Vad gör ni!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Vad gör ni!

    goa vänner? Fullt upp med jobb och curling?
    Hösten har anlänt här med första storförkylningen. Maken kom hem från utlandet med världens influensa eller vad det är och nu är det visst min tur.
    En unge däckade på dagis (Fríða) hon är nog inte helt kry misstänker jag. Sen däckade mellantjejen i eftermiddags och har sovit över middagen och sover ännu. Lillkillen är hängig och klagar på värk i kroppen. Sjä'lv har jag varit helt däckad idag. Hade så ont i natt att jag inte kunde somna om trots värktabletter och en hutt hostmedicin i insomningssyfte.
    Maken har halvhängig flytt huset tillbaks till den lugna arbetsplatsen...
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Vad gör ni! goa vänner? Fullt upp med jobb och curling?
    Hösten har anlänt här med första storförkylningen. Maken kom hem från utlandet med världens influensa eller vad det är och nu är det visst min tur.
    En unge däckade på dagis (Fríða) hon är nog inte helt kry misstänker jag. Sen däckade mellantjejen i eftermiddags och har sovit över middagen och sover ännu. Lillkillen är hängig och klagar på värk i kroppen. Sjä'lv har jag varit helt däckad idag. Hade så ont i natt att jag inte kunde somna om trots värktabletter och en hutt hostmedicin i insomningssyfte.
    Maken har halvhängig flytt huset tillbaks till den lugna arbetsplatsen...
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Här kör vi just nu med operation inte-sova-på-dagen. Funkar ganska bra faktiskt men det luriga är ju hur man tar sig från punkt A till punkt B utan att barnet somnar i bilen.

    Annars är jag hemma med Sandra (som lillasyster heter) och hon är en klart mycket mer krävande bebis än Kasper som var värsta mönstersorten. Men nu börjar hon nog ordna upp sig hon också.
  4. 2
    Här kör vi just nu med operation inte-sova-på-dagen. Funkar ganska bra faktiskt men det luriga är ju hur man tar sig från punkt A till punkt B utan att barnet somnar i bilen.

    Annars är jag hemma med Sandra (som lillasyster heter) och hon är en klart mycket mer krävande bebis än Kasper som var värsta mönstersorten. Men nu börjar hon nog ordna upp sig hon också.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Det där med dags-

    sömen har vi joxat med här med. Fia har ju inte sovit dag på länge mer än om hon har varit extremt trött och somnat i typ bilen.
    Men nu har vi börjat på dagis och hon är urtrött vid 16:00. Somnar hon då blir hon omöjlig att väcka och så pigg på fel tid, kvällen..
    Svårt att lägga om sådana missrutiner...!!
    Men med tiden ger det sig väl också.

    Lite stiljte här på snacket tycker jag. Men det flesta har väl fullt upp.
    Jag tycker det är lite avkopplande att glida in och få lite vuxentankar här ibland
    Hur gammal är din Lillsessa nu då?
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Det där med dags- sömen har vi joxat med här med. Fia har ju inte sovit dag på länge mer än om hon har varit extremt trött och somnat i typ bilen.
    Men nu har vi börjat på dagis och hon är urtrött vid 16:00. Somnar hon då blir hon omöjlig att väcka och så pigg på fel tid, kvällen..
    Svårt att lägga om sådana missrutiner...!!
    Men med tiden ger det sig väl också.

    Lite stiljte här på snacket tycker jag. Men det flesta har väl fullt upp.
    Jag tycker det är lite avkopplande att glida in och få lite vuxentankar här ibland
    Hur gammal är din Lillsessa nu då?
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Ja, vad tusan är det man gör egentligen?

    Jag är föräldraledig med lillebrorsan nu så det säger väl egentligen allt. Vi gör liksom ingenting. Städar, lagar mat och bär bebis. Lille Nils är världens lilla ängel mot lillebror och har nog nästan mer tålamod än vad jag har många gånger. =)

    Nils har ju sin 15-timmars plats på förskolan också. Känns ibland onödigt men jag tror verkligen att han har mycket glädje av att komma hemifrån ibland och leka med andra barn...

    Gott att du håller igång lite på snacket härinne! =)

    Ha det så fint i höststormarna!
  8. 4
    Ja, vad tusan är det man gör egentligen?

    Jag är föräldraledig med lillebrorsan nu så det säger väl egentligen allt. Vi gör liksom ingenting. Städar, lagar mat och bär bebis. Lille Nils är världens lilla ängel mot lillebror och har nog nästan mer tålamod än vad jag har många gånger. =)

    Nils har ju sin 15-timmars plats på förskolan också. Känns ibland onödigt men jag tror verkligen att han har mycket glädje av att komma hemifrån ibland och leka med andra barn...

    Gott att du håller igång lite på snacket härinne! =)

    Ha det så fint i höststormarna!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Jag jobbar!

    Har jobbat 3 veckor nu, och det är så roligt!
    Men det finns inte så mycket energi över till annat på kvällarna när jag kommer hem, och de dagar jag är ledig vill jag inte alls sitta vid datorn när jag i jobbet sitter hela dagarna framför skärmen.
    Mamma till tre

    "På varje sak som går snett i livet går det över hundra välsignelser."
  10. 5
    Jag jobbar! Har jobbat 3 veckor nu, och det är så roligt!
    Men det finns inte så mycket energi över till annat på kvällarna när jag kommer hem, och de dagar jag är ledig vill jag inte alls sitta vid datorn när jag i jobbet sitter hela dagarna framför skärmen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Hej!

    Här är det också trött och småförkylt, både barnen och jag.

    Har vinkat hejdå till kidsen som ska till sin pappa idag, H är där hela veckor nu igen, men S har jag varje onsdag, så det inte blir så långt emellan.

    I övrigt ska jag bli sambo! Jag träffade en kille för snart ett år sedan och nu flyttar han in med oss, jag har fått en större lägenhet via min hyresvärd, äntligen, har stått i kö i över två år.

    Alltid kul at titta in här, härligt att du håller ställningarna, Jost!
  12. 6
    Hej!

    Här är det också trött och småförkylt, både barnen och jag.

    Har vinkat hejdå till kidsen som ska till sin pappa idag, H är där hela veckor nu igen, men S har jag varje onsdag, så det inte blir så långt emellan.

    I övrigt ska jag bli sambo! Jag träffade en kille för snart ett år sedan och nu flyttar han in med oss, jag har fått en större lägenhet via min hyresvärd, äntligen, har stått i kö i över två år.

    Alltid kul at titta in här, härligt att du håller ställningarna, Jost!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar