Fem år!
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Fem år!

    I söndags fyllde Ture 5 år. Nu har jag verkligen ingen bebis hemma mer. Han var så nöjd och glad, och så ser han fram emot både släktkalas och barnkalas helgen som kommer.

    Igår var vi på bvc, så nu är Ture godkänd som 5-åring även på officiellt håll. Kontrollen gick bra. Han ligger en kurva över medel på både längd och vikt. Min lilla, lilla plutt - bara 49 cm och 3070 g som nyfödd - är nu både längre och tyngre än alla sina kompisar (och längre o tyngre än storebror var i samma ålder, fast han var större som nyfödd).

    Trots extrem spruträdsla gick det jättebra att få femårssprutan också. Bvc-sköterskan var hur bra som helst! Idag är det dock inte lika roligt. Lätt, lätt feber, ont i huvudet, seg och ont i kroppen. Ture är hemma med pappa, och jag gissar att det blir min tur för VAB imorgon. Med tanke på att jag hört rykten om magsjuka på dagis, kanske vi ska vara tacksamma för den sjuka Ture har just nu. Hellre "eftersprutanseg" än magsjuk!
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Fem år! I söndags fyllde Ture 5 år. Nu har jag verkligen ingen bebis hemma mer. Han var så nöjd och glad, och så ser han fram emot både släktkalas och barnkalas helgen som kommer.

    Igår var vi på bvc, så nu är Ture godkänd som 5-åring även på officiellt håll. Kontrollen gick bra. Han ligger en kurva över medel på både längd och vikt. Min lilla, lilla plutt - bara 49 cm och 3070 g som nyfödd - är nu både längre och tyngre än alla sina kompisar (och längre o tyngre än storebror var i samma ålder, fast han var större som nyfödd).

    Trots extrem spruträdsla gick det jättebra att få femårssprutan också. Bvc-sköterskan var hur bra som helst! Idag är det dock inte lika roligt. Lätt, lätt feber, ont i huvudet, seg och ont i kroppen. Ture är hemma med pappa, och jag gissar att det blir min tur för VAB imorgon. Med tanke på att jag hört rykten om magsjuka på dagis, kanske vi ska vara tacksamma för den sjuka Ture har just nu. Hellre "eftersprutanseg" än magsjuk!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    GRATTIS!!

    Håller med. Hellre sprutsjuk än magsjuk - hua!! Hoppas det släpper snabbt, men håller i sig tillräckligt länge för att slippa bacillusker
  4. 2
    GRATTIS!! Håller med. Hellre sprutsjuk än magsjuk - hua!! Hoppas det släpper snabbt, men håller i sig tillräckligt länge för att slippa bacillusker
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    GRATTIS!! Det är stort att fylla 5!
  6. 3
    GRATTIS!! Det är stort att fylla 5!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Grattis Ture! Får man fråga hur lång och tung han är nu? Jag har en rätt "stor" tjej - tror jag, har inte varit på 5 års ännu: 116 cm och drygt 20 kg (sist jag mätte för någon månad sedan).
  8. 4
    Grattis Ture! Får man fråga hur lång och tung han är nu? Jag har en rätt "stor" tjej - tror jag, har inte varit på 5 års ännu: 116 cm och drygt 20 kg (sist jag mätte för någon månad sedan).
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Grattis Ture så här lite efteråt!
  10. 5
    Grattis Ture så här lite efteråt!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Han är 115 cm lång och väger 21,7 kg. Kurvorna för tjejer kanske ser annorlunda ut, men jag gissar att Katja ligger över medel hon också.
  12. 6
    Han är 115 cm lång och väger 21,7 kg. Kurvorna för tjejer kanske ser annorlunda ut, men jag gissar att Katja ligger över medel hon också.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Grattis Ture!
    Visst är det rolig ålder just nu! För det mesta har jag en jättetrevlig tös här hemma! Dock en del konflikter med bröderna. Lilla systern är gansk fredad hittills Vi har dock ingen 5årskoll, det är en 5,5 årskontroll innan förskolan börjar istället.
  14. 7
    Grattis Ture!
    Visst är det rolig ålder just nu! För det mesta har jag en jättetrevlig tös här hemma! Dock en del konflikter med bröderna. Lilla systern är gansk fredad hittills Vi har dock ingen 5årskoll, det är en 5,5 årskontroll innan förskolan börjar istället.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar