förlossning om de skulle sätta igång nu.. men.. njae.. jag vet inte! Ingen aning!!
    LÄkarna ser ju vad som är bästa för bebisen, o i går så tyckte dom att de bästa för bebisen är att ligga i magen! O de spelar absolut INGEN roll hur JAG mår.. Hur JAG har de..
    Jag går här hemma, fortfarande helt nere, gråter för allt o inget, förvärkar/värkar som känns ordentligt, men kommer för glest för att kunna påvärka.. Sover en massa nu.. men.. INGET hjälper mig i måendet nu..

    Ville bara uppdatera att jag INTE är lycklig o snosar bebis.. Snarare tvärt om...

    Hoppas ni andra har de bättre o att ni slipper detta helvete!
    Kramar om!
  2. 1
    Iiiingen bebis på utsidan än... Men en totalt knäckt blivande mamma finns de jun här hemma iallafall! DE vill jag våga lova! Har gråtit floooooder dom senaste dygnen.. men, får ingen hjälp av någon!
    Har varit in varje dag på förlossningen sedan i torsdags förra veckan!
    Pga: värkar och blödning..
    meen.. näää...
    Sista gången vi åkte upp så hade jag så sjuuka jävla värkar, att dom gjorde undersökningen i intagsrummet, och bad en annan BM koppla lustgas och ta ut vanliga sängen ur förlossningsrummet, fick fort komma till gasen, där jag sedan satt fast i fleeeeeeeeeeeeera timmar.. MIN absolut bästa vän.. Sen från ingen stans, så sa de poff, så försvann ALLT! Läkarna tycker att bebis MÅSTE stanna tills 36 fulla (villket är imorn) Så, får liksom ingen hjälp..
    Har gråtit, skrikit, kämpat, skällt, svurit.. jaa.. ALLT.. Men utan resultat!
    Jag får helt enkelt gå så här nu!
    Öppen 3 cm, utplånad tapp, buktande hinnor, sammandragningar...
    Mår som något halvdött som kattfan har släpat in..
    Men.. Hejja ESKILSUNA SJUKHUS.. HEJJA!!
    HAr fått frågan från vänner/familj Hur och OM jag kommer orka en förlossning om de skulle sätta igång nu.. men.. njae.. jag vet inte! Ingen aning!!
    LÄkarna ser ju vad som är bästa för bebisen, o i går så tyckte dom att de bästa för bebisen är att ligga i magen! O de spelar absolut INGEN roll hur JAG mår.. Hur JAG har de..
    Jag går här hemma, fortfarande helt nere, gråter för allt o inget, förvärkar/värkar som känns ordentligt, men kommer för glest för att kunna påvärka.. Sover en massa nu.. men.. INGET hjälper mig i måendet nu..

    Ville bara uppdatera att jag INTE är lycklig o snosar bebis.. Snarare tvärt om...

    Hoppas ni andra har de bättre o att ni slipper detta helvete!
    Kramar om!
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Å, du milde. Jag har en pissdag så här sitter jag å gråter för att du har det så jobbigt (100% sämre en mig ju). Skulle helst vilja stå bredvid dig och ge dig en massa kramar.
    Så får du hjälp imorgon? eller skall du fortsätta att plågas tills den själv bestämmer sig för att titta ut.

    Maasssoorrr av kramar till dig.
  4. 2
    Å, du milde. Jag har en pissdag så här sitter jag å gråter för att du har det så jobbigt (100% sämre en mig ju). Skulle helst vilja stå bredvid dig och ge dig en massa kramar.
    Så får du hjälp imorgon? eller skall du fortsätta att plågas tills den själv bestämmer sig för att titta ut.

    Maasssoorrr av kramar till dig.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    vad skönt att höra från dig, synd bara att du inte mår nå vidare bra nu du ska se att du kommer få ork och kraft när det är dags att föda, det brukar ju komma som från ingenstans hoppas verkligen att du får nu föda inom dom närmsta dagarna. massor med styrke kramar till dig
  6. 3
    vad skönt att höra från dig, synd bara att du inte mår nå vidare bra nu du ska se att du kommer få ork och kraft när det är dags att föda, det brukar ju komma som från ingenstans hoppas verkligen att du får nu föda inom dom närmsta dagarna. massor med styrke kramar till dig
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Men där är du ju! Men det var absolut inte den uppdatering vi längtade efter. Fy vilket helvete! I morgon är det torsdag och då hoppas jag att du får den hjälp du behöver. Men hur skall du orka? Kan du ens vila?

    Största styrkekramen! Du är en kämpe!
  8. 4
    Men där är du ju! Men det var absolut inte den uppdatering vi längtade efter. Fy vilket helvete! I morgon är det torsdag och då hoppas jag att du får den hjälp du behöver. Men hur skall du orka? Kan du ens vila?

    Största styrkekramen! Du är en kämpe!
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Nä du... här får man ingen hjälp!

    Får glatt försöka stå ut tills de bahagar att starta på nytt..
    O de vet ju ingen när de kommer ske..
    Va inte meningen att göra dig ledsen gummaN!! Kramar om!

    ville bara uppdatera lite..

    Kramar om!!!
  10. 5
    Nä du... här får man ingen hjälp! Får glatt försöka stå ut tills de bahagar att starta på nytt..
    O de vet ju ingen när de kommer ske..
    Va inte meningen att göra dig ledsen gummaN!! Kramar om!

    ville bara uppdatera lite..

    Kramar om!!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    Tuuusen tack gumman!!

    Jaa.. jag kan inte annat än hoppas!
    Hela familjen mår ju tokdåligt av detta, o den som blir mest åtsido satt är ju min älskade prinsessa som får slussas mellan olika barnvakter hela tiden.. Usch.. Stackarn! O hon är för liten för att förstå varför fullt ut..

    Tusen tack!! Kramar om!!!
  12. 6
    Tuuusen tack gumman!! Jaa.. jag kan inte annat än hoppas!
    Hela familjen mår ju tokdåligt av detta, o den som blir mest åtsido satt är ju min älskade prinsessa som får slussas mellan olika barnvakter hela tiden.. Usch.. Stackarn! O hon är för liten för att förstå varför fullt ut..

    Tusen tack!! Kramar om!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Skickar en STOOOR kram till dej!
  14. 7
    Skickar en STOOOR kram till dej!
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    men kan dom inte sätta igång dig då, inte ska du väl behöva gå och må så skit...stackare... fast du kanske inte vill bli igångsatt
    kram!
  16. 8
    men kan dom inte sätta igång dig då, inte ska du väl behöva gå och må så skit...stackare... fast du kanske inte vill bli igångsatt
    kram!
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Igen fara. Bara lätt till tårarna idag.
    Inte roligt att gå runt och ha ont och inte få någon hjälp.
  18. 9
    Igen fara. Bara lätt till tårarna idag.
    Inte roligt att gå runt och ha ont och inte få någon hjälp.
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    Tack tack!!

    Ja du.. känner mig som sagt som den där halvdöda saken som katten släpar omkring på...
    Men.. vila kan jag göra i kortare stunder.. Värkarna kommer o går heeela tiden dyygnet runt.. Får ju inte ihop all vila jag gått miste om sedan i torsdags inte..
    Nope.. får ingen hjälp med igångsättning imorn..
    Får gå så här o lida mig igenom dagarna tills dess att något händer självmant..
    Humant va?!
    Läkarna va ju välldigt snälla (Tycker dom) när dom sjuksrev mig en vecka så att Alva kan gå 100% på dagis, så att jag får "vila upp mig tid" hemma...
    OJ vad snällt tycker jag.. tror dom helt ärligt att jag kan vila när jag har de så här i övrigt liksom!? Puckon!
    Nää.. nu får bebis behaga att kika ut!
    Kramar om!
  20. 10
    Tack tack!! Ja du.. känner mig som sagt som den där halvdöda saken som katten släpar omkring på...
    Men.. vila kan jag göra i kortare stunder.. Värkarna kommer o går heeela tiden dyygnet runt.. Får ju inte ihop all vila jag gått miste om sedan i torsdags inte..
    Nope.. får ingen hjälp med igångsättning imorn..
    Får gå så här o lida mig igenom dagarna tills dess att något händer självmant..
    Humant va?!
    Läkarna va ju välldigt snälla (Tycker dom) när dom sjuksrev mig en vecka så att Alva kan gå 100% på dagis, så att jag får "vila upp mig tid" hemma...
    OJ vad snällt tycker jag.. tror dom helt ärligt att jag kan vila när jag har de så här i övrigt liksom!? Puckon!
    Nää.. nu får bebis behaga att kika ut!
    Kramar om!
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11

    Ååhh OM dom erbjöd,

    Så skulle jag MER än gärna tacka ja.. Meen.. dom anser inte att de finns grunder till att sätta igång!
  22. 11
    Ååhh OM dom erbjöd, Så skulle jag MER än gärna tacka ja.. Meen.. dom anser inte att de finns grunder till att sätta igång!
  23. Medlem sedan
    Oct 2005
    #12

    Näää...Verkligen inge kul...

    Sänder ett fång kramar !!!!!
  24. 12
    Näää...Verkligen inge kul... Sänder ett fång kramar !!!!!
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Tackar och

    KRAMAR TEBAX LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE!!!!
  26. 13
    Tackar och KRAMAR TEBAX LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE!!!!
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14
    Men gumman! Åh vad jag lider med dig, jag som verkligen hade hoppats på att du fått din lilla goding... Fan vad jag blir arg, är så less på det där sjukhuset så jag vet inte vad jag ska göra... suck... Jag funderar allvarligt på att åka till Södertälje istället när det är dags... För jag har bara negativa saker från E-tuna. Tyvärr. Och än mer nu! Jag hoppas verkligen att du får det hjälp du behöver för så här ska det inte behöva vara, visst kan jag förstå att de vill bebisens bästa, men då får de väl i så fall ta hand om dig under tiden... *KRAMA HÅRT*
  28. 14
    Men gumman! Åh vad jag lider med dig, jag som verkligen hade hoppats på att du fått din lilla goding... Fan vad jag blir arg, är så less på det där sjukhuset så jag vet inte vad jag ska göra... suck... Jag funderar allvarligt på att åka till Södertälje istället när det är dags... För jag har bara negativa saker från E-tuna. Tyvärr. Och än mer nu! Jag hoppas verkligen att du får det hjälp du behöver för så här ska det inte behöva vara, visst kan jag förstå att de vill bebisens bästa, men då får de väl i så fall ta hand om dig under tiden... *KRAMA HÅRT*
  29. Medlem sedan
    Sep 2007
    #15
    Stackars! Var det så här då Alva kom också?

    Har du fått morfin? Jag fick det då de försökte stoppa alla meningslösa värkar. Det hjälpte inte mig då men det kanske hjälper dig?
  30. 15
    Stackars! Var det så här då Alva kom också?

    Har du fått morfin? Jag fick det då de försökte stoppa alla meningslösa värkar. Det hjälpte inte mig då men det kanske hjälper dig?
  31. Medlem sedan
    Oct 2005
    #16

    Självklart förstår jag också att dom

    ser till bebis bästa... Absolut! ingen tvekan om saken..
    Men--- tycker liksom att dom får dra gränsen någonstans.. O just nu tycker jag att den där gränsen redan är förbipasserad!
    Tycker inte att de är mänskligt att man ska behöva gå omkring så här...

    Jag har inte mycket till över för eskilstuna sjukhus.. absolut INTE!'
    De finns vissa små guldkorn.. men OM dom är fridlysta!! Dom syns sällan!

    Hade gärna också åkt till södertälje eller västerås o födit.. BARA för att slippa Eskilstuna.. Kanske ska ta en vända på IKEA i västerås i helgen o hoppas på MASSA värkar, så att de blir deras sjukhus... Hmmmm... hehehe...

    Kramar!
  32. 16
    Självklart förstår jag också att dom ser till bebis bästa... Absolut! ingen tvekan om saken..
    Men--- tycker liksom att dom får dra gränsen någonstans.. O just nu tycker jag att den där gränsen redan är förbipasserad!
    Tycker inte att de är mänskligt att man ska behöva gå omkring så här...

    Jag har inte mycket till över för eskilstuna sjukhus.. absolut INTE!'
    De finns vissa små guldkorn.. men OM dom är fridlysta!! Dom syns sällan!

    Hade gärna också åkt till södertälje eller västerås o födit.. BARA för att slippa Eskilstuna.. Kanske ska ta en vända på IKEA i västerås i helgen o hoppas på MASSA värkar, så att de blir deras sjukhus... Hmmmm... hehehe...

    Kramar!
  33. Medlem sedan
    Mar 2007
    #17
    Tack
  34. 17
    Tack
  35. Medlem sedan
    Oct 2000
    #18
    Jag kan bara hålla med dig... Har en kompis som inte fick hjälp med sin dotter när hon var liten bara för att hon var ung och första gångsmamma, de vände sig efter över akutbesök till Huddinge där de fick hjälp, då dotterna hade astma mm. De sista gångerna så hade de hennes svärföräldrar med för hon orkade inte längre stå emot. Det finns en barnläkare vad jag vet, som jag gillar och som tar en på allvar. Vi var in till akuten med Cornelis när han var liten och hade fått feberkramper. I receptionen så sa sa de "Ja jag fårstår att ni inte åker in i onödan när det är ert 5:e barn", som om det skulle ha något med saken att göra... Den gången fick vi en läkare som jag dock inte kommer ihåg vad han heter, men C blev inlaggd för observation över natten, vilket man alltid ska göra vid kramper, och han var så förundrad över att vi inte varit inne över huvudtaget med mellantjejen då hon också krampat en del som mindre... Fick sen stesolid utskrivet att ha hemma i fall att... Har jag aldrig hört talas om tidigare...

    Jag tycker att du åker direkt till Västerås nästa gång du får värkar, de kan inte mer än skicka tillbaks dig och det tror jag inte att det gör, visst krävs det lite mer, och det är längre, men det kanske det är värt.

    Jag har ju närmare till Södertälje, men "tillhör" ju Eskilstuna så jag vet inte. Ska prata med bm nästa gång tror jag och fråga om hon kan kontakta dem eller så...

    Ta han dom dig! Jag håller alla tummar för att du slipper onödiga värkar och dumma läkare nu! KRAM
  36. 18
    Jag kan bara hålla med dig... Har en kompis som inte fick hjälp med sin dotter när hon var liten bara för att hon var ung och första gångsmamma, de vände sig efter över akutbesök till Huddinge där de fick hjälp, då dotterna hade astma mm. De sista gångerna så hade de hennes svärföräldrar med för hon orkade inte längre stå emot. Det finns en barnläkare vad jag vet, som jag gillar och som tar en på allvar. Vi var in till akuten med Cornelis när han var liten och hade fått feberkramper. I receptionen så sa sa de "Ja jag fårstår att ni inte åker in i onödan när det är ert 5:e barn", som om det skulle ha något med saken att göra... Den gången fick vi en läkare som jag dock inte kommer ihåg vad han heter, men C blev inlaggd för observation över natten, vilket man alltid ska göra vid kramper, och han var så förundrad över att vi inte varit inne över huvudtaget med mellantjejen då hon också krampat en del som mindre... Fick sen stesolid utskrivet att ha hemma i fall att... Har jag aldrig hört talas om tidigare...

    Jag tycker att du åker direkt till Västerås nästa gång du får värkar, de kan inte mer än skicka tillbaks dig och det tror jag inte att det gör, visst krävs det lite mer, och det är längre, men det kanske det är värt.

    Jag har ju närmare till Södertälje, men "tillhör" ju Eskilstuna så jag vet inte. Ska prata med bm nästa gång tror jag och fråga om hon kan kontakta dem eller så...

    Ta han dom dig! Jag håller alla tummar för att du slipper onödiga värkar och dumma läkare nu! KRAM
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Men, åh, stackars stackars dig har aldrig nånsin hört talas om så mycket värkar mm utan att det kommit igång! Och undrar som de andra, hur ska du orka när det är dags??
    Tur ändå att Alva får dagis, så hon får leka, ha skoj och du slipper ha dåligt samvete för att du inte orkar vara med henne hela tiden. Förstår att du inte kan vila så mycket ändå, men för henne är det nog bättre just nu.

    Försök ändå vila så gott det går, och äta, och slappna av så mycket du kan, så du hinner få lite krafter tillbaka. Bebis _kommer_ vara värd allt ditt enorma slit! jag lovar!!

    Stor kram till dig!
  38. 19
    Men, åh, stackars stackars dig har aldrig nånsin hört talas om så mycket värkar mm utan att det kommit igång! Och undrar som de andra, hur ska du orka när det är dags??
    Tur ändå att Alva får dagis, så hon får leka, ha skoj och du slipper ha dåligt samvete för att du inte orkar vara med henne hela tiden. Förstår att du inte kan vila så mycket ändå, men för henne är det nog bättre just nu.

    Försök ändå vila så gott det går, och äta, och slappna av så mycket du kan, så du hinner få lite krafter tillbaka. Bebis _kommer_ vara värd allt ditt enorma slit! jag lovar!!

    Stor kram till dig!
  39. Medlem sedan
    Nov 2005
    #20
    Där var du!! Du har gjort oss rejält oroliga kan jag lova. Inte kul att läget är som det är för dig. Måste vara superjobbigt att inte få den hjälp man vill ha. Många styrkekramar från från mig
  40. 20
    Där var du!! Du har gjort oss rejält oroliga kan jag lova. Inte kul att läget är som det är för dig. Måste vara superjobbigt att inte få den hjälp man vill ha. Många styrkekramar från från mig
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Buff på utsidan
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 09:24
  2. Nu syns det på utsidan
    By TTUK in forum _1006 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 21:57
  3. Iiiingen träning idag!!
    By Grekyogin in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 21:20
  4. Spark på utsidan!!!
    By _Jojjo_ in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 15:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar