hjärtljud= pojke eller flicka
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    hjärtljud= pojke eller flicka

    Hej alla goa mammor!
    Var idag på rutin-UL och lyssnade som vanligt på hjärtljuden. Allt såg bra ut och bebis hjärtljud var låga, 133. Det blir lägre och lägre för varje gång men BM sa att det var normalt eftersom att hjärtat blir större och inte behöver arbeta lika snabbt.

    Vill kolla med er som har vet eller varit gravida förut. Har det stämt för er det där med att låga hjärtljud är pojke och högre är flicka?
    Jag är så nyfiken på vem vår lille krabat är.

    Så svara gärna =)

    Kram
  2. 1
    hjärtljud= pojke eller flicka Hej alla goa mammor!
    Var idag på rutin-UL och lyssnade som vanligt på hjärtljuden. Allt såg bra ut och bebis hjärtljud var låga, 133. Det blir lägre och lägre för varje gång men BM sa att det var normalt eftersom att hjärtat blir större och inte behöver arbeta lika snabbt.

    Vill kolla med er som har vet eller varit gravida förut. Har det stämt för er det där med att låga hjärtljud är pojke och högre är flicka?
    Jag är så nyfiken på vem vår lille krabat är.

    Så svara gärna =)

    Kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Här kommer ett svar från en go pappa, hoppas att det är ok

    Vi frågade detsamma när vi var hos bm m.m. men har fått samma svar överallt, det går inte på något sätt att lista ut könet med hjälp av hjärtljud, rörelser, hur mamman mår o.s.v. lite synd tyckte vi och åkte och tog reda på könet via ul haha.

    mvh jonatan
  4. 2
    Här kommer ett svar från en go pappa, hoppas att det är ok

    Vi frågade detsamma när vi var hos bm m.m. men har fått samma svar överallt, det går inte på något sätt att lista ut könet med hjälp av hjärtljud, rörelser, hur mamman mår o.s.v. lite synd tyckte vi och åkte och tog reda på könet via ul haha.

    mvh jonatan
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3
    Det har inte stämt för mig. Har väntat pojke, flicka och nu pojke. Hjärtljuden har varierat och varit både höga och låga för alla tre.
  6. 3
    Det har inte stämt för mig. Har väntat pojke, flicka och nu pojke. Hjärtljuden har varierat och varit både höga och låga för alla tre.
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    För oss har det faktiskt stämt. Sonen hade runt 130 i snitt, medan dotra hade runt 145-150 i snitt.
    Eller var det tvärtom? Hur som har det stämt i alla fall :P
  8. 4
    För oss har det faktiskt stämt. Sonen hade runt 130 i snitt, medan dotra hade runt 145-150 i snitt.
    Eller var det tvärtom? Hur som har det stämt i alla fall :P
  9. Anonym
    #5
    För mig har det stämt.
    Men ibörjan så har hjärtljuden varit detsamma men mot slutet så har det skiljt sig.
    Jag har en pojke och en flicka och väntar nu en pojke till.
    Och nu sist jag var hos barnmorskan så var hjärtljuden nere vid 130+.
    Jag visste inte att jag väntade en pojke första gången utan hjärtljuden var rätt högt men ett tag innan förlossningen så gick hjärtljuden ner och jag var 100 på att det var en pojke i min mage och det var det.
    Med flickan så låg de kvar vid 140+ hela tiden.

    Man kan ju aldrig vara 100% och din barnmorska vill ju inte säga något som sedan inte visar sig vara rätt eftersom alla är olika, men jag tror på den teroin och den har stämmt för mig.
  10. 5
    För mig har det stämt.
    Men ibörjan så har hjärtljuden varit detsamma men mot slutet så har det skiljt sig.
    Jag har en pojke och en flicka och väntar nu en pojke till.
    Och nu sist jag var hos barnmorskan så var hjärtljuden nere vid 130+.
    Jag visste inte att jag väntade en pojke första gången utan hjärtljuden var rätt högt men ett tag innan förlossningen så gick hjärtljuden ner och jag var 100 på att det var en pojke i min mage och det var det.
    Med flickan så låg de kvar vid 140+ hela tiden.

    Man kan ju aldrig vara 100% och din barnmorska vill ju inte säga något som sedan inte visar sig vara rätt eftersom alla är olika, men jag tror på den teroin och den har stämmt för mig.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    jag har höga, idag 148 o vi ska ha en kille!
  12. 6
    jag har höga, idag 148 o vi ska ha en kille!
  13. Medlem sedan
    Nov 2009
    #7
    Kul att läsa era svar =) Jag tror verkligen att det är en liten pojke vi väntar, men vi får se!
    KRAM
  14. 7
    Kul att läsa era svar =) Jag tror verkligen att det är en liten pojke vi väntar, men vi får se!
    KRAM

Liknande trådar

  1. Flicka eller pojke?
    By ÅsaMamman in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 17:05
  2. Att spå flicka eller pojke
    By MissMamma in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 12:15
  3. Flicka eller Pojke?
    By Aylin in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 22:59
  4. Hjärtljud- pojke eller flicka?
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:55
  5. Flicka eller pojke?
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 16:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar