Ni vars 2.5 åringar inte sover längre
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Ni vars 2.5 åringar inte sover längre

    på dagen.

    Hur långa nätter har de?

    Vi har precis tvingat bort Kaspers dagsömn eftersom han sprang uppe alldeles för sent på kvällen och nu är det snart en vecka sen han sov sist. Igår bad han att få gå och sova 18:45 och sov till kl 7 i morse. Det går ändå över förväntan bra, han blir fortfarande lite trött där han brukade sova på dagen men återhämtar sig sen igen.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Ni vars 2.5 åringar inte sover längre på dagen.

    Hur långa nätter har de?

    Vi har precis tvingat bort Kaspers dagsömn eftersom han sprang uppe alldeles för sent på kvällen och nu är det snart en vecka sen han sov sist. Igår bad han att få gå och sova 18:45 och sov till kl 7 i morse. Det går ändå över förväntan bra, han blir fortfarande lite trött där han brukade sova på dagen men återhämtar sig sen igen.
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Hejsan! Här fick Engla för sig redan tidigt i våras att hon inte skulle sova p dagen längre. Började på dagis nu i augusti och trodde då att hon kanske skulle sova lite ändå. Men inte. Vi brukar natta henne strax efter halv åtta. Oftast sover hon 11-12 timmar.
  4. 2
    Hejsan! Här fick Engla för sig redan tidigt i våras att hon inte skulle sova p dagen längre. Började på dagis nu i augusti och trodde då att hon kanske skulle sova lite ändå. Men inte. Vi brukar natta henne strax efter halv åtta. Oftast sover hon 11-12 timmar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Han brukar somna runt 20.00 och vakna någon gång mellan 6.30 och 8.00.

    Det är möjligt att det är en stor osanning jag kommer med nu, men jag har verkligen för mig att jag har läst någonstanns att barn i treårsåldern brukar behöva 11-13 timmars sammanhängande sömn. Generellt alltså... =)
  6. 3
    Han brukar somna runt 20.00 och vakna någon gång mellan 6.30 och 8.00.

    Det är möjligt att det är en stor osanning jag kommer med nu, men jag har verkligen för mig att jag har läst någonstanns att barn i treårsåldern brukar behöva 11-13 timmars sammanhängande sömn. Generellt alltså... =)
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Leah sover på dagis

    och det gissade jag nästan att hon skulle börja göra. Men här hemma sover hon fortfarande inte, så de dagar vi är lediga sover hon 20.30 till 7, eller 8, lite beroende på.

    När hon sover på dagis har vi ganska svårt att få henne att somna på kvällarna, men jag tror ändå absolut att hon behöver dagssömnen för att orka där.
    Mamma till tre

    "På varje sak som går snett i livet går det över hundra välsignelser."
  8. 4
    Leah sover på dagis och det gissade jag nästan att hon skulle börja göra. Men här hemma sover hon fortfarande inte, så de dagar vi är lediga sover hon 20.30 till 7, eller 8, lite beroende på.

    När hon sover på dagis har vi ganska svårt att få henne att somna på kvällarna, men jag tror ändå absolut att hon behöver dagssömnen för att orka där.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Tack för era svar. Det är verkligen en smått hopplös tid det här när de är mitt mellan sova och inte.

    Kasper gick upp igår för att bajsa ifred (han har ff blöja) och sen hittade sambon honom i jennies säng. Med bajs i blöjan, svärdet i högsta hugg och sovandes. Han sov typ 20 min (tror vi) och sen var han gladeligen uppe till efter kl 21 och höll låda.

    Men vi kör på att han ska hålla sig vaken de flesta dagar och det funkar rätt bra. Men han får sova ibland på dagis när han bara inte orkar annars.
  10. 5
    Tack för era svar. Det är verkligen en smått hopplös tid det här när de är mitt mellan sova och inte.

    Kasper gick upp igår för att bajsa ifred (han har ff blöja) och sen hittade sambon honom i jennies säng. Med bajs i blöjan, svärdet i högsta hugg och sovandes. Han sov typ 20 min (tror vi) och sen var han gladeligen uppe till efter kl 21 och höll låda.

    Men vi kör på att han ska hålla sig vaken de flesta dagar och det funkar rätt bra. Men han får sova ibland på dagis när han bara inte orkar annars.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Alice sover middag ungefär varannan dag. Vissa dagar är hon jättetrött och behöver det verkligen och andra dagar vill hon inte själv så då låter vi det vara. Har hon inte sovit middag kan vi lägga henne redan vid 19-tiden och då sover hon till strax efter 07. Har hon sovit middag kanske vi lägger henne lite senare, runt 20-tiden.
  12. 6
    Alice sover middag ungefär varannan dag. Vissa dagar är hon jättetrött och behöver det verkligen och andra dagar vill hon inte själv så då låter vi det vara. Har hon inte sovit middag kan vi lägga henne redan vid 19-tiden och då sover hon till strax efter 07. Har hon sovit middag kanske vi lägger henne lite senare, runt 20-tiden.

Liknande trådar

  1. Ni som jobbar o vars barn inte sover...
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 20:44
  2. Cornelia sover inte middag längre
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 21:23
  3. nu sover inte C dagtid längre
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 11:03
  4. Sover era 3,5-åringar?
    By Maria in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 04:58
  5. Ni vars barn sover bra på natten
    By Ajis in forum _05 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar