15 år och gravid? Snälla svara..
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    15 år och gravid? Snälla svara..

    hej.

    Tar p-piller, som jag började med den 22 september (började inte på första mensdagen=inte säkert skydd förrän 14 dagar) och den 28, 29 och 30 hade jag och min pojkvän oskyddat sex (tror inte han kom i mig nån gång) efter att ha frågat UM om det var okej, dock så hade han vi pratat med missuppfattat saker och vi fick reda på i efterhand att vi skulle vänta en vecka till.
    Den 12 oktober slutade jag min första karta och har mitt 7 dagars uppehåll nu, fick min mens idag (15okt), men den är inte riktigt som den brukar vara + har graviditets symptom, är t.ex. illamående, har ömma bröst, hungrig HELA tiden och så blir ofta yr när jag ställer mig upp.

    Är chansen stor att jag skulle vara gravid?
    Illamåendet kan egentligen lika gärna vara en biverkning på p-pillerna, men det gör mig ändå osäker.

    Tacksam för svar, och hoppas det inte blev allt för rörigt att läsa.
  2. 1
    15 år och gravid? Snälla svara.. hej.

    Tar p-piller, som jag började med den 22 september (började inte på första mensdagen=inte säkert skydd förrän 14 dagar) och den 28, 29 och 30 hade jag och min pojkvän oskyddat sex (tror inte han kom i mig nån gång) efter att ha frågat UM om det var okej, dock så hade han vi pratat med missuppfattat saker och vi fick reda på i efterhand att vi skulle vänta en vecka till.
    Den 12 oktober slutade jag min första karta och har mitt 7 dagars uppehåll nu, fick min mens idag (15okt), men den är inte riktigt som den brukar vara + har graviditets symptom, är t.ex. illamående, har ömma bröst, hungrig HELA tiden och så blir ofta yr när jag ställer mig upp.

    Är chansen stor att jag skulle vara gravid?
    Illamåendet kan egentligen lika gärna vara en biverkning på p-pillerna, men det gör mig ändå osäker.

    Tacksam för svar, och hoppas det inte blev allt för rörigt att läsa.
  3. Medlem sedan
    Apr 2010
    #2
    Det säkraste är ju att testa dig. Då vet du till 100%.
    Lycka till!
  4. 2
    Det säkraste är ju att testa dig. Då vet du till 100%.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Ja, jag håller med föregående. Gå till ungdomsmottagningen och gör ett grav.test. Då får du veta säkert och behöver inte gå där med ovissheten. På ungdomsmottagningen får du ju dessutom gör testet gratis och slipper gå till apoteket och köpa. Dessutom kan du få råd och stöd där ifall det visar sig att testet är positivt, oavsett hur du bestämmer dig att göra.

    Jag var också 15 när jag blev gravid (gjorde abort då) och jag vet hur jobbigt det är att gå där med ovissheten. Mycket bättre att få klara besked. Aborten var väldigt rätt beslut för mig då även om det var jobbigt. en oavsett vad som händer ska du veta att det är ditt beslut och det måste blir rätt för just dig!

    Lycka till med allt! Jag tänker på dig och håller tummarna!
  6. 3
    Ja, jag håller med föregående. Gå till ungdomsmottagningen och gör ett grav.test. Då får du veta säkert och behöver inte gå där med ovissheten. På ungdomsmottagningen får du ju dessutom gör testet gratis och slipper gå till apoteket och köpa. Dessutom kan du få råd och stöd där ifall det visar sig att testet är positivt, oavsett hur du bestämmer dig att göra.

    Jag var också 15 när jag blev gravid (gjorde abort då) och jag vet hur jobbigt det är att gå där med ovissheten. Mycket bättre att få klara besked. Aborten var väldigt rätt beslut för mig då även om det var jobbigt. en oavsett vad som händer ska du veta att det är ditt beslut och det måste blir rätt för just dig!

    Lycka till med allt! Jag tänker på dig och håller tummarna!

Liknande trådar

  1. Är jag gravid eller ej? Snälla svara
    By Alice87 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 23:02
  2. GRAVID??? Snälla svara!!
    By MammaCina in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 09:46
  3. Snälla snälla läs detta o svara!
    By Filliduttan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 06:57
  4. Snälla snälla någon, svara snabbt!
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 18:11
  5. Snälla läs och svara mig, går under
    By Pandora in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 06:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar