somna själv?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    somna själv?

    God kväll vänner!
    Nyfiken på hur era barn somnar?
    Pratade med några föräldrar från förskolan och det var många som somnade själva i sin säng utan någon vuxen.
    Det för mig känns långt bort då min prins alltid kramar om mig och pillar med min tofs( Killar sig med slutet på min fläta jag brukar sova med i sitt lilla ansikte) :-)
    Nyfiken på hur det ser ut hemma hos er!
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Ska gå och lägga mig då jag e trött som en gris :-)
    god natt
  2. 1
    somna själv? God kväll vänner!
    Nyfiken på hur era barn somnar?
    Pratade med några föräldrar från förskolan och det var många som somnade själva i sin säng utan någon vuxen.
    Det för mig känns långt bort då min prins alltid kramar om mig och pillar med min tofs( Killar sig med slutet på min fläta jag brukar sova med i sitt lilla ansikte) :-)
    Nyfiken på hur det ser ut hemma hos er!
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Ska gå och lägga mig då jag e trött som en gris :-)
    god natt
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Nicole somnar själv. Vi lägger henne o pussas o kramas o önskar godnatt o lägger om henne med gosevovven och bebisdockan. Sen går vi. Hon somnar snabbt själv.
  4. 2
    Nicole somnar själv. Vi lägger henne o pussas o kramas o önskar godnatt o lägger om henne med gosevovven och bebisdockan. Sen går vi. Hon somnar snabbt själv.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Isabelle somnade själv INNAN flytten men nu har hon blivit mörkrädd och pratar om monster och spöken, så nu vill hon ha någon med sig i sovrummet tills hon somnar. Håller handen gör hon gärna. Brukar ta ca 2-15min tills hon somnat så jag ser det inte som något problem.
  6. 3
    Isabelle somnade själv INNAN flytten men nu har hon blivit mörkrädd och pratar om monster och spöken, så nu vill hon ha någon med sig i sovrummet tills hon somnar. Håller handen gör hon gärna. Brukar ta ca 2-15min tills hon somnat så jag ser det inte som något problem.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Efter välling och tandborstning så lägger vi Leo i vår säng, läser en saga de flesta kvällar, gosar lite, ibland sjunger vi.
    Sen säger jag natti natti och går därifrån. Han somnar efter en stund. Sen lyfts han över till sin säng i sitt rum, fast ibland får han sova kvar hos oss bara för det är så mysigt :-)

    Helst vill han naturligtvis att jag eller pappa ska ligga bredvid hela tiden. Är jag trött och vill sova tidigt så gör jag det. Härligt att somna så
  8. 4
    Efter välling och tandborstning så lägger vi Leo i vår säng, läser en saga de flesta kvällar, gosar lite, ibland sjunger vi.
    Sen säger jag natti natti och går därifrån. Han somnar efter en stund. Sen lyfts han över till sin säng i sitt rum, fast ibland får han sova kvar hos oss bara för det är så mysigt :-)

    Helst vill han naturligtvis att jag eller pappa ska ligga bredvid hela tiden. Är jag trött och vill sova tidigt så gör jag det. Härligt att somna så
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    somnar själv i egen säng.

    sen han var 3-4 månader.Nu i stor säng.Delar rum med storebror.Efter ev saga,välling och pyjamas(mina killar har "sovtröja"= stor t-shirt,de hatar pyjamasbyxor)

    mörkt i rummet,nattkram,släcker lampan och drar upp speldosan (en utdragbar nalle)....sen sover oftast båda inom 2 min
  10. 5
    somnar själv i egen säng.

    sen han var 3-4 månader.Nu i stor säng.Delar rum med storebror.Efter ev saga,välling och pyjamas(mina killar har "sovtröja"= stor t-shirt,de hatar pyjamasbyxor)

    mörkt i rummet,nattkram,släcker lampan och drar upp speldosan (en utdragbar nalle)....sen sover oftast båda inom 2 min
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Nej, L somnar inte heller själv. Vi har iof aldrig försökt att få henne att somna själv heller Vi läser saga och sjunger i hennes säng tills hon somnar.
  12. 6
    Nej, L somnar inte heller själv. Vi har iof aldrig försökt att få henne att somna själv heller Vi läser saga och sjunger i hennes säng tills hon somnar.

Liknande trådar

  1. Somna själv?
    By marybary in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 18:26
  2. Somna själv
    By Lotta med E & V in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 20:42
  3. somna själv???
    By nicke_n3 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 20:21
  4. Somna själv?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 20:36
  5. Att somna själv
    By Stella* in forum _0506 Junibarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar