Lördagens mat och händelser
Vikt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Lördagens mat och händelser

    Dagens morgonvikt blev nu 71 kilo. Lite upp men... det beror på att jag åt en hel del grönt igår och drack cola. Inte orolig.

    Det blev ingen vanlig matdag. Tidig middag för att inte vara hungrig och falla för förmycket kladdkaka på 40-årskalaset. Vi kom i alla fall iväg trots att Örjan hade jour. Fick några trevliga timmar med härligt prat. Fick mycket kommentarer om hur smal jag blivit. Någon hade hört mig på radion när jag pratade med Morgonpasset och blev så nyfiken på vad jag gjort och hur jag nu såg ut. Fick i uppdrag att hålla öronen öppna för eventuella lag som ska springa 2011, en ville absolut följa med. Hälsomässa sällskap är nästan fixat... ja det var trevligt. Det gick bra att bara ta en liiten bit kladdkaka. Men jag var sugen på att ta mer. Tiden var lång och alla åt av smörgåstårta och flera bitar kladdkaka och nougatrutor. Då hämtade jag mer kaffe istället.

    Väl hemma sedan dukade jag upp med grönsaksdipp och en hel del skinka till mig. Det behövdes efter den dagen och en otroligt tidig middag. Övriga familjen var inte så sugen de hade ju ätit betydligt mer män jag på festen.


    8:10
    2 dl mellanfil, ½ dl müsli, 1 msk kanelfrön, 1 kokt ägg, kaffe
    6,5 pp

    11:30
    100 g kallrökt lax, ½ avokado, blandad sallad, kaffe
    7 pp

    14:30
    Pasta 100g-1,5 dl, 150 g köttfärssås på nötfärs, sallad, morot
    8 pp

    15:30
    En pyyyyyte bit kladdkaka av bästa sort. Bagaren är suverän på detta och jag njöt i fulla drag.
    3 pp (osäker på hur jag ska räkna denna lilla bit, kanske är det här att ta i?)

    18:30 - börjar äta, äter under lååång tid detta
    180 g skinka, ½ galia melon, 3 morötter, en bit gurka, lite dipp, cola, 2 satsumas
    6 pp

    Totalt 30.5 pp blev det idag. Lite över mina dagliga 29, men det känns ändå ok.
    "There is no try. Either you DO, or DO NOT."
    Min skitviktiga blogg: www.skitviktig.worpdress.com
    Min blogg med målningar: www.camillaolssonart.wordpress .com
  2. 1
    Lördagens mat och händelser Dagens morgonvikt blev nu 71 kilo. Lite upp men... det beror på att jag åt en hel del grönt igår och drack cola. Inte orolig.

    Det blev ingen vanlig matdag. Tidig middag för att inte vara hungrig och falla för förmycket kladdkaka på 40-årskalaset. Vi kom i alla fall iväg trots att Örjan hade jour. Fick några trevliga timmar med härligt prat. Fick mycket kommentarer om hur smal jag blivit. Någon hade hört mig på radion när jag pratade med Morgonpasset och blev så nyfiken på vad jag gjort och hur jag nu såg ut. Fick i uppdrag att hålla öronen öppna för eventuella lag som ska springa 2011, en ville absolut följa med. Hälsomässa sällskap är nästan fixat... ja det var trevligt. Det gick bra att bara ta en liiten bit kladdkaka. Men jag var sugen på att ta mer. Tiden var lång och alla åt av smörgåstårta och flera bitar kladdkaka och nougatrutor. Då hämtade jag mer kaffe istället.

    Väl hemma sedan dukade jag upp med grönsaksdipp och en hel del skinka till mig. Det behövdes efter den dagen och en otroligt tidig middag. Övriga familjen var inte så sugen de hade ju ätit betydligt mer män jag på festen.


    8:10
    2 dl mellanfil, ½ dl müsli, 1 msk kanelfrön, 1 kokt ägg, kaffe
    6,5 pp

    11:30
    100 g kallrökt lax, ½ avokado, blandad sallad, kaffe
    7 pp

    14:30
    Pasta 100g-1,5 dl, 150 g köttfärssås på nötfärs, sallad, morot
    8 pp

    15:30
    En pyyyyyte bit kladdkaka av bästa sort. Bagaren är suverän på detta och jag njöt i fulla drag.
    3 pp (osäker på hur jag ska räkna denna lilla bit, kanske är det här att ta i?)

    18:30 - börjar äta, äter under lååång tid detta
    180 g skinka, ½ galia melon, 3 morötter, en bit gurka, lite dipp, cola, 2 satsumas
    6 pp

    Totalt 30.5 pp blev det idag. Lite över mina dagliga 29, men det känns ändå ok.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Nu ska jag ut och jogga tänkte jag. Helt själv. Helt planlöst, bara ta mig dit jag känner för.
  4. 2
    Nu ska jag ut och jogga tänkte jag. Helt själv. Helt planlöst, bara ta mig dit jag känner för.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Hoppas det går fint, jag har nyss kommit in efter en runda! Blöt!
  6. 3
    Hoppas det går fint, jag har nyss kommit in efter en runda! Blöt!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Jag tycker du fixade den dagen hur bra som helst, du ska vara riktigt nöjd!

    Mitt kvällsgott i går blev räkor, ägg, tomater, fin skinka och olika ostar.
  8. 4
    Jag tycker du fixade den dagen hur bra som helst, du ska vara riktigt nöjd!

    Mitt kvällsgott i går blev räkor, ägg, tomater, fin skinka och olika ostar.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Så himla bra jobbat
  10. 5
    Så himla bra jobbat
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Definitivt en bra dag tycker jag
  12. 6
    Definitivt en bra dag tycker jag
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Det gick bra... han före regnet.
  14. 7
    Det gick bra... han före regnet.
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Ja jag känner mig nöjd.

    Ditt kvällsgott ser rikigt.. kollis fattig med superlyxigt och gott ut!
  16. 8
    Ja jag känner mig nöjd.

    Ditt kvällsgott ser rikigt.. kollis fattig med superlyxigt och gott ut!
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Tack
  18. 9
    Tack
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Visst var det.
  20. 10
    Visst var det.
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11

    Varför?

    VARFÖR köpte jag CHPS (!!!!) igår???? Så onödigt, så onödligt!!!!! Och inte ens så gott som jag mindes... (Men jag åt ju såklart ändå...) Vaknade med ångest, vilket resulterade i en 8 km promenad i ösregn. Dags att vända tilbaka nu och blunda för chipshyllan nästa gång. ONÖDIGT!!!!!!
  22. 11
    Varför? VARFÖR köpte jag CHPS (!!!!) igår???? Så onödigt, så onödligt!!!!! Och inte ens så gott som jag mindes... (Men jag åt ju såklart ändå...) Vaknade med ångest, vilket resulterade i en 8 km promenad i ösregn. Dags att vända tilbaka nu och blunda för chipshyllan nästa gång. ONÖDIGT!!!!!!
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12
    Förlåt. Detta hamnade helt fel...
  24. 12
    Förlåt. Detta hamnade helt fel...

Liknande trådar

  1. Händelser vid vatten
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 21:54
  2. Stora små händelser
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 17:12
  3. Händelser upprepar sig
    By anonymt namn in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 22:05
  4. Dagens händelser här:
    By azza in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 21:38
  5. Triss i händelser!
    By ylva med elsa in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 18:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar