Ilningar i benen?
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Ilningar i benen?

    Tror jag blir ett psykiskt vrak snart...
    Sover nog i snitt 2-4 timmar per natt...
    Uppe o springer för benen typ killar, finns det någon hjälp eller någon som har samma?
    Äter gör jag oxå flera gånger på nätterna men försöker hålla mej till bananer o yoggi!
    Börjar tröttna lite....
    Hur mår ni?
    Kramar
  2. 1
    Ilningar i benen? Tror jag blir ett psykiskt vrak snart...
    Sover nog i snitt 2-4 timmar per natt...
    Uppe o springer för benen typ killar, finns det någon hjälp eller någon som har samma?
    Äter gör jag oxå flera gånger på nätterna men försöker hålla mej till bananer o yoggi!
    Börjar tröttna lite....
    Hur mår ni?
    Kramar
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2
    Låter tufft att få sova så lite. Förstår att du inte mår bra. Det här med ett benen killar, har du pratat med din bm om det? Det låter lite udda :-) Kanske finns det något som kan hjälpa.

    Jag mår rätt dåligt själv men får i alla fall sova på nätterna hyffsat. Känner mig stor och otymplig och är dunderförskyld..
  4. 2
    Låter tufft att få sova så lite. Förstår att du inte mår bra. Det här med ett benen killar, har du pratat med din bm om det? Det låter lite udda :-) Kanske finns det något som kan hjälpa.

    Jag mår rätt dåligt själv men får i alla fall sova på nätterna hyffsat. Känner mig stor och otymplig och är dunderförskyld..
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Ja min stressade bm har inte gjort mej klokare... Finns inget att göra men jag äter extra magnesium för jag hörde att de kunde hjälpa. Troligtvis beror de på mina svullna ben med fina åderbråck!
    Tar Alvedon ibland för att få sova lite iallafall men de e ju inte bra att ta för ofta....
    Kram på dej o hoppas du kryar på dej snabbt!!
  6. 3
    Ja min stressade bm har inte gjort mej klokare... Finns inget att göra men jag äter extra magnesium för jag hörde att de kunde hjälpa. Troligtvis beror de på mina svullna ben med fina åderbråck!
    Tar Alvedon ibland för att få sova lite iallafall men de e ju inte bra att ta för ofta....
    Kram på dej o hoppas du kryar på dej snabbt!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Jag känner igen känslan! Pirrar i mina ben också, men som tur är, så är det inte varje natt för min del. Men någon/några kvällar/nätter i veckan kan jag känna av det. Jag ligger då och spänner mina ben tills det nästan gör ont och sen slappnar jag av, till sist känns det som att det lättar lite.

    Hoppas det snart känns bättre för dig, jobbigt när man inte får sova!
    Kram!
  8. 4
    Jag känner igen känslan! Pirrar i mina ben också, men som tur är, så är det inte varje natt för min del. Men någon/några kvällar/nätter i veckan kan jag känna av det. Jag ligger då och spänner mina ben tills det nästan gör ont och sen slappnar jag av, till sist känns det som att det lättar lite.

    Hoppas det snart känns bättre för dig, jobbigt när man inte får sova!
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Ja precis! jag brukar få gå runt några varv i huset eller ställa mej på tå tills de släpper lite, men sen kommer de tebax å så håller jag på hela nätterna...
    Härligt när sonen vaknar 05.15 sen oxå...
    Kram tebax
  10. 5
    Ja precis! jag brukar få gå runt några varv i huset eller ställa mej på tå tills de släpper lite, men sen kommer de tebax å så håller jag på hela nätterna...
    Härligt när sonen vaknar 05.15 sen oxå...
    Kram tebax
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Det lät ju jättejobbigt. :-( Fy :-(. Hoppas att det ger sig snart så att du får sova lite mer. Det är nog med lite sömn ändå pga alla kisspauser m.m.

    Kram!
  12. 6
    Det lät ju jättejobbigt. :-( Fy :-(. Hoppas att det ger sig snart så att du får sova lite mer. Det är nog med lite sömn ändå pga alla kisspauser m.m.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Ja e så kul när man tror man e jätte kissig så kommer de 5 droppar!
    Sov iallafall en timme mitt på dan när resten av familjen var på simskolan. Skööööönt!
    Kramar på dej
  14. 7
    Ja e så kul när man tror man e jätte kissig så kommer de 5 droppar!
    Sov iallafall en timme mitt på dan när resten av familjen var på simskolan. Skööööönt!
    Kramar på dej
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    Jag har likadant! Kliar och kryper inuti benen så man blir galen. Men jag har inga svullna ben eller åderbråck så man kan nog få det ändå. Själv tror jag det beror på att jag rör mig för lite nu när man är så stor och klumpig och trött, jag kan få det ibland även när jag inte är gravid.
    Brukar också ligga och spänna tills musklerna är helt slut, men får lätt kramp så det funkar så där
    Hoppas magnesium funkar för dig! Man behöver ju sin sömn mer än någonsin
  16. 8
    Jag har likadant! Kliar och kryper inuti benen så man blir galen. Men jag har inga svullna ben eller åderbråck så man kan nog få det ändå. Själv tror jag det beror på att jag rör mig för lite nu när man är så stor och klumpig och trött, jag kan få det ibland även när jag inte är gravid.
    Brukar också ligga och spänna tills musklerna är helt slut, men får lätt kramp så det funkar så där
    Hoppas magnesium funkar för dig! Man behöver ju sin sömn mer än någonsin
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    killar här med, det är åderbråcken..
    Äsch jag ska inte klaga det är väldigt lite, men det kittlas massor som om något kryper på benen..
    Jag lägger underbenen på spikmattan en stund ibland, det hjälper cirkulationen lite. Men något supertips har jag inte, eftersom du redan äter magnesium.
  18. 9
    killar här med, det är åderbråcken..
    Äsch jag ska inte klaga det är väldigt lite, men det kittlas massor som om något kryper på benen..
    Jag lägger underbenen på spikmattan en stund ibland, det hjälper cirkulationen lite. Men något supertips har jag inte, eftersom du redan äter magnesium.
  19. Medlem sedan
    Dec 2008
    #10
    Å ska låna mammas spikmatta!!! Tack
  20. 10
    Å ska låna mammas spikmatta!!! Tack

Liknande trådar

  1. Ilningar!?
    By Pevvi in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 08:16
  2. Ilningar mellan benen
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 13:48
  3. ilningar/ont
    By Anja1979 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 21:41
  4. Ilningar ner i benen?
    By TheOneAndOnly in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 11:43
  5. Ilningar?
    By indra76 in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar