Hej alla!
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Hej alla!

    Nu har halva terminen gått, hur har det gått för er?? Lavendelflickan hur går det på gymnasiet för sonen?
    Vi har det bra just för tillfället, bra pedagoger i högstadiet så jag kan för första gången luta mig lite tillbaka.
    Specialläraren lyser dock med sin frånvaro, jag tror att det beror på att min tjej valde ett tredje språk (hon ville absolut prova). De andra barnen med dyslexi går tydligen till spec läraren när de har sv/eng. Lite måste man ligga på... Men det är synd att mer än halva terminen ska hinna passera innan vi får ett livsteckan från henne.
  2. 1
    Hej alla! Nu har halva terminen gått, hur har det gått för er?? Lavendelflickan hur går det på gymnasiet för sonen?
    Vi har det bra just för tillfället, bra pedagoger i högstadiet så jag kan för första gången luta mig lite tillbaka.
    Specialläraren lyser dock med sin frånvaro, jag tror att det beror på att min tjej valde ett tredje språk (hon ville absolut prova). De andra barnen med dyslexi går tydligen till spec läraren när de har sv/eng. Lite måste man ligga på... Men det är synd att mer än halva terminen ska hinna passera innan vi får ett livsteckan från henne.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ja ha det räckte att skriva det där inlägget för att det ska börja strula... Engelskaläraren har haft rättsatvningsprov under tidspress, gissa om det gick bra, gissa om dottern var i upplösning när hon kom hem... Hade på några ord vänt på b och d och fått fel, hann inte läsa alla frågor, grrr.

    Precis så här gör man för att knäcka en dyslektiker.
  4. 2
    Ja ha det räckte att skriva det där inlägget för att det ska börja strula... Engelskaläraren har haft rättsatvningsprov under tidspress, gissa om det gick bra, gissa om dottern var i upplösning när hon kom hem... Hade på några ord vänt på b och d och fått fel, hann inte läsa alla frågor, grrr.

    Precis så här gör man för att knäcka en dyslektiker.
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Trist att lärarna aldrig kan lära sig!!! Varför ska de utsätta barnen för tester under tidspress. Har ungefär samma problem med min dotter. De bytte ju lärare förra julen och sedan dess har allt bara blivit sämre!!! Varje vecka har de skriftliga tester som dottern misslyckas med vecka efter vecka. Läraren säger att det inte går på tid...men dottern blir givetvis stressad av att alla andra blir klara före henne och stressar då igenom och chansar och då vet man ju hur det går!! Ska snart ha utv samtal får väll ta en ny diskussion med henne då.
    Hoppas det löser sig för din dotter och att lärarna fattar att tester av det slaget inte är bra för dyslektiker.
    Kram kram.
  6. 3
    Trist att lärarna aldrig kan lära sig!!! Varför ska de utsätta barnen för tester under tidspress. Har ungefär samma problem med min dotter. De bytte ju lärare förra julen och sedan dess har allt bara blivit sämre!!! Varje vecka har de skriftliga tester som dottern misslyckas med vecka efter vecka. Läraren säger att det inte går på tid...men dottern blir givetvis stressad av att alla andra blir klara före henne och stressar då igenom och chansar och då vet man ju hur det går!! Ska snart ha utv samtal får väll ta en ny diskussion med henne då.
    Hoppas det löser sig för din dotter och att lärarna fattar att tester av det slaget inte är bra för dyslektiker.
    Kram kram.

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. kram på alla hjärtans dag till ALLA
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 16:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar