Bilbarnstol (enkätfråga)
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Bilbarnstol (enkätfråga)

    Tänkte köpa en ny bilbarnstol i veckan eftersom babyskyddet ändå i princip är för tungt att bära runt på nu.

    Britax är tydligen den mest sålda, men är lite fundersam på om det inte vore bekvämare för Wilma att ha en stol som går att ändra läge på under färd (ja inte när man kör då men utan att behöva montera om allt =)

    - Vad har ni för bilbarnstol?

    - Vad har ni för bil?

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
  2. 1
    Bilbarnstol (enkätfråga) Tänkte köpa en ny bilbarnstol i veckan eftersom babyskyddet ändå i princip är för tungt att bära runt på nu.

    Britax är tydligen den mest sålda, men är lite fundersam på om det inte vore bekvämare för Wilma att ha en stol som går att ändra läge på under färd (ja inte när man kör då men utan att behöva montera om allt =)

    - Vad har ni för bilbarnstol?

    - Vad har ni för bil?

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Black Lady svarar:

    Vad har ni för bilbarnstol?
    * GRACO

    - Vad har ni för bil?
    * S40 volvo och en Cheva Starcraft

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?

    *I volvon är den bakom passagerar sätet, men då är det trångt för passageraren fram.
    I Chevan sitter den längst bak i mitten.
  4. 2
    Black Lady svarar:

    Vad har ni för bilbarnstol?
    * GRACO

    - Vad har ni för bil?
    * S40 volvo och en Cheva Starcraft

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?

    *I volvon är den bakom passagerar sätet, men då är det trångt för passageraren fram.
    I Chevan sitter den längst bak i mitten.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Mina svar:
    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Vi har nyligen köpt en maxi cosi rodi, just för att jag tycker det verkar bra att enkelt kunna luta den osv + att den fått bra i test + att det var bra pris på mässan(underbara barn)

    - Vad har ni för bil?
    Vi har en ford galaxy

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    Har ej monterat och börjat använda den än men det blir bak till vänster där sitter babyskyddet nu. Detta pga att vi har airbag fram annars skulle jag mycket hellre ha Benji fram så jag kan stoppa i nappen och prata med honom medans jag kör. (Är van vid det från bilen vi nyss bytt bort).
  6. 3
    Mina svar:
    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Vi har nyligen köpt en maxi cosi rodi, just för att jag tycker det verkar bra att enkelt kunna luta den osv + att den fått bra i test + att det var bra pris på mässan(underbara barn)

    - Vad har ni för bil?
    Vi har en ford galaxy

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    Har ej monterat och börjat använda den än men det blir bak till vänster där sitter babyskyddet nu. Detta pga att vi har airbag fram annars skulle jag mycket hellre ha Benji fram så jag kan stoppa i nappen och prata med honom medans jag kör. (Är van vid det från bilen vi nyss bytt bort).
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    mirakel nr.2 svarar


    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Britax MULTI-TECH

    - Vad har ni för bil?
    Toyota avensis använder vi när Angelika ska med, vi flyttar inte över stolen mellan bilarna utan har den alltid i denna.

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    bakom passagerarsätet, och det finns gott om plats för den som sitter fram har planer på att sätta den i mitten bak, men har inte kommit så långt än
  8. 4
    mirakel nr.2 svarar


    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Britax MULTI-TECH

    - Vad har ni för bil?
    Toyota avensis använder vi när Angelika ska med, vi flyttar inte över stolen mellan bilarna utan har den alltid i denna.

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    bakom passagerarsätet, och det finns gott om plats för den som sitter fram har planer på att sätta den i mitten bak, men har inte kommit så långt än
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Vi har Britax Freeway (heter HighWay numera)

    - Vad har ni för bil?
    Volvo V70

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte? Baksätet, på passagerarsidan. Säkrast enligt många. Smisid stol som ej tar stor plats, Går att vinkla i olika lägen, ej under färd, man har aldrig behövt det. Hittar ett bra läge som passar för både vaken och sömn.
    Ett tips är att köpa en spegel och sätta på nackstödet så man ser barnen i bakspegeln, GULD produkt tycker jag.

    Lycka till.
  10. 5
    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Vi har Britax Freeway (heter HighWay numera)

    - Vad har ni för bil?
    Volvo V70

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte? Baksätet, på passagerarsidan. Säkrast enligt många. Smisid stol som ej tar stor plats, Går att vinkla i olika lägen, ej under färd, man har aldrig behövt det. Hittar ett bra läge som passar för både vaken och sömn.
    Ett tips är att köpa en spegel och sätta på nackstödet så man ser barnen i bakspegeln, GULD produkt tycker jag.

    Lycka till.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Mina svar:
    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Än så länge använder vi babyskyddet eftersom det kommer bli så trångt i bilen när vi monterar in den bakåtvända stolen, men framåt jul måste vi ju byta upp oss och då blir det vår gamla Britax Eclipse som vi haft till de andra barnen. Den går at tjustera lutningsgraden på utan att montera om, men det var inte varit en så använd funktion faktiskt.

    - Vad har ni för bil?
    Skoda Octavia Kombi

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    Vi kommer nog att ha den frampå passargerarsätet eftersom den är så stor, eller i mitten bak, men det svåra då är ju när vi byter förare och behöver flytta på förarstolen.
  12. 6
    Mina svar:
    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Än så länge använder vi babyskyddet eftersom det kommer bli så trångt i bilen när vi monterar in den bakåtvända stolen, men framåt jul måste vi ju byta upp oss och då blir det vår gamla Britax Eclipse som vi haft till de andra barnen. Den går at tjustera lutningsgraden på utan att montera om, men det var inte varit en så använd funktion faktiskt.

    - Vad har ni för bil?
    Skoda Octavia Kombi

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    Vi kommer nog att ha den frampå passargerarsätet eftersom den är så stor, eller i mitten bak, men det svåra då är ju när vi byter förare och behöver flytta på förarstolen.
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Vad har ni för bilbarnstol?
    En Britax hi-way

    Vad har ni för bil?
    Saab 9-3

    Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    Mittsätet bak. Vi placerade den där för att säljaren påpekade att det är den säkraste platsen. Sen har det också fördelen att man kan utnyttja både höger och vänster passargerarsäte bak. Britax hi-way:n är liksom upphöjd så att vuxnas lår lätt får plats vid sidan om. Det går jättebra att sova i stolen (åtminstone hittills) trots att det inte är möjligt att fälla under färd.

    Innan vi slog till provade vi en begagnad Maxi-Cosi, men var alldeles för skrymmande. "Stödjebenet" var så högt placerat att vi hade fått ställa stolen på passargerarsidan med framsätet framdraget så pass att det inte skulle gå att sitta där. (Har airbag på passargerarsätet fram).
  14. 7
    Vad har ni för bilbarnstol?
    En Britax hi-way

    Vad har ni för bil?
    Saab 9-3

    Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    Mittsätet bak. Vi placerade den där för att säljaren påpekade att det är den säkraste platsen. Sen har det också fördelen att man kan utnyttja både höger och vänster passargerarsäte bak. Britax hi-way:n är liksom upphöjd så att vuxnas lår lätt får plats vid sidan om. Det går jättebra att sova i stolen (åtminstone hittills) trots att det inte är möjligt att fälla under färd.

    Innan vi slog till provade vi en begagnad Maxi-Cosi, men var alldeles för skrymmande. "Stödjebenet" var så högt placerat att vi hade fått ställa stolen på passargerarsidan med framsätet framdraget så pass att det inte skulle gå att sitta där. (Har airbag på passargerarsätet fram).
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8

    Vi ska köpa en...

    ..Be Safe Izi kidx3 tror jag den heter, den har fått så bra i tester,
    vi har en volvo v70 och där sitter hon fram.
  16. 8
    Vi ska köpa en... ..Be Safe Izi kidx3 tror jag den heter, den har fått så bra i tester,
    vi har en volvo v70 och där sitter hon fram.
  17. Medlem sedan
    Sep 2009
    #9
    Köpte en Acta Graco Duoflex idag!
  18. 9
    Köpte en Acta Graco Duoflex idag!
  19. Medlem sedan
    Aug 2009
    #10
    Mrs B's svar:

    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Acta Graco efter storasyster.
    (är inte helnöjd med denna då den är så klumpig att montera och flytta mellan bilarna men den är däremot väldigt smidig om barnet sover medans man kör då man kan justera läget på den).

    - Vad har ni för bil?
    "Min" bil är en Toyota Rav4 och mannens en Toyota Land Cruiser.

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    I min bil sitter lillkillen fram (med urkopplad air bag så klart) och i den stora bilen så sitter han bak på passagerarsidan.
  20. 10
    Mrs B's svar:

    - Vad har ni för bilbarnstol?
    Acta Graco efter storasyster.
    (är inte helnöjd med denna då den är så klumpig att montera och flytta mellan bilarna men den är däremot väldigt smidig om barnet sover medans man kör då man kan justera läget på den).

    - Vad har ni för bil?
    "Min" bil är en Toyota Rav4 och mannens en Toyota Land Cruiser.

    - Vart har ni placerat stolen, dvs fram, baksäte eller mittsäte?
    I min bil sitter lillkillen fram (med urkopplad air bag så klart) och i den stora bilen så sitter han bak på passagerarsidan.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Vi har inte bytt ännu man skall göra det i helgen. Vi har en Akta graco Cosmic.
    Vi kör en grand voyager, chrystler
    Vi har henne i mellansätesraden, då det är airbag fram.
  22. 11
    Vi har inte bytt ännu man skall göra det i helgen. Vi har en Akta graco Cosmic.
    Vi kör en grand voyager, chrystler
    Vi har henne i mellansätesraden, då det är airbag fram.

Liknande trådar

  1. Enkätfråga
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 14:43
  2. Enkätfråga:
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 16:00
  3. En enkätfråga
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 11:00
  4. Enkätfråga
    By Miss cat in forum Sex & erotik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 15:01
  5. Enkätfråga typ
    By Wallander in forum Singelmingel
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 11:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar