Böcker?
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Böcker?

    Vad läser era barn? Sonen har svårt att hitta bra böcker så jag tänkte att lite tips vore bra. Eller böcker jag läser högt är inte svåra att hitta såna han gillar men att hitta böcker att han läser själv är jättesvårt. Han läser egentligen väldigt bra men väljer oftast böcker som är enkla att läsa. Tycker bäst om böcker som är roliga.

    Böcker han bland annat har gillat är:
    böckerna om Doktor Proktor
    böckerna i en serie där en bok heter Dagbok för mina fans
    Kapten Kalsipp
    Elva år på jorden
    If life gives you snow - make a snowman
  2. 1
    Böcker? Vad läser era barn? Sonen har svårt att hitta bra böcker så jag tänkte att lite tips vore bra. Eller böcker jag läser högt är inte svåra att hitta såna han gillar men att hitta böcker att han läser själv är jättesvårt. Han läser egentligen väldigt bra men väljer oftast böcker som är enkla att läsa. Tycker bäst om böcker som är roliga.

    Böcker han bland annat har gillat är:
    böckerna om Doktor Proktor
    böckerna i en serie där en bok heter Dagbok för mina fans
    Kapten Kalsipp
    Elva år på jorden
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Ajdå, då kommer sonens böcker inte alls att vara till någon hjälp, för de verkar inte gilla samma slags böcker.
    Harry Potter och Sagan om ringen har varit väldigt populära här, nu läser sonen två olika trilogier fantasyböcker, i den ena heter första boken Väktarens lärling, i den andra heter första boken Hans majestäts drake. Men nej, enkla att läsa är de inte, så det här var ett värdelöst tips.

    Förresten, har han läst Kalle och chokladfabriken (och boken efter den, men den har jag glömt namnet på)?
  4. 2
    Ajdå, då kommer sonens böcker inte alls att vara till någon hjälp, för de verkar inte gilla samma slags böcker.
    Harry Potter och Sagan om ringen har varit väldigt populära här, nu läser sonen två olika trilogier fantasyböcker, i den ena heter första boken Väktarens lärling, i den andra heter första boken Hans majestäts drake. Men nej, enkla att läsa är de inte, så det här var ett värdelöst tips.

    Förresten, har han läst Kalle och chokladfabriken (och boken efter den, men den har jag glömt namnet på)?
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Fantasy är sådär tycker sonen. Han har läst några av Harry Potter böckerna och de är okej men annan fantasy går tyvärr inte hem.
    Han har läst Kalle och chokladfabriken så jag föreslog att läsa andra Roald Dahl men det ville han inte.
    Det gör allt lite ont i mitt svensklärarhjärta att ha fått en son som läser utmärkt men som väljer att inte göra det.
  6. 3
    Fantasy är sådär tycker sonen. Han har läst några av Harry Potter böckerna och de är okej men annan fantasy går tyvärr inte hem.
    Han har läst Kalle och chokladfabriken så jag föreslog att läsa andra Roald Dahl men det ville han inte.
    Det gör allt lite ont i mitt svensklärarhjärta att ha fått en son som läser utmärkt men som väljer att inte göra det.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Kanske inte rätt person att svara då jag har en tjej som älskar kärleksböcker!! Allt som handlar om kärlek, vänskap etc. läser hon. Hon läser rätt svåra böcker, svåra i bemärkelsen att de är riktade till tonåringar ungefär.
  8. 4
    Kanske inte rätt person att svara då jag har en tjej som älskar kärleksböcker!! Allt som handlar om kärlek, vänskap etc. läser hon. Hon läser rätt svåra böcker, svåra i bemärkelsen att de är riktade till tonåringar ungefär.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    kan du inte ge lite tips på titlar iaf?
  10. 5
    kan du inte ge lite tips på titlar iaf?
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Min dotter, som inte är så bra på att läsa, älskar böckerna om Tam, drakryttaren.
  12. 6
    Min dotter, som inte är så bra på att läsa, älskar böckerna om Tam, drakryttaren.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Ja, det kan jag ju, men jag får fråga henne först, för jag vet inte riktigt vad alla böcker hon gillar heter!
  14. 7
    Ja, det kan jag ju, men jag får fråga henne först, för jag vet inte riktigt vad alla böcker hon gillar heter!

Liknande trådar

  1. Byta böcker? LasseMaja böcker bytes
    By Marcusmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 14:11
  2. Böcker?
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 22:46
  3. Bra böcker??
    By SANDEE in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 17:59
  4. Mp3 böcker
    By Gitski in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 15:31
  5. Böcker
    By Mia in forum Skolbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar