Sigge är här!!
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Sigge är här!!

    Igår 22.44 föddes världens finaste och mest perfekta Sigge! Efter ett otroligt snabbt förlossningsförlopp där jag inte hann få mycket pauser eller bedövning så kom han efter bara 4 min krystvärkar.
    3280 g, 49 cm i v.37+2
    Helt perfekt och underbar.. har ammat ordentligt flera gånger om och sovit som en liten gris
    Nu kom vi precis hem och ska bara mysa och landa lite innan vi hämtar hem stora pojken från fritids.
    Återkommer med en förlossningsberättelse och en bild så fort jag hinner.
    Men måste säga att jag mår toppen och kroppen känns precis som vanligt, lite eftervärkar men thats it. Magen har tom. dragit ihop sig och det känns inte ens att jag fött barn för knappt 12 timmar sen! Ont i fogarna dock men det kan ju hålla i sig ett tag..

    Nu ska jag snusa bebis och försöka sova en liten stund för det blev inte mycket sömn för mig inatt.
    Kram på er alla!!
  2. 1
    Sigge är här!! Igår 22.44 föddes världens finaste och mest perfekta Sigge! Efter ett otroligt snabbt förlossningsförlopp där jag inte hann få mycket pauser eller bedövning så kom han efter bara 4 min krystvärkar.
    3280 g, 49 cm i v.37+2
    Helt perfekt och underbar.. har ammat ordentligt flera gånger om och sovit som en liten gris
    Nu kom vi precis hem och ska bara mysa och landa lite innan vi hämtar hem stora pojken från fritids.
    Återkommer med en förlossningsberättelse och en bild så fort jag hinner.
    Men måste säga att jag mår toppen och kroppen känns precis som vanligt, lite eftervärkar men thats it. Magen har tom. dragit ihop sig och det känns inte ens att jag fött barn för knappt 12 timmar sen! Ont i fogarna dock men det kan ju hålla i sig ett tag..

    Nu ska jag snusa bebis och försöka sova en liten stund för det blev inte mycket sömn för mig inatt.
    Kram på er alla!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Grattis! Åh va härligt för er
  4. 2
    Grattis! Åh va härligt för er
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Äntligen!!! Jättegrattis till hela familjen! Skönt att det jobbiga är över för dig nu.
  6. 3
    Äntligen!!! Jättegrattis till hela familjen! Skönt att det jobbiga är över för dig nu.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    jätte stort grattis till hela familjen vad skönt att du mår så bra. nu blir jag faktist liiite avis på dig hoppas man själv oxå snart ska få åka iväg och föda
    kram!
  8. 4
    jätte stort grattis till hela familjen vad skönt att du mår så bra. nu blir jag faktist liiite avis på dig hoppas man själv oxå snart ska få åka iväg och föda
    kram!
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Grattis!
  10. 5
    Grattis!
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Åh världens största GRATTIS till vår första "November bebis"!!! Fantastiskt att du mår så bra!

    Jag är såååå Avis!!!

    Lycka till och Gosa Massor nu hela fina familjen <3
    Kramar!!
  12. 6
    Åh världens största GRATTIS till vår första "November bebis"!!! Fantastiskt att du mår så bra!

    Jag är såååå Avis!!!

    Lycka till och Gosa Massor nu hela fina familjen <3
    Kramar!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Grattis till lille Sigge Härligt att höra att allt gått bra.

    Kram
  14. 7
    Grattis till lille Sigge Härligt att höra att allt gått bra.

    Kram
  15. S-mamman
    #8
    Låter heeelt underbart, stort STORT grattis till lille Sigge!!!!
    Kan tänka mig att han är världens goaste. Och vad skönt att du mår så bra också! Jag har faktiskt repat mig snabbare och snabbare för varje förlossning jag gått igenom, tyckte faktiskt det tog längst tid att bli normal igen efter första barnet.
    Härligt, härligt och njuuuut!!!!
  16. 8
    Låter heeelt underbart, stort STORT grattis till lille Sigge!!!!
    Kan tänka mig att han är världens goaste. Och vad skönt att du mår så bra också! Jag har faktiskt repat mig snabbare och snabbare för varje förlossning jag gått igenom, tyckte faktiskt det tog längst tid att bli normal igen efter första barnet.
    Härligt, härligt och njuuuut!!!!
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Åhh, grattis, vad underbart!! Ljuvligt, mysig och härligt! Skönt att höra att det gick så bra, och att du känner dig så pigg.
    Bara vila och njut nu....
  18. 9
    Åhh, grattis, vad underbart!! Ljuvligt, mysig och härligt! Skönt att höra att det gick så bra, och att du känner dig så pigg.
    Bara vila och njut nu....
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    Åh Grattis! Härligt att läsa att ni alla mår bra. Snusa på nu! Är väldigt avis!
  20. 10
    Åh Grattis! Härligt att läsa att ni alla mår bra. Snusa på nu! Är väldigt avis!
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11
    Jättegrattis! Vad härligt! Passa på och mys ordentligt nu!!! Kram
  22. 11
    Jättegrattis! Vad härligt! Passa på och mys ordentligt nu!!! Kram
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12
    Å, vad skönt att det gick så bra. Ett stort grattis och snusa nu för oss alla
  24. 12
    Å, vad skönt att det gick så bra. Ett stort grattis och snusa nu för oss alla
  25. Medlem sedan
    Apr 2009
    #13
    Stort grattis!!!
  26. 13
    Stort grattis!!!
  27. Medlem sedan
    Nov 2000
    #14
    Grattis!!

    Vad härligt

    Kraam
  28. 14
    Grattis!!

    Vad härligt

    Kraam
  29. Medlem sedan
    Oct 2005
    #15

    Grattis i massa!!!

    Åh så kul!
    Ser fram emot o läsa berättelsen sen o se bilder!!

    Vila nu ordneligt o mys så mycket du bara kan!

    Kram på dig!
  30. 15
    Grattis i massa!!! Åh så kul!
    Ser fram emot o läsa berättelsen sen o se bilder!!

    Vila nu ordneligt o mys så mycket du bara kan!

    Kram på dig!
  31. carolin.hevelius
    #16
    Jag säger som Gert Fylking; ÄNTLIGEN!!!
    Kul att höra att ni mår bra och att det gick finfint. Njut av bebis nu. Jag är inte ett DUGG avundsjuk
  32. 16
    Jag säger som Gert Fylking; ÄNTLIGEN!!!
    Kul att höra att ni mår bra och att det gick finfint. Njut av bebis nu. Jag är inte ett DUGG avundsjuk
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Åh, grattis grattis
    Va kul att det gått bra och fort

    Snusa lite åt oss andra oxå
  34. 17
    Åh, grattis grattis
    Va kul att det gått bra och fort

    Snusa lite åt oss andra oxå
  35. Medlem sedan
    Jan 2010
    #18
    Jätte grattis!
    Skönt att allt gick fort och att ni alla mår bra!
    Kram å mys till 300%
  36. 18
    Jätte grattis!
    Skönt att allt gick fort och att ni alla mår bra!
    Kram å mys till 300%
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Jättestort grattis - vad roligt o vad skönt att det gick så bra. Mys på ! Kram
  38. 19
    Jättestort grattis - vad roligt o vad skönt att det gick så bra. Mys på ! Kram
  39. Medlem sedan
    Apr 2010
    #20
    Välkommen till världen lilla Sigge!!! Vilket urgulligt namn! Jag vill oxå ha bebis nu! Stor kram till dig och familjen.
  40. 20
    Välkommen till världen lilla Sigge!!! Vilket urgulligt namn! Jag vill oxå ha bebis nu! Stor kram till dig och familjen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sigge 2 år!
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 20:10
  2. Sigge 1 år!
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 14:11
  3. sigge?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 12:38
  4. Sigge 1 år...
    By sjungande kossan in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 21:30
  5. Sigge är här!!!
    By asaida in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar