Jag ska vaccinera mig
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Jag ska vaccinera mig

    Nu har jag pratat med bröstsjuksköterskan och hon sa åt mig att gå och vaccinera mig. Man bara typ går dit och förklarar varför man är i en riskgrupp så sticker de sprutan i armen eller rumpan eller var det nu är de sticker den. Alldeles GRATIS! Weeeee (eller nåt...)
    Be the change that you want to see in this world!

    Ninjapower mot bröstcancer!

    Spenatmammans blogg
  2. 1
    Jag ska vaccinera mig Nu har jag pratat med bröstsjuksköterskan och hon sa åt mig att gå och vaccinera mig. Man bara typ går dit och förklarar varför man är i en riskgrupp så sticker de sprutan i armen eller rumpan eller var det nu är de sticker den. Alldeles GRATIS! Weeeee (eller nåt...)
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Det ska jag med göra
  4. 2
    Det ska jag med göra
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Lyckost oss!
  6. 3
    Lyckost oss!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Jag med, men jag får vackert betala för min spruta då jag "bara" är i närheten av att vara i en 3-4 olika riskgrupper.
    Borde man inte kunna slå ihop dem och få det att bli en "hel" riskgruppstillhörighet? Eller ska jag vara nöjd med att jag inte riktigt är där?
  8. 4
    Jag med, men jag får vackert betala för min spruta då jag "bara" är i närheten av att vara i en 3-4 olika riskgrupper.
    Borde man inte kunna slå ihop dem och få det att bli en "hel" riskgruppstillhörighet? Eller ska jag vara nöjd med att jag inte riktigt är där?
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Japp, fördelen med att vara kronisk sjuk *ironi*
  10. 5
    Japp, fördelen med att vara kronisk sjuk *ironi*
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Men vad larvigt, är de så petiga? Fast å andra sidan kostar den ju bara 150 kr (i alla fall här) så det kanske är billigt för att slippa vara riktigt där
  12. 6
    Men vad larvigt, är de så petiga? Fast å andra sidan kostar den ju bara 150 kr (i alla fall här) så det kanske är billigt för att slippa vara riktigt där
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Man får en massa skojiga extra bonusar! Gratis vaccinationer och allmän stammis på VC för den delen
  14. 7
    Man får en massa skojiga extra bonusar! Gratis vaccinationer och allmän stammis på VC för den delen
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Vad bra! Men kollar de inte upp det om du tillhör en riskgrupp? Annars kan vem som helst gå dit o säga det..
  16. 8
    Vad bra! Men kollar de inte upp det om du tillhör en riskgrupp? Annars kan vem som helst gå dit o säga det..
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Nä, det gör de tydligen inte. Fast det är säkert olika på olika ställen, här på landet på världens minsta VC tror jag de säkert tycker att de har någorlunda koll i alla fall.
  18. 9
    Nä, det gör de tydligen inte. Fast det är säkert olika på olika ställen, här på landet på världens minsta VC tror jag de säkert tycker att de har någorlunda koll i alla fall.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    och högkostnadskort på sjukvård och medicin =)

    Sen eftersom jag inte kommer leva lika länge som alla andra så behöver jag inte oroa mig för ålderdomen.
  20. 10
    och högkostnadskort på sjukvård och medicin =)

    Sen eftersom jag inte kommer leva lika länge som alla andra så behöver jag inte oroa mig för ålderdomen.
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Ja men det där med att slippa oroa sig för ålderdomen känns ju ganska fiffigt faktiskt! Inte behöva bli dement, förvirrad och ensam och inga oroliga sömnlösa nätter över den framtida pensionen.

    (bara för det kommer vi leva tills vi är 120 båda två förmodligen)
  22. 11
    Ja men det där med att slippa oroa sig för ålderdomen känns ju ganska fiffigt faktiskt! Inte behöva bli dement, förvirrad och ensam och inga oroliga sömnlösa nätter över den framtida pensionen.

    (bara för det kommer vi leva tills vi är 120 båda två förmodligen)
  23. ÅJ67 m 3 kidz
    #12
    Det skall ju jag också så det var bra att du skrev det så jag kan boka tid. Fast i mitt fall så är det sista twinrix-sprutan som skall injiceras.
  24. 12
    Det skall ju jag också så det var bra att du skrev det så jag kan boka tid. Fast i mitt fall så är det sista twinrix-sprutan som skall injiceras.
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Å vad många härliga vaccinationer det finns!
  26. 13
    Å vad många härliga vaccinationer det finns!

Liknande trådar

  1. Vaccinera sig?
    By xena83 in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 09:37
  2. Vaccinera, inte vaccinera, vaccinera...
    By Bambi in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 13:13
  3. ska ni vaccinera era 04
    By maddisen m 3 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 20:42
  4. Vaccinera sig ...
    By Kanske Egypten.. in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 03:10
  5. Kan man vaccinera sig
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 23:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar