lite tidigt kanske men
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    lite tidigt kanske men

    hur kommer det se ut för er i jul/nyårl alltså hur kommer ni vara lediga samt jobba?
    är ni alltid hel lediga vid jul/ nyår?

    kommer ni fira hemma eller bortresta?
  2. 1
    lite tidigt kanske men hur kommer det se ut för er i jul/nyårl alltså hur kommer ni vara lediga samt jobba?
    är ni alltid hel lediga vid jul/ nyår?

    kommer ni fira hemma eller bortresta?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Jag ska jobba. Är ledig 3 veckor innan jul. börjar jobba den 20e december.
  4. 2
    Jag ska jobba. Är ledig 3 veckor innan jul. börjar jobba den 20e december.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Alltid ledig- lärare
  6. 3
    Alltid ledig- lärare
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag lär jobba alla "vanliga" dagar. Brukar vara ledig NÅN dag under jul och nyår men i år lär vi jobba varje dag båda två.
  8. 4
    Jag lär jobba alla "vanliga" dagar. Brukar vara ledig NÅN dag under jul och nyår men i år lär vi jobba varje dag båda två.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Oj funderar du på sånt redan

    så långt fram kan jag knappt tänka. Mig får du fråga någon vecka innan typ
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Oj funderar du på sånt redan så långt fram kan jag knappt tänka. Mig får du fråga någon vecka innan typ
  11. Salander
    #6
    Vi pratade faktiskt om det idag. I år är jag ledig (jobbade julafton förra året) och det ska bli såå skönt. Planerar att ta lite f-dagar mellan jul-nyår.
    Var vi ska fira är inte klart än.
  12. 6
    Vi pratade faktiskt om det idag. I år är jag ledig (jobbade julafton förra året) och det ska bli såå skönt. Planerar att ta lite f-dagar mellan jul-nyår.
    Var vi ska fira är inte klart än.
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7
    Om det blir som jag har önskat, så är jag ledig 21-23 december och 5-10 januari. Jag är också ledig på julafton, juldagen, annandagen, nyårsafton och nyårsdagen (de flesta av dem är väl lördag-söndag). Maken är ledig i mellandagarna + 4 januari.

    Ungefär så är det tänkt (om jag nu fick till det med datumen)
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  14. 7
    Om det blir som jag har önskat, så är jag ledig 21-23 december och 5-10 januari. Jag är också ledig på julafton, juldagen, annandagen, nyårsafton och nyårsdagen (de flesta av dem är väl lördag-söndag). Maken är ledig i mellandagarna + 4 januari.

    Ungefär så är det tänkt (om jag nu fick till det med datumen)
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Har tagit lite ledigt men inte alla dagar. Arbetsgivaren vill ha in önskemål om ledighet tidigt så därför är det redan klart.
  16. 8
    Har tagit lite ledigt men inte alla dagar. Arbetsgivaren vill ha in önskemål om ledighet tidigt så därför är det redan klart.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    låter inte helt fel med så många lediga dagar. tar du semester eller f ledigt? vad jobbar du med?
  18. 9
    låter inte helt fel med så många lediga dagar. tar du semester eller f ledigt? vad jobbar du med?
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Ska jobba 24, 25 och 26 december, men har sökt semester. Har inte fått reda på än om jag får ledigt eller inte. Får jag inte ledigt så gör det inget. Känns helt ok att jobba. Ledig över nyår.
    Jul ska vi vara hemma och var nyårsafton ska firas vet jag inte.
  20. 10
    Ska jobba 24, 25 och 26 december, men har sökt semester. Har inte fått reda på än om jag får ledigt eller inte. Får jag inte ledigt så gör det inget. Känns helt ok att jobba. Ledig över nyår.
    Jul ska vi vara hemma och var nyårsafton ska firas vet jag inte.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Jag kommer nog att jobba mycket, brukar inte göra det. Ska fira med släkten, mest hemma.
  22. 11
    Jag kommer nog att jobba mycket, brukar inte göra det. Ska fira med släkten, mest hemma.
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    så skönt det är det som är så bra med at vara lärare, ledig när eleverna är lediga:-)
  24. 12
    så skönt det är det som är så bra med at vara lärare, ledig när eleverna är lediga:-)
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13
    Jag kommer nog jobba en del - är alltså inte ledig 3 veckor på raken (det är ju en något trist jul i år på så sätt).

    Men jag har ju ett kontorsjobb så jag jobbar inte helgdagarna alls.

    Om vi ska fira hemma eller bortresta... vi är mest hemma (som alltid) men sedan vet jag inte om folk kommer till oss i år eller om vi måste ut och åka någon dag.
  26. 13
    Jag kommer nog jobba en del - är alltså inte ledig 3 veckor på raken (det är ju en något trist jul i år på så sätt).

    Men jag har ju ett kontorsjobb så jag jobbar inte helgdagarna alls.

    Om vi ska fira hemma eller bortresta... vi är mest hemma (som alltid) men sedan vet jag inte om folk kommer till oss i år eller om vi måste ut och åka någon dag.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Jag kommer vara ledig, men maken har snöjour en stor del av lovet, så det är svårt att veta hur han jobbar. Ingen längre resa, med andra ord.
    Vi firar alltid jul hemma. I år är det min syster som har föräldrarna på julafton, men på annandagen så träffas vi alla hemma hos mina föräldrar.
  28. 14
    Jag kommer vara ledig, men maken har snöjour en stor del av lovet, så det är svårt att veta hur han jobbar. Ingen längre resa, med andra ord.
    Vi firar alltid jul hemma. I år är det min syster som har föräldrarna på julafton, men på annandagen så träffas vi alla hemma hos mina föräldrar.
  29. Medlem sedan
    Sep 1998
    #15
    Det beror lite på.
    Om jag får jobbet som jag hoppas på så ska jag nog se till att vara ledig mellan jul och nyår om jag kan, beroende på hur mycket upplärning jag måste ha för min ersättare.
    Om jag inte får jobbet så ska jag vara ledig mellan jul och nyår och även efter nyår fram till det att skolan börjar.
  30. 15
    Det beror lite på.
    Om jag får jobbet som jag hoppas på så ska jag nog se till att vara ledig mellan jul och nyår om jag kan, beroende på hur mycket upplärning jag måste ha för min ersättare.
    Om jag inte får jobbet så ska jag vara ledig mellan jul och nyår och även efter nyår fram till det att skolan börjar.
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16
    Det blir föräldradagar. Vi har ett gäng kvar som måste ta slut det här året. Jag jobbar med IT och "måste" jobba före och efter helårsbokslutet i år och passar därför på att vara ledig precis efter att skolan slutar och innan den börjar igen.

    Känns lite skönt med två perioder ledigt, om den nu blir godkänd
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  32. 16
    Det blir föräldradagar. Vi har ett gäng kvar som måste ta slut det här året. Jag jobbar med IT och "måste" jobba före och efter helårsbokslutet i år och passar därför på att vara ledig precis efter att skolan slutar och innan den börjar igen.

    Känns lite skönt med två perioder ledigt, om den nu blir godkänd
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Jag är ledig en eller två dagar innan jul och i mellandagarna. Försöker alltid vara ledig men på mitt förra jobb gick det aldrig att vara ledig hela perioden. Där jag jobbar nu funkar det.

    Firar hemma.
  34. 17
    Jag är ledig en eller två dagar innan jul och i mellandagarna. Försöker alltid vara ledig men på mitt förra jobb gick det aldrig att vara ledig hela perioden. Där jag jobbar nu funkar det.

    Firar hemma.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    ledig 22/12 till 6/1

    Julafton ska firas hos svärföäldrarna i samma stad så vi sover hemma
  36. 18
    ledig 22/12 till 6/1

    Julafton ska firas hos svärföäldrarna i samma stad så vi sover hemma
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Jag ska föda barn. haha.
  38. 19
    Jag ska föda barn. haha.
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20
    å så roligt firar på BB med andra ord, grattis i
    förskott:-)
  40. 20
    å så roligt firar på BB med andra ord, grattis i
    förskott:-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. lite tidigt kanske...
    By mandapanda in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 23:24
  2. Lite tidigt kanske....
    By Pinsamt in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:02
  3. kanske lite tidigt än...
    By mirakel nr.2 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 11:07
  4. Lite tidigt kanske..
    By -Grynet- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 11:28
  5. Lite tidigt kanske
    By peperomia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 11:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar